زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » عراق به دور بعدی انتخابی جام جهانی صعود کرد
تاریخ انتشار : 2021/06/13 - 13:57
 کد خبر: 136777
 118 بازدید

عراق به دور بعدی انتخابی جام جهانی صعود کرد

با نتایج ثبت شده در انتخابی جام جهانی در آسیا، صعود تیم ملی عراق به مرحله نهایی این رقابت‌ها مسجل شد و این تیم برابر ایران در دیداری تشریفاتی به میدان خواهد رفت.

عراق به دور بعدی انتخابی جام جهانی صعود کرد

به گزارش ایسنا، تیم ملی عراق با پیروزی یک بر صفر هنگ‌کنگ در هفتمین دیدار خود در انتخابی جام‌حهانی و شکست لبنان مقابل کره جنوبی، صعودش را به مرحله سوم انتخابی جام جهانی قطعی کرد و در بازی هشتم مقابل ایران به طور تشریفاتی به میدان خواهد کرد.

شاگردان سرچکو کاتانچ که از هفت دیدار خود ۱۷ امتیاز کسب کردند، در صورت شکست در بازی پایانی مقابل ایران، باز هم به مرحله بعد صعود می‌کنند. در واقع عراق در صورت باختن به ایران در هشتمین بازی و قرار گرفتن در رتبه دوم گروه، جزو برترین تیم‌های دوم می‌شود و به طور قطع به مرحله بعد صعود می‌کند.

در صورت کسر ۶ امتیاز از عراق به علت پیروزی مقابل کامبوج در بازی رفت و برگشت، این تیم با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل ۴+ در بین پنج تیم برتر دوم قرار می‌گیرد چرا که وضعیت بهتری نسبت به تیم‌های دوم گروه‌های F، H، G خواهد داشت. در واقع اگر در گروه G، ویتنام صدرنشین شود، امارات به عنوان تیم دوم امتیاز کمتری نسبت به عراق دارد و اگر امارات صدرنشین شود، ویتنام با امتیاز مشابه، تفاضل گل کمتری نسبت به عراق خواهد داشت.

با توجه به اینکه قرعه کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی براساس رنکینگ فیفا انجام می‌شود و صدرنشینی یا قرار گرفتن در رتبه دوم گروه تاثیری در بخت تیم‌ها ندارد، هر نتیجه‌ای جلوی ایران برای عراق فرقی نخواهد داشت.

البته نتیجه بازی هشتم برای ایران مهم است چرا که در صورت پیروزی، صدرنشین می‌شود و به مرحله بعد صعود می‌کند. در صورت مساوی شدن، شانس صعود ایران به اما و اگر بستگی خواهد داشت و در صورت پیروزی عراق و شکست خوردن ایران، شاگردان اسکوچیچ از گردونه رقابت‌ها حذف خواهند شد.

با توجه به مسجل شدن صعود عراق به مرحله بعد، شاگردان کاتانچ بدون استرس خاصی به میدان خواهند رفت و همین مساله باعث افزایش جرات و شرایط روانی ملی‌پوشان این کشور مقابل ایران می‌شود. در نتیجه اسکوچیچ و شاگردانش در این دیدار کار سخت‌تری را نسبت به حالت معمول خواهند داشت و نباید این حس در تیم‌ملی ایران وجود داشته باشد که عراقی ها انگیزه‌ای برای غلبه بر این ندارند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه