زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » عراق پشت ایران درآمد
تاریخ انتشار : 2018/08/07 - 17:23
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 13636
 234 بازدید

عراق پشت ایران درآمد

«فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق، تاکید کرد که پایبندی به تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران برای کشورش دشوار است.

عراق پشت ایران درآمد

به گزارش تدبیر تازه نیوز، وی در بخشی از مصاحبه‌اش با شبکه «الحرة»، در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران، گفت: شرایط عراق و ماهیت روابطش با ایران و منافع مشترک و بسیاری از مسائل دیگر، موجب می‌شود که پایبندی بغداد به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، دشوار باشد.

فواد معصوم افزود: نظر من به طور کلی درباره منازعاتی این‌چنین این است که نباید همراه با یک طرف علیه سایر طرف‌ها باشیم. زیرا فشار زیاد کنونی بر ایران می‌تواند آن را به واکنش وادار کند و این امر بر عراق و سایر کشورهای همسایه ایران تاثیر می‌گذارد.

رئیس‌جمهور عراق در بخش دیگری از سخنانش به جنجال انتخابات اخیر در عراق پرداخت و گفت که بازندگان انتخابات پارلمانی که در 12 می گذشته برگزار شد، اعتبار انتخابات را زیر سوال بردند و این سر و صداها را ایجاد کردند.

وی افزود: اگر نتایج بازشماری دستی آراء مطابق با نتایج اعلامی اولیه از سوی کمیساریای عالی انتخابات یا حتی نزدیک به آن بود، باید کلیه اتهامات وارد به این نهاد و اعضای آن، رفع شود و اعتبار آنها بازگردد.

معصوم درباره تظاهرات‌های جاری در استانهای جنوبی و مرکزی عراق نیز گفت: سرویس‌های امنیتی کشور برای حمایت از تظاهرات‌کنندگان حضور دارند نه کشتار آنها یا شلیک اسلحه برای متفرق کردن آنها.

وی همچنین درباره عواقب وخیم تداوم تظاهرات‌ها و اعتصابهای کنونی در عراق هشدار داد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه