زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اجتماعی » ارائه تسهیلات جدید به فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها و بسکتبالیست‌های فعال در تیم‌های ملی
تاریخ انتشار : 2018/08/06 - 16:12
 کد خبر: 13552
 288 بازدید

ارائه تسهیلات جدید به فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها و بسکتبالیست‌های فعال در تیم‌های ملی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه تسهیلات جدید به فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها و بسکتبالیست‌های فعال در تیم‌های ملی و لیگ برتر خبر داد.

ارائه تسهیلات جدید به فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها و بسکتبالیست‌های فعال در تیم‌های ملی

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تسهیلات جدیدی که ستاد کل بنا دارد به مشمولان فعال در لیگ برتر و تیم‌های ملی فوتبال، والیبال و بسکتبال ارائه کند، گفت: بارها موضوعی به ما منتقل شده و آن موضوع این است که ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی تنها در مدت معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای هستند. از طرف دیگر بسیاری از عزیزان فعال در باشگاه‌ها معتقدند که از دوران کودکی افراد اقدام به استعداد یابی کرده و آنان از همین دوران تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند تا در دوران جوانی با فعالیت در تیم‌های ملی و لیگ‌های برتر برای کشور افتخار آفرینی کنند.

سردار

وی با بیان اینکه این افراد معتقد بودند که دوران سربازی سبب وقفه میان آموزش‌ها و فعالیت حرفه‌ای می‌شود، گفت: در همین راستا تصمیم گرفتیم تا طرحی را برای مشمولان فوتبالیست، بسکتبالیست و والیبالیست اجرا کنیم که بر اساس آن، مهلت اعزام به خدمت وظیفه عمومی این ورزشکاران افزایش می‌یابد و در همین راستا ورزشکاران تیم‌های ملی تا 30 سالگی و ورزشکاران تیم‌های لیگ برتری تا 28 سالگی می‌توانند خدمت وظیفه خود را به تاخیر انداخته و دچار غیبت نشوند.

سردار کمالی با بیان اینکه با این تصمیم مشکل آن هفت نفری که وزیر ورزش درخواست‌هایی درباره سربازی‌شان داشت برطرف می‌شود، گفت: بنابراین این دسته از افراد باید پس از این سن به سربازی بروند و تا قبل از آن غیبت از سربازی نخواهند داشت.

کمالی با بیان اینکه این طرح آزمایشی است و به مدت دو سال انجام خواهد شد، گفت: پس از دو سال و انجام بررسی‌های لازم درباره اثربخشی این طرح نسبت به تداوم آن و نیز افزایش دیگر رشته‌ها همچون فوتسال، کشتی، وزنه برداری و … اقدام خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه شاخص تایید ورزشکار تیم ملی و لیگ برتری چه نهادی است، گفت: در مورد ورزشکاران تیم ملی وزارت ورزش و جوانان این موضوع را تایید می‌کند و در مورد تیم‌های لیگ برتر نیز فدراسیون‌های ورزشی موضوع را به ستاد کل نیروهای مسلح اطلاع داده و تایید می‌کنند.

 

به گفته کمالی، فعالیت در لیگ‌های دسته یک و 2 مشمول این قانون نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت مشمولان لژیونر چه خواهد شد؟ گفت: اگر این افراد در تیم ملی کشورمان حضور داشته باشند که پس از 30 سالگی به سربازی اعزام می‌شوند اما اگر به تیم ملی دعوت نشده و تنها در لیگ‌های برتر باشگاه‌های کشورهای دیگر فعالیت کنند همچون قوانین لیگ برتر کشورمان با آنان برخورد شده و می‌توانند سربازی خود را تا 28 سالگی به تاخیر بیندازند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه اگر فعالیت مشمول در تیم ملی یا لیگ برتر متوقف شود، گفت: اگر فردی از تیم ملی خداحافظی کرد و در لیگ برتر نیز نباشد آن وقت باید همان موقع به سربازی اعزام شده و در غیر اینصورت مشمول غایب سربازی به حساب می‌آید.

به گفته کمالی این دسته از افراد و همچنین افرادی که سن‌شان از سن مجاز عبور کرده باشد تا شش ماه مهلت دارند خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ
ارسال دیدگاه