زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اقتصادی » درخواست کاهش یا حذف دوره ممنوعیت واردات برنج /برنج خارجی تقاضا ندارد
تاریخ انتشار : 2021/05/17 - 13:42
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 135808
 92 بازدید

درخواست کاهش یا حذف دوره ممنوعیت واردات برنج /برنج خارجی تقاضا ندارد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: از کارگروه تنظیم بازار درخواست کردیم که یا دوره ممنوعیت واردات برنج را کاهش دهد یا آن را حذف کند تا کشور دچار کمبود برنج نشود.

درخواست کاهش یا حذف دوره ممنوعیت واردات برنج /برنج خارجی تقاضا ندارد

مسیح کشاورز با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج خارجی در راستای حمایت از برنج ایرانی از ۳۱ تیرماه آغاز می شود و تا آذر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: وقتی برنج ایرانی و خارجی از نظر قیمت فاصله ای ندارند این ممنوعیت معنادار نیست و حتی ممکن است برای دوره ممنوعیت کسی تمایل به وارد کردن برنج نداشته باشد و از آن طرف هم برنج ایرانی کم برداشت شود و به طور کل با کمبود برنج در کشور مواجه شویم.

وی ادامه داد: اگر سال های قبل ممنوعیت برقرار می شد برای این بود که تقاضای برنج خارجی در کشور وجود داشت و برای واردکننده هم انگیزه ایجاد می شد ولی در حال حاضر که تقاضایی وجود ندارد و قیمت های آن هم بالاست برای واردکننده صرفه اقتصادی ندارد که برای دوره ممنوعیت برنج را وارد و در انبارها ذخیره کند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج اضافه کرد: از کارگروه تنظیم بازار درخواست کردیم که یا دوره ممنوعیت واردات برنج را کاهش دهد یا آن را حذف کند که کشور از این جهت دچار کمبود نشود.

وی با اشاره به اینکه برنج از خردادماه سال گذشته تغییر گروه کالایی داد و ارز آن ۴۲۰۰ تومان به نیمایی تبدیل شد، اظهار کرد: اگر بازار با همین شرایط پیش برود برنج از سفره اقشار آسیب پذیر حذف خواهد شد. پیشنهاد می کنیم که دولت یا به طور مستقیم با تخصیص ارز ترجیحی برای واردات یا غیر مستقیم با ارائه یارانه به خریداران حمایت های لازم را داشته باشد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصادی , بازار , تله تایپ , خبر داغ , صنعت،معدن و تجارت
ارسال دیدگاه