زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر اصلی » آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری
تاریخ انتشار : 2021/05/15 - 15:59
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 135643
 123 بازدید

ریاست جمهوری سیزدهم؛

آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام محسن هاشمی و علی لاریجانی در اولین دقایق ثبت نام ها شروع شد و در ادامه بر خلاف روزهای گذشته با سیلی از حضور چهره های سیاسی جهت ثبت نام همراه شد تا حوالی ظهر که ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه که برخی او را یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات می دانند وارد ستاد انتخابات کشور شد و ثبت نام کرد.

آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

آخرین روز ثبت نام ها برای ریاست جمهوری سیزدهم همانطور که پیش بینی می شد با حضور پررنگ تر چهره های سیاسی در ستاد انتخابات کشور آغاز شد .

در دقایق اول آخرین روز ثبت نام ها محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «عنوان برنامه‌های من رفاه و عدالت است» اظهار کرد: همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.

تنها چند دقیقه پس از محسن هاشمی، علی لاریجانی وارد ستاد انتخابات کشور شد تا نام خود را در فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری سیزدهم ثبت کند .

لاریجانی پس از ثبت نام گفت اینکه وضع چنین است بخاطر این است که عده ای با صدای بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند.

سیدشمس‌الدین حسینی و مسعود پزشکیان، عباس آخوندی ،علی رضا زاکانی و مصطفی کواکبیان هم صبح و پیش از ظهر روز آخرین مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را انتخاب کردند تا با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کنند.

مسعود پزشکیان پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت:نمی شود با افرادی که سال ها مسئولیت داشته و مسبب مشکلات هستند راه را ادامه داد. باور غلطی است که فکر کنیم این افراد می توانند مشکلات را حل کنند. آزموده را آزمودن خطاست.

ابوالحسن فیروز آبادی پس از ثبت نام با بیان اینکه عدم توجه به شایسته‌سالاری مهمترین مشکل ماست، اظهار کرد: تلاش می‌کنم کسانی که شایسته‌ترین افراد و معتقد عمیق به جمهوری اسلامی هستند را سر کار بیاوریم.

عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت روحانی نیز پس از ثبت نام در انتخابات تاکید کرد که می‌آیم تا گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم؛ زیرا که مسیر تولید و توسعه اقتصادی تنها از مجرای آزادی تجارت می‌گذرد.

وی با بیان اینکه «من می‌فهمم که شهروندان ایران پدیده‌ چنددولتی یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنند»، خاطر نشان کرد: مردم مشاهده میکنند که دولت مستقر امکان سیاست‌گذاری ندارد و کمتر سیاستی را می‌تواند به نتیجه برساند و اغلب، مشکل‌های مردم حل نمی‌شوند و بر هم انباشته می‌گردند.

علی رضا زاکانی نیز پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهارکرد:آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است و تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند.

همچنین مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری بعد از ثبت نام و پیوستن به جمع داوطلبان کاندیداتوری دولت سیزدهم با اشاره به اینکه رشد نقدینگی یکی از مشکلات کشور است، گفت: من برای حل این مشکل اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه را در برنامه دارم.

عزت الله ضرغامی رییس اسبق صداوسیما هم پیش از ظهر شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات نام‌نویسی کرد.

رییس اسبق صدا و سیما با بیان اینکه یکی از شعارهای من این است که من روحانی نیستم و با صدای بلند این را برای مردم یادآوری خواهم کرد، مدعی شد: یکی از اقدامات اشتباه دولت روحانی تبدیل همه موضوعات کشور به موضوعات دوقطبی از دوقطبی مذاکره و ضد مذاکره و دیگری فضای مجازی و فیلترینگ است.

همچنین امروز عباس نبوی مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

مقارن ظهر مروز اما سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد وثبت نام کرد؛ چهره ای که بسیاری او را یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات خرداد ماه سال جاری می دانند.

ابراهیم رییسی پس از ثبت نام با اعلام اینکه حضور من در عرصه انتخابات به صورت مستقل است، تصریح کرد: هرچند گروه‌های بسیاری از من دعوت کردند اما حضور من نافی حضور هیچکس نیست.

مسعود زریبافان رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

زریبافان که در کابینه احمدی نژاد رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود بعد از ثبت نام در واکنش به اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد گفت: از کسی که انتخابات را بخاطر خودش تحریم کند، برائت میجویم چه بسا که قبلاً هم اعلام برائت کرده‌ام.

بعد از ظهر امروز همچنین همزمان با انتشار بیانیه انصراف علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی از شرکت در انتخابات اسحاق جهانگیر ی معاون اول دولت که در دوره قبل نیز کاندیدای ریاست جمهوری شده بود با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد.

جهانگیری بعد از اعلام کاندیداتوری برای ریاست دولت سیزدهم اعلام کرد که قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبههٔ ‌اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی ‌تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم.

محمد خوش چهره و محسن رهامی از اساتید دانشگاه تهران هم عصر روز آخر را برای نامزد انتخابات خرداد ماه شدن انتخاب و برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کردند.

ثبت‌نام از داوطلبان از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه خواهد داشت.

در چهار روز نخست ثبت نام چهره‌هایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، سردار علیرضا اقشار، سید مصطفی تاج زاده، فریدون عباسی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، شاهین محمدصادقی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان در انتخابات ثبت نام کرده اند.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسایل مهم روز اول ثبت نام ها بود که به شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات باز می گردد و از دوشنبه هفته جاری که رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، شدت گرفت؛ چرا که ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام ها در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در بازدیدی که در روز چهارم ثبت نام ها از ستاد انتخابات کشور داشت تاکید کرد که صلاحیت داوطلبان در چارچوب مصوبه جدید شورای نگهبان بررسی می‌شود.

ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده، اما ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان چهارمین روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از نهایی شدن ثبت نام ۳۰۴ نفر تا پایان روز چهارم نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

ادامه دارد…


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه