زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اقتصادی » سقوط آزاد قیمت طلا/ دلار تقویت شد
تاریخ انتشار : 2021/06/18 - 13:20
 کد خبر: 137056
 92 بازدید

سقوط آزاد قیمت طلا/ دلار تقویت شد

قیمت طلا در بازار های جهانی در پی تقویت دلار نزدیک به ۴۰ دلار سقوط کرد.

سقوط آزاد قیمت طلا/ دلار تقویت شد

قیمت هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی با ۴۰ دلار کاهش به ۱۷۷۷.۰۱ دلار معامله شد که تقویت ارزش دلار بیشترین تاثیر را در افزایش این فلز گرانبها داشت؛ امروز قیمت این فلز گرانبها در کمترین زمان ۱۷۷۵ دلار و در بیشترین زمان به قیمت ۱۸۲۳ دلار در هر اونس معامله شد.

در نسبت با ماه گذشته قیمت این فلز زرد نزدیک به ۹۲ دلار کاهش داشت اما نسبت به یکسال گذشته بیش از ۵۰ دلار افزایش یافته است.

خبرگزاری بلومبرگ نوشت امروز کاهش حدود ۴۰ دلاری قیمت طلای جهانی تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بود که به بیشترین قیمت ۶ هفته گذشته رسید.

بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفته است تا در باره خرید اوراق قرضه در این کشور تجدید نظر کند و این اولین بار پس از شیوع ویروس کرونا است که تصمیم بانک منجر به کاهش شدید قیمت طلا می شود.

افزایش ارزش دلار باعث می شود که طلا را برای خریداران با دیگر ارزها گرانتر سازد، بنابراین تقاضا در بازار کمتر شده و قیمت کاهش می یابد.

گفتنی است که در دیگر فلزات گرانبها هم نقره با ۱.۱ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۹۴ دلار به فروش رفت و فلزات گرانبهای پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم کاهش هایی به ترتیب ۴۷، ۲۴۸ و ۱۹۰۰ دلار کاهش داشتند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , بازار , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه