زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اسلایدر اصلی » زنگنه: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت فراورده های نفتی نداریم
تاریخ انتشار : 2021/05/17 - 13:35
 کد خبر: 135817
 185 بازدید

زنگنه: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت فراورده های نفتی نداریم

وزیر نفت با تکذیب گرانی بنزین گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت فراورده های نفتی نداریم و شایعات گرانی بنزین دروغ و جنگ روانی پیش از انتخابات است.

زنگنه: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت فراورده های نفتی نداریم

بیژن زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان مشترک فرزاد بی، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: نزدیک به انتخابات برخی با شایعه گرانی بنزین می خواهند در مردم عکس العمل بدی ایجاد کنند، اما اطمینان می دهم نه بنزین و نه هیچ فرآورده نفتی دیگری گران نخواهد شد.

وی در مورد اینکه آیا در دولت بعدی نیز حضور خواهد داشت، اظهار کرد: حتی پیشنهاد ریاست جمهوری را هم قبول نمی کنم و از فعالیت های دولتی بازنشسته می شوم. با این حال همچنان در سیاست می مانم؛ نه اینکه بخواهم مقام یا پستی دریافت کنم. سیاست مانند زندگی است و نمی توان از آن جدا شد. سیاست یعنی سرنوشت و آینده کشور، اما کار و پست دولتی و امکاناتی همچون حکم، حقوق راننده و ماشین نخواهم گرفت.

به گفته وی بازنشسته خواهم شد و من همچون سایر بازنشستگان می بایست روزی ۱۲ ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه ام بگذرد.

صادرات نخستین محموله نفت از پایانه جاسک؛ خردادماه

وزیر نفت از صادرات نخستین محموله نفت از پایانه جاسک در خردادماه خبر داد و گفت: ساخت خط لوله نفت گوره- جاسک پایان یافته است.

وی درباره اینکه قرارداد میدان آزادگان با کدام شرکت امضا می‌شود، گفت: با مجموعه‌ای از شرکت‌های داخلی و به‌زودی امضا می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا تا پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتیجه برای امضای قرارداد میدان فرزاد منتظر نماندید، گفت: این موضوع سبب ایجاد تاخیر در کار می‌شد، اکنون نیز بر اساس قرارداد امضا شده مشکلی برای حضور شریک خارجی وجود ندارد و در صورت تمایل، شرکت‌های خارجی می‌توانند وارد این قرارداد شوند.

وزیر نفت درباره اینکه چشم انداز مذاکره وین را چطور می‌بینید، گفت: این پرسش را از وزارت امور خارجه بپرسید.

زنگنه به این پرسش که خبرگزاری‌های خارجی از افزایش تولید و صادرات نفت ایران می‌گویند آیا این موضوع را تایید می‌کنید، پاسخ داد: در این زمینه صحبتی نمی‌کنم.

وزیر نفت درباره قرارداد ۲۵ ساله با چین و حضور این شرکت در توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران، گفت: دو طرف برای همکاری ابراز علاقه کردند و در این سند همکاری از هیچ پروژه مشخصی نام برده نشده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , اقتصادی , انرژی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه