زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اقتصادی » قیمت نفت به بالاترین رقم در دو سال اخیر رسید
تاریخ انتشار : 2021/06/14 - 20:30
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 136858
 196 بازدید

قیمت نفت به بالاترین رقم در دو سال اخیر رسید

قیمت نفت در اثر پیش بینی برای افزایش تقاضا و کمرنگ شدن احتمال بازگشت سریع نفت ایران به بازار به ۷۳.۳۲ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت در بیش از دو سال گذشته است.

قیمت نفت به بالاترین رقم در دو سال اخیر رسید

قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین سطح در بیش از دو سال گذشته رسید.

به نوشته رویترز، از عوامل این افزایش بهبود اقتصادی و چشم انداز رشد تقاضا برای نفت با تسریع واکسیناسیون در کشورهای توسعه یافته عنوان شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۳ سنت افزایش ۷۳.۳۲ دلار فروخته شد. این نوع نفت بالاترین قیمت خود از می ۲۰۱۹ را ثبت کرد.

نفت خام آمریکا نیز ۷۵ سنت افزایش ۷۱.۶۶ دلار معامله شد. WTI نیز بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ را ثبت کرد.

استفان برناک، کارگزار نفتی گفت: «این دو شاخص نفتی در بحبوحه خوش بینی در مورد احتمال تقویت تقاضا و کاهش عرضه اوپک پلاس تقریبا در بالاترین قیمت دو سال و نیم اخیر در حال معامله هستند.»

ترافیک خودروهای سواری در آمریکای شمالی و بیشتر اروپا در حال بازگشت به سطح پیش از همه‌گیری است و با رفع محدودیت‌ها و قرنطینه، هواپیماهای بیشتری به پرواز درآمده اند.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در روز جمعه اعلام کرد پیش بینی می کند که تقاضای جهانی، سریع تر از پیش بینی قبلی، در پایان سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از همه گیری بازگردد.

این نهاد بین المللی اوپک پلاس را به افزایش تولید برای تامین تقاضا ترغیب کرد.

بلومبرگ نیز در این رابطه نوشت، قیمت نفت در اثر واکسیناسیون که انتظار برای افزایش تقاضا در اروپا و آمریکا را تقویت کرده و کمرنگ شدن احتمال بازگشت سریع نفت ایران به بازار به بالاترین رقم در ۳۲ ماه گذشته یعنی بیش از ۲ سال رسیده است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصادی , انرژی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه