زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » تویوتا و شهر هوشمند جدید
تاریخ انتشار : 2021/07/18 - 12:25
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 138328
 1836 بازدید

تویوتا و شهر هوشمند جدید

شرکت تویوتا تلاش خود را برای ایجاد شهر جدید هوشمند در نزدیکی کوه فوجی آغاز کرده است. از ویژگی‌های مهم این شهر هوشمند وجود سه نوع از خیابان‌ها است و در آن تمامی انواع وسایل نقلیه خودکار فعال خواهند بود.

تویوتا و شهر هوشمند جدید

تویوتا به‌عنوان یک غول بزرگ در صنایع تولیدی در حال کار بر روی تأسیس یک شهر جدید و هوشمند در نزدیکی کوه فوجی است که در آن خیابان‌ها بر اساس اولویت‌بندی‌های فن آورانه در خدمت‌رسانی به شهروندان درهم‌تنیده شده‌اند و این فضا به‌گونه‌ای هوشمند برای استفاده عابران پیاده و اتومبیل‌های خودران طراحی‌شده است.
این طرح مهم فن آورانه در زمینی بایر که سابقاً کارخانه تویوتا موتور و هیاشی فوجی بود قرار است بنا شود و درنهایت ایجاد یک شهر هوشمند را سبب شود. به گفته محققان و توسعه‌دهندگان، شهر جدید دارای سه نوع مختلف از طراحی شهری برای خیابان است که جملگی یکپارچه بوده و با ابزارهای هوشمند به هم متصل و مرتبط هستند. یکی از این خیابان‌ها منحصراً برای تردد خودروهای هوشمند طراحی‌شده است و دو نوع دیگر برای تردد عابران پیاده و حمل‌ونقل انسان‌محور نظیر دوچرخه در نظر گرفته‌شده است.
مسیرهای زیرزمینی در این شهر هوشمند امکانی را فراهم نموده است که تحویل کالاها و اقلام موردنیاز شهروندان بدون هیچ مانع و ترافیکی را از سوی کاربران وسایل نقلیه جاده‌ای به مصرف‌کنندگان به سهولت میسر نموده و به آن‌ها تحویل داده می‌شود. بر این اساس مدیریت حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری نیز با هوشمندی بالا فعال خواهد شد و قطارهای بدون راننده زیرساخت‌های صنعت حمل‌ونقل را فراهم می‌آورند. در این شهر امکان استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی نظیر خودروها و دوچرخه‌های اشتراکی نیز وجود دارد. وسایل نقلیه‌ای که گاه برای شهروندان و یا توریست‌ها حکم هتل‌های سیار را ایفا می‌کنند. علاوه بر این خیابان‌ها با حسگرهای الکترونیکی پوشانده شده است تا درنهایت تردد وسایل نقلیه خودکار و عابران را تسهیل نمایند. درنتیجه مواردی مانند طرح‌های هوشمند برای حمل‌ونقل و یا جمع‌آوری زباله و حتی ابزارهای هوشمند یادآوری قرارهای ملاقات تا خرده‌کارهای زندگی روزمره، نظیر مراقبت‌های پزشکی و یا ارائه خدمات دیگر به شهروندان در آن گنجانده‌شده است.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ابتدا شهر 360 نفر ساکن خواهد داشت و در آینده جمعیت این شهر به 2000 نفر خواهد رسید که عمده ساکنان آن در ابتدا از کارکنان تویوتا هستند.
آلیو تویودا بنیان‌گذار تویوتا در این خصوص پیش‌تر گفته بود که: پروژه شهر هوشمند به‌زودی اجرایی خواهد شد. اقدام برای اجرایی نمودن چنین پروژه‌ای هرگز کار ساده‌ای نخواهد بود و لازم است همهٔ افراد و نهادهای ذی‌ربط صنعت و فن‌آوری در این خصوص همکاری نمایند و این تلاش با توجه به نتایج و ثمرات آن بسیار قابل‌تقدیر و ماندگار خواهد بود. این‌یک شهر انسان‌محور است که می‌تواند نمونه آزمایشی از یک شهر پویا و سرزنده و هوشمند باشد که می‌تواند آینده بشر را در کنار ربات‌ها و سایر ابزارهای هوشمند به تصویر بکشد.
در این پروژه که در آن با حمایت شرکای استراتژیک پاسخی درخور به تقاضاها و چالش‌های آینده داده می‌شود، تمامی نیازهای انسان آینده و شیوه برآورده کردن آن از طریق فن‌آوری‌های نوین دیده‌شده است به‌طوری‌که سهولت، راحتی شهروندان و شادی برای افراد انسانی در یک شهر به ارمغان آید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ , فناوری , پیشنهاد سردبیر , یادداشت
ارسال دیدگاه