زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» اسلایدر دوم » روایت نزدیکان بیل گیتس از رفتارهای بد مدیرعامل سابق مایکروسافت و تمایلات جنسی او
تاریخ انتشار : 2021/06/30 - 16:15
 کد خبر: 137602
 783 بازدید

روایت نزدیکان بیل گیتس از رفتارهای بد مدیرعامل سابق مایکروسافت و تمایلات جنسی او

در تابستان سال ۱۹۸۸، بیل گیتس برای رفتن به پیست اسکی لس آرکس در کوه های آلپ فرانسه به منظور شرکت در یک نشست فروش بین المللی برای کمپانی مایکروسافت سوال هلیکوپتر شد. او از قبل عنوان جوان ترین میلیاردر جهان را در اختیار داشت، عنوانی که از سال ۱۹۸۷ در اختیارش بود و این نابغه ۳۳ ساله دنیای کامپیوتر در شرایطی بود که می خواست دست و دلبازی خود را نشان دهد. بدین منظور گیتس تمامی پیست اسکی و مجتمع های تفریحی اطراف آن را اجاره کرده بود و به کارکنان خود امکان داده بود از فصل تعطیلی پیست اسکی و کوهستان های منطقه نهایت لذت را ببرند.

روایت نزدیکان بیل گیتس از رفتارهای بد مدیرعامل سابق مایکروسافت و تمایلات جنسی او

دین گریوز، مدیر صادرات سابق مایکروسافت به یاد می آورد که یک شب، گیتس برای خوشگذرانی در کلبه کوچک در سوییس به همکارانش پیوست و تا بالا آمدن آفتاب در مهمانی آن ها حضور داشت. در حدود ساعت ۵ صبح بود، گریوز با صحنه ای مواجه شد که فکرش را نمی کرد و آن اینکه گیتس و زنی را در آغوش هم روی چمن ها دید. این تصویری نیست که بیشتر افراد از گیتس با آن عینک های بزرگ، موی سر پسرانه و شخصیت باهوشش در ذهن داشته باشند. تا همین اواخر او به خاطر اظهارنظرهایش در ردیت، ترویج واکسن های کرونا و تزریق میلیاردها دلار به کارهای بشردوستانه در کنار همسر ملیندا شناخته می شد، کسی که نزدیک به سه دهه در کنار او بود. از این رو وقتی گیتس و ملیندا در ماه می جدایی خود را اعلام کردند، این جدایی با داستان هایی باورنکردنی همراه بود، به ویژه وقتی خبرهایی در مورد روابط خارج از ازدواج گیتس منتشر شد.

در سال ۲۰۱۹، یک مهندس مایکروسافت نامه ای به هیئت مدیره نوشته و مدعی شد که با بیل گیتس رابطه جنسی داشته و این موضوع به یک تحقیق داخلی در میان اعضای هیئت مدیره منتهی شد و چند ماه بعد بود که گیتس از عضویت در هیئت مدیره کناره گیری کرد. سخنگوی گیتس گفته است که رابطه موکلش با یکی از کارکنان مایکروسافت مربوط به حدود ۲۰ سال پیش بوده و با رضایت طرفین به پایان رسیده است و اینکه ادعای بدرفتاری او با کارکنانش نیز صحت ندارد. وی همچنین مدعی شد که این رابطه هیچ ارتباطی با استعفای گیتس از عضویت در هیئت مدیره مایکروسافت نداشته است.

بعد از پخش شدن خبرها در مورد روابط خارج از ازدواج بیل گیتس، اعتبار بسیار تمیزی که بیل گیتس در طی سال های متمادی برای خود ایجاد کرده بود به سرعت از بین رفت. کارکنان زن بسیاری از درخواست های گیتس برای شام خوردن و دیدارهای او از کلوب های شبانه گفتند. دیدارهای او با جفری اپستین، از جمله یک پرواز به پالم بیچ با هواپیمای اختصاصی اپستین نیز وارد ماجرا شد. سخنگوی گیتس می گوید که موکلش هیچ رابطه دوستی با اپستین نداشته و دیدار آن ها مربوط به فعالیت های بشردوستانه بوده است.

اذیت و آزارها و بدرفتاری های بیل گیتس اما خیلی زود پس از تاسیس شرکت مایکروسافت برای کارمندانش مشخص شد. چهار زن که با گیتس در مایکروسافت کار کرده اند گفته اند که وی به شدت گستاخ و تند مزاج بوده است. یکی از کارکنان سابق وی در این باره گفته است: «داشتن یک جلسه با بیل فرصتی برای فریاد زدن بر سرتان بود و به همین دلیل سعی می کردم از آن فرار کنم». بیل گیتس به خاطر توهین کردن و ناسزا گفتن به کارمندانش شناخته می شد. او با به خاطر سپردن شماره پلاک ماشین کارمندانش آن ها را تحت نظر می گرفت و سعی داشتن سهام همکارش، پل آلن، را در شرکت کاهش دهد زیرا او را تولید کننده نمی دانست.

آلن در کتاب خاطرات خود می نویسد که در آن دوران برای اولین بار از بیماری سرطان خود مطلع شده و به دلیل کم کاری، گیتس می خواسته سهام او را کاهش دهد. یکی دیگر از کارمندان سابق گیتس نیز او را مردی صادق و خالص معرفی کرده که بر سر همه به یک اندازه داد می زده است. یکی از اعضای سابق هیئت مدیره مایکروسافت می گوید که گیتس طوری رفتار می کرده که انگار باهوش ترین شخص در اتاق بوده و نسبت به پیشنهادات در مورد بهبود وضعیت تنوع جنسیتی در شرکت بی توجهی می کرد.

در مورد زنان نیز گیتس از همان دوران جوانی روابط چندان خوبی با آن ها نداشت. زمانی که ۲۷ سال داشت، او با یک زن متاهل وارد رابطه شد که ۱۳ سال از خود او بزرگ تر بود. این زن همسر مدیر اجرایی کمپانی Osborne Computer بود که در خارج از کشور زندگی می کرد. در دبیرستان، گیتس یک نوجوان کم رو و خجالتی بود اما این باعث نمی شد او طوری نرم افزار برنامه ریزی مدرسه اش را دستکاری کند که تنها پسر کلاس نباشد. زمانی که گیتس در سال ۱۹۷۳ به دانشگاه هاروارد رفت، اعتماد به نفس بیشتری یافته بود. او از منطقه کمبات زون بوستون لذت می برد، منطقه ای که به خاطر کلوب های شبانه، سینماهای نمایش فیلم های پورن و یک فاحشه خانه مشهور شناخته می شود. بعد از نامزدی با ملیندا نیز گیتس در وفادار ماندن به او با مشکل مواجه بود.

ملیندا از زنبارگی همسرش اطلاع داشت و به همین دلیل در سال های اول رابطه شان برای یک سال از هم جدا شدند اما سال ۱۹۹۲ به هم برگشته و دو سال بعد ازدواج کردند. اما سال ۱۹۹۷ بود که گیتس اعلام کرد هنوز هم با آن وینبالد، دوست دختر سابقش به تعطیلات سالانه می رود. نمونه این رفتارها در طول زندگی بیل گیتس بسیار بوده و او از هر فرصتی برای بودن با زنان دیگر استفاده کرده است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه