زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» خبر داغ » اوضاع کشمشی اقتصاد
تاریخ انتشار : 2018/08/06 - 11:24
 کد خبر: 13526
 21605 بازدید

اوضاع کشمشی اقتصاد

وحید حاج سعیدی از وزارت فخیمه بهداشت، درمان و پزشکی پنهان نیست ما هر روز صبح که از خواب بیدار […]

اوضاع کشمشی اقتصاد

وحید حاج سعیدی

از وزارت فخیمه بهداشت، درمان و پزشکی پنهان نیست ما هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم اول بررسی می کنیم که زنده هستیم یا نه؟! چون با این حجم مواد افزودنی مجاز و غیر مجاز که از طرق مختلف وارد امعاء و احشاء ما می شوند تکرار این بیداری یک نعمت است. در واقع ما با این مقدار از آرسنیک موجود در برنج ، سرب انواع بنزین، گوگرد در گازوئیل، نیترات موجود در آب، آزبست موجود در هوا، مواد سرطان زای فست فود ها و سوسیس و کالباس، سبزیجات آبیاری شده با فاضلاب و … که روزانه در چندین وعده مصرف می کنیم چیزی معادل یک سوم جدول تناوبی عناصر خدا بیامرز مندلیف را به بدن مان اضافه می کنیم. تازه از سمومی مثل سولانین موجود در سیب زمینی سبز، سیانید چاغاله بادام و فایتوهیماگلوتنین لوبیا قرمز هم فاکتور گرفتیم! البته این لابلا نباید از داروهای چینی و تاریخ مصرف گذشته، ظروف پلاستیکی یک بار مصرف، چیپس و پفک، مواد غذایی تاریخ گذشته و تقلبی، استرس ناشی از افزایش لحظه ای قیمت ها و تولیدات یک بار مصرف عزیزان خودرو ساز هم غافل شد که سالانه چند ده هزار نفر را بدون عوارض جانبی راهی سرای باقی می کنند! با این وجود هنوز 24 میلیون نفر دارای اضافه وزن و چاقی هستند یعنی بزنم به تخته هیچ کدام از عوامل مرگ آفرین صدرالااشاره خللی در زندگی روزه مره شان به وجود نیاورده است! به قول شاعر « ما را به پوست کلفتی خود این گمان نبود!»

علی ای حال بعد از اینکه از زنده بودن مان مطمئن می شویم یکراست به سراغ اینترنت می رویم که یک وقت خدای ناکرده اسم مان در لیست تحریم های جدید آمریکا قرار نگرفته باشد و از انجام معاملات و مرودات بین المللی محروم نشده باشیم. در جریان هستید که ظاهراً تحریم های گسترده و ناجوانمردانه علیه کشورمان به باده مستی شان جواب نداده و در حال تحریم افراد به صورت انفرادی هستند!

دردسرتان ندهم بعد از اینکه چک لیست های روزانه مان را تیک زدیم و گلاب به رویتان به امورات صبحگاهی رسیدیم طنز روزانه را برای آیندگان قلمی می کنیم و سپس به امورات روزانه می رسیم تا لقمه نانی به کف آریم و اگر معوقات بانکی، اقساط ماهیانه مسکن مهر، مطالبات مغازه داران محله و … چیزی برایمان باقی گذاشتند به غفلت نخوریم!

فقط یک نکته راز آلود چندی است خاطر خطیرمان را مکدر کرده است و با وجود تسلط به دریایی از علوم ارضی، سماوی و بحری و تلمذ نزد یکی از بزرگترین مکتبخانه داران شمال شرق کشور موفق به رمز گشایی از آن نشدیم و آن این که  اوضاع اقتصادی بد جور کشمشی است و همگان بدان وقوف و آگاهی دارند؛ در این بین سکانداران اقتصادی مملکت که از استعفا و کناره گیری ابا دارند و شان خود را اجل از این سوسول بازی ها می دانند، از برکناری و سپردن سکان اقتصادی مملکت به تیم دیگر هم خدا را شکر خبری نیست؛ از برخورد قاطع با متخلفین، سوداگران، دلالان و قاچاقچیان هم چیزی نشنیدیم و فقط با جریمه های میلیونی قلقلک شان می دهند؛ فقط خواستیم بدانیم آیا این داستان تا 1400 ادامه دارد یا بالاخره چاره ای برای آن اندیشیده می شود؟! چون تا 1400 هنوز سه سال مانده است و باور کنیم افزایش لحظه ای قیمت دلار، سکه، خودرو، مسکن و …. اصلاً هم خنده دار نیست!


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , شکرستان
ارسال دیدگاه