زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » ادعای یک نماینده درباره سفر نمکی به سیستان
تاریخ انتشار : 2021/07/13 - 20:02
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 138105
 294 بازدید

ادعای یک نماینده درباره سفر نمکی به سیستان

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به حضور وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان مدعی شد: بسیاری از بیماران پیش از حضور وزیر بهداشت به انحاء مختلف از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

ادعای یک نماینده درباره سفر نمکی به سیستان

معین الدین سعیدی با اشاره به حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیرو پیگیری مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، وزیر بهداشت به استان سفر کرد و شرایط بیماری کرونا را از نزدیک بررسی کردند. ایشان متوجه شدند که بسیاری از آمار و ارقامی که به وزارت خانه بهداشت ارسال می‌شود، مبتنی بر واقعیات نیست.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه بخشی از مدیران سعی در پاک کردن صورت سوال دارند، گفت: برخی از مدیران در بدو ورود وزیر، شرایط بیمارستان‌های استان را بهتر جلوه دادند و متأسفانه بسیاری از بیماران پیش از حضور وزیر بهداشت به انحاء مختلف ترخیص شدند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: بسیاری از شهروندان در روستاها بر اثر کرونا فوت می‌شوند و به علت نبود کیت تشخیص، نام آنها جزء فوتی‌های کرونایی ثبت نمی‌شود. از طرف دیگر در این خطه افراد بدون شناسنامه حضور دارند که فوت آنها ثبت و ضبط نمی‌شود. همه این موضوعات باعث شد که وزیر بهداشت مصوبات مهمی در مورد استان سیستان داشته باشند.

به ازای هر هزار نفر در سیستان و بلوچستان ۰.۵ تخت بیمارستانی

سعیدی با اشاره به مصوبات سفر سعید نمکی گفت: بسیاری از شهرستان‌ها در این منطقه فاقد هرگونه مرکز بیمارستانی هستند. فاصله این عزیزان تا اولین بیمارستان ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلومتر است. وزیر محترم اذعان داشتند که ما وضعیت فاجعه باری را تجربه می‌کنیم، ایشان تأکید کردند زیرساخت‌های حوزه سلامت مخصوصاً جنوب سیستان و بلوچستان اصلا قابل قیاس نیست. طبق استاندارد داخلی باید به ازای هر هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی داشته باشیم اما این شاخص در حوزه انتخابیه بنده از ۰.۵ هم کمتر است.

وی افزود: تعدا پزشک و پرستار هم اصلا استاندارد نیست و در واقع یک چهارم بقیه استانهاست. با این حال، اولین اقدام وزارت بهداشت تکمیل ساخت بیمارستان نیروی دریایی کنارک خواهد بود. مقرر شد که حداکثر تا یک ماه آینده همه امکانات لازم برای احداث این بیمارستان به منطقه ارسال شود.

رایگان شدن هزینه بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان

سعیدی همچنین از مصوبه رایگان شدن هزینه بیماران کرونایی خبر داد و گفت: همه بیمارانی که به خاطر کرونا بستری می‌شوند، به صورت رایگان خواهد بود.

نماینده مردم چابهار در پایان گفت: حال باید ببینیم که این مصوبات اجرا می شود یا خیر. تقریبا در هیچ شاخصی از بهداشت و اقتصاد نیست که در رده‌های آخر نباشیم. آنچه مشخص است این است که بخشی از مدیران تلاش می‌کنند تا واقعیت را انکار کنند که این موضوع باعث استمرار وضعیت موجود می‌شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه