زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۹
» انتخاب سردبیر » واکنش هانیه توسلی به سانسور چهره اش در برنامه همرفیق
تاریخ انتشار : 2021/06/26 - 12:18
 کد خبر: 137407
 351 بازدید

واکنش هانیه توسلی به سانسور چهره اش در برنامه همرفیق

هانیه توسلی ، بازیگر مشهور، به سانسور چهره اش در برنامه همرفیق واکنش نشان داد.

واکنش هانیه توسلی به سانسور چهره اش در برنامه همرفیق

هانیه توسلی و شبنم فرشادجو مهمان جدیدترین قسمت از برنامه ی گفتگو محور همرفیق بودند که شهاب حسینی اجرای آن را برعهده دارد و از شبکه نمایش خانگی پخش می شود.

نکته ای که درباره ی این قسمت برنامه مورد توجه قرار گرفت، تغییر کلی رنگ تصویر بود که با قسمت های گذشته تفاوت ذاشت.

در این قسمت رنگ تصویر به رنگی مایل به خاکستری تغییر کرده بود، تغییری که به نظر می رسید به جهت سانسور آرایش چهره ی هانیه توسلی و شبنم فرشادجو صورت گرفته باشد.

این نکته از چشم بینندگان برنامه همرفیق پنهان نماند و هانیه توسلی خود نیز به این موضوع واکنش نشان داد. توسلی با انتشار چند استوری در اینستاگرام خود از این اتفاق ابراز تعجب کرد.

مدتی قبل اخباری مبنی بر دخالت صدا و سیما در سریال ها و برنامه های شبکه نمایش خانگی منتشر شد و با تغییرات اخیری که در آثار این شبکه شاهد هستیم به نظر می رسد ساترا که مرتبط با صدا و سیما است اعمال نفوذ خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است. یکی از اصلی ترین این تغییرات، تیره شدن چهره ی بازیگران زن در سریال ها و برنامه های شبکه نمایش خانگی است، موضوعی که در سریال دراکولای مهران مدیری به وضوح دیده می شود و حالا شاهد این اتفاق در برنامه همرفیق هم هستیم.

تیره کردن چهره ی زنان یکی از ترفندهای قدیمی صدا و سیما برای سانسور آرایش چهره ی آن ها است و از گذشته بارها شاهد این موضوع حتی در سریال های تلویزیونی که تحت نظارت این سازمان تولید می شوند بوده ایم.

چندی قبل، در فروردین ماه سال جاری نیز اعلام شد مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، در نامه‌ ای به ساترا به عدم نظارت بر سریال‌ دراکولا اعتراض کرده و خواستار حذف سکانس‌ هایی از آن شده بود. شفاپور، نمایش زنده ی لباس در یکی از قسمت های این سریال را مصداق استفاده از جذابیت های جنسی زن عنوان کرده و آرایش بازیگران زن آن و استفاده از توربان در پوشش آن ها که نوعی کلاه محسوب می شود را خلاف قانون دانسته بود. ساترا اما در پاسخ به این اعتراض اعلام کرد مجوز تولید سریال دراکولا قبلاً توسط وزارت ارشاد صادر شده و اکنون بیشتر قسمت‌ های آن ضبط شده و این سازمان پس از اصلاحات قابل اعمال در این مرحله، پخش آن را بلامانع می داند.

ساترا سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است که در سال ۹۴ توسط سازمان صدا و سیما بر اساس ابلاغیه ی رهبری به ریاست جمهوری و رئیس مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد. با تشکیل ساترا، همه ی رسانه ها در کشور دیگر زیرمجموعه ی صدا و سیما محسوب می شوند و با مجوز و نظارت آن باید صوت و تصویر منتشر کنند و اگر صدا و سیما تشخیص دهد این محتوا مناسب نیست، باید محتوایشان را نیز حذف کنند. این در حالی است که پیش از آن رسانه ها تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می کردند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , تله تایپ , جذاب ترین ها , خبر داغ
ارسال دیدگاه