زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » آغاز عملیات اجرایی انتقال پساب به صنایع مولد هرمزگان
تاریخ انتشار : 2021/07/25 - 15:39
 کد خبر: 138552
 84 بازدید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مطرح کرد:

آغاز عملیات اجرایی انتقال پساب به صنایع مولد هرمزگان

در مراسمی به دستور رئیس جمهور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار و نمایندگان مردم در مجلس، عملیات اجرایی انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع بزرگ واقع در غرب مرکز استان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی انتقال پساب به صنایع مولد هرمزگان

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه جلوگیری از ورود پساب به ساحل شهر بندرعباس مطالبه دیرین آبفا و مردم بوده است، افزود: تا پیش از این شرکت ژرف کار جم برای تصفیه پساب وارد قرارداد شده بود که در ادامه با رایزنی هایی که با حمایت استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس صورت گرفت به شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ واقع در غرب بندرعباس به عنوان نهاد جایگزین واگذار گردید و با تامین منابع مالی از سوی صنایع قرار است پساب تصفیه خانه فاضلاب به این صنایع بزرگ در غرب بندرعباس انتقال داده شود.
قصمی مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه را بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرعامل آبفا ادامه داد، در حال حاضر ورودی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس100 هزار متر مکعب در شبانه روز است که پس از تصفیه اولیه پساب آن به محیط پذیرنده وارد می شود که با آغاز عملیات این پروژه و تکمیل آن در بازه زمانی مشخص شده، شاهد استفاده از این ظرفیت در صنایع غرب خواهیم بود.
وی از واگذاری پساب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس به عنوان اولین مدل واگذاری به این شکل یاد کرد که با پیگیری ویژه استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس جنبه عملیاتی به خود گرفت و نوید روزهای خوبی برای شهر بندرعباس می دهد.
قصمی ادامه داد، در این راستا باز سازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه ، انتقال پساب به غرب شهر بندرعباس ، تصفیه تکمیلی و شیرین سازی پساب در تعهد شرکت زیر ساخت می باشد.
وی همچنین به تعهد شرکت زیرساخت در اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در بافت فرسوده بندرعباس اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح باعث سالم سازی اکوسیستم کرانه های خلیج فارس، حل چالش زیست محیطی شهر بندرعباس، پایداری آب صنایع غرب و..‌. خواهد شد.
مدیرعامل آبفا در پایان از حمایت و کمک های ویژه استاندار هرمزگان در تحقق این پروژه بزرگ قدردانی کرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه