زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» انتخاب سردبیر » بررسی سلامت خبرنگاران و عوامل نظارتی و اجرایی انتخابات از طریق سامانه “ماسک”
تاریخ انتشار : 2021/05/31 - 12:07
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 136352
 176 بازدید

پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد

بررسی سلامت خبرنگاران و عوامل نظارتی و اجرایی انتخابات از طریق سامانه “ماسک”

پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰، براساس مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و شورای نگهبان به منظور حفظ سلامت مردم در کنار انجام وظایف ملی و اجتماع، تهیه و ابلاغ شد.

بررسی سلامت خبرنگاران و عوامل نظارتی و اجرایی انتخابات از طریق سامانه “ماسک”

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در این ابلاغیه آمده است؛ راهنما و پروتکل حاضر براساس مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۰۱ و با همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای نگهبان به منظور حفظ سلامت مردم در کنار انجام وظایف ملی و اجتماع تهیه شده است. همه دستگاه های اجرایی و نظارتی از جمله وزارت کشور (ستاد انتخابات کشور)، شورای نگهبان، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و سایر نهادها و سازمان های مرتبط با برگزاری انتخابات از طریق واحدهای تابعه استانی و شهرستانی و منطقه ای موظف به نظارت هستند.

طبق این پروتکل ابلاغی؛ لازم است سلامت کلیه خبرنگاران، عوامل نظارتی و اجرایی و سایر افراد دخیل در فرآیند انتخابات (در طول مدت آغاز تا پایان انتخابات) از نظر بیماری کووید-١٩، با استفاده از کد ملی ایشان، در سامانه ماسک بررسی گردد.

همچنین باید پیش بینی شعب سیار برای اخذ رأی در مناطق پرتراکم و پرخطر همچنین بیماران در قرنطینه و یا بستری در بیمارستانها انجام گیرد.

برگزاری مراسم استقبال از نامزدها، راه اندازی کارناوالها،میتینگ های تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضاهای سربسته نیز مطلقا”ممنوع است.

برگزاری تجمعات انتخاباتی، سخنرانی، گفتگو و مناظرات تبلیغاتی و نظایر آن در فضاهای سربسته از قبیل: مساجد، تالارها، سالنهای اجتماعات و مانند آن ممنوع است.

انجام مناظره و گفتگوهای تبلیغاتی صرفا از طریق صدا و سیما، شبکه های اجتماعی مجازی و سایر روشهای الکترونیکی و غیرحضوری انجام گیرد.

برگزاری نشست و یا جلسات استانی هماهنگی و ضروری در فضای بسته، طبق طرح محدودیت هوشمند کنترل بیماری کووید-١٩انجام گیرد؛ در شرایط قرمز ١٥نفر، در شرایط نارنجی ٢٠ نفر، در شرایط زرد ٣٠ نفر و در شرایط آبی ٥٠ نفر، به شرط رعایت فاصله 2 متری و ٨ متر مربع فضا برای هر نفر در نظر گرفته شود.

استفاده از ماسک در تمامی جلسات و رعایت محدودیت ساعت برگزاری نشست کمتر از ٢ساعت نیز الزامی می باشد.

تبلیغات نامزدها صرفا از طریق شبکه های ملی و استانی، فضای مجازی و سیستم های الکترونیکی انجام می شود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه