زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اسلایدر دوم » ماجرای آشنایی بیل گیتس و همسرش به بهانه پایان زندگی مشترک ۲۷ ساله
تاریخ انتشار : 2021/05/06 - 12:50
 کد خبر: 135248
 391 بازدید

ماجرای آشنایی بیل گیتس و همسرش به بهانه پایان زندگی مشترک ۲۷ ساله

بیل گیتس و ملیندا گیتس جدایی خود پس از ۲۷ سال زندگی مشترک را اعلام کردند و گفتند که «دیگر فکر نمی‌کنیم بتوانیم به عنوان یک زوج در کنار هم رشد کنیم». این زوج در توییتی یکسان در حساب‌های کاربریشان اعلام کردند: «پس از تفکر و کار زیاد بر روی این رابطه، ما تصمیم گرفتیم که به زندگی مشترکمان خاتمه دهیم.»

ماجرای آشنایی بیل گیتس و همسرش به بهانه پایان زندگی مشترک ۲۷ ساله

آشنایی این دو به دهه ۱۹۸۰ و به وقتی بر می‌گردد که ملیندا به شرکت مایکروسافت پیوست. این زوج میلیاردر سه فرزند دارند و به طور مشترک مسئولیت اداره بنیاد بیل گیتس و ملیندا گیتس را بر عهده دارند. این بنیاد میلیاردها دلار پول را صرف مبارزه با مشکلاتی همچون بیماری‌های عفونی و ترویج واکسیناسیون در کودکان کرده است.

بیل گیتس و همسرش ملیندا به همراه وارن بافت، سرمایه گذار مطرح آمریکایی در سال ۲۰۱۰ کارزاری به نام تعهد بخشش راه اندازی کردند که هدف آن متعهد کردن میلیاردرها به بخشیدن بخش اعظم سرمایه خود برای اهداف خیرخواهانه بود.

به گفته نشریه فربس بیل گیتس با ثروتی بالغ بر ۱۲۴ میلیارد دلار چهارمین فرد ثروتمند جهان به حساب می‌آید. او این ثروت را از طریق شرکت مایکروسافت به دست آورده است. شرکتی که وی به همراه پاول آلن در دهه ۱۹۷۰ تأسیس کرد و تا سال ۲۰۰۰ نیز به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می‌کرد. در حال حاضر مایکروسافت بزرگترین شرکت نرم‌افزاری دنیا محسوب می‌شود.

بیل و ملیندا گفته‌اند که به صورت توافقی ثروت خود را تقسیم خواهند کرد ولی تا به این لحظه هیچ‌گونه جزئیاتی در این رابطه منتشر نشده است.

این زوج در ادامه اعلامیه جدایی خود در توییتر آورده‌اند که: «در طول ۲۷ سال گذشته ما سه فرزند فوق‌العاده تربیت کردیم و بنیادی را بنا کردیم که برای زندگی سالم و مثمر ثمر همه‌ی مردم، در سرتاسر دنیا فعالیت می‌کند. ما همچنان به این هدف باور داریم و در بنیاد خود برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد، اما دیگر فکر نمی‌کنیم که بودن در کنار یکدیگر به عنوان یک زوج می‌تواند سبب رشد ما در مرحله‌ی بعدی زندگی‌مان شود و با قدم نهادن در این مسیر جدید، از همه می‌خواهیم که به فضا و حریم خصوصی خانواده ما احترام بگذارند».

جدایی بیل گیتس از همسرش دومین جدایی پر سر و صدای دنیای فناوری در چند سال اخیر بوده است. در سال ۲۰۱۹ جف بیزوس بنیان‌گذار آمازون نیز پس از ۲۵ سال زندگی مشترک از همسرش مکنزی اسکات جدا شد.

نحوه آشنایی بیل گیتس و ملیندا گیتس

ملیندا که اکنون ۵۶ سال دارد در سال ۱۹۸۷ به عنوان مدیر تولید به مایکروسافت پیوست و این دو در همان سال در نیویورک با همدیگر یک شام کاری داشتند. آن‌ها وقت بیشتری را در کنار هم می‌گذراندند و همان‌طور که بیل گیتس در مستند نتفلیکس گفت: «ما خیلی برای یکدیگر ارزش قائل بودیم و فقط دو احتمال وجود داشت: یا این رابطه را تمام می‌کردیم، یا با هم ازدواج می‌کردیم.»

ملیندا گفت که بیل یک انسان روشمند است و این مسئله حتی در مورد مسائل عاطفی نیز برای وی صادق است، به عنوان مثال وی لیستی از مزایا و معایب ازدواج را روی وایت برد نوشته بود. این زوج خیر در سال ۱۹۹۴ در جزیره لانای در هاوایی با هم ازدواج کردند و گفته می‌شود که از تمامی هلیکوپترهای منطقه برای اجتناب از پرواز هرگونه هواپیما از آنجا استفاده کرده بودند.

بیل گیتس که ۶۵ سال دارد سال گذشته از هیئت مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد تا بیشتر بتواند روی فعالیت‌های خیرخواهانه خود تمرکز کند.

بنیاد گیتس چیست؟

این زوج در سال ۲۰۰۰ بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سیاتل تأسیس کردند. این بنیاد که بزرگترین بنیاد غیر انتفاعی خصوصی در آمریکا محسوب می‌شود در ۱۳۵ کشور حضور فعال داشته و ۱۶۰۲ کارمند دارد. بنیاد گیتس بیشتر بر روی مسائل مربوط به بهداشت عمومی، آموزش افراد و تغییرات آب و هوایی تمرکز دارد.

از اقدامات چشمگیر آن‌ها می‌توان به اختصاص ۱.۷۵ میلیارد دلار به پژوهش‌ها و ایده‌های مرتبط با واکسن کرونا در طول همه‌گیری کووید ۱۹ اشاره کرد. بیل گیتس و ملیندا تا سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۶ میلیارد دلار به این مجموعه پول تزریق کرده بودند و در سال ۲۰۱۹ اعلام شد که ثروت خالص این بنیاد ۴۳ میلیارد دلار است.

نقش ملیندا در فعالیت‌های مشترک

ملیندا در مصاحبه‌ای با Associated Press در سال ۲۰۱۹ گفت: «من و بیل شرکای هم‌ترازی هستیم. مردها و زن‌ها باید در کار جایگاه برابری داشته باشند.» ملیندا در کتاب جدیدش با عنوان لحظه برخاستن به دوران کودکی خود و زندگی و چالش‌های شخصی‌اش به عنوان همسر یک چهره معروف و یک مادر خانه‌دار با سه بچه پرداخته است. وی همچنین افزود که کار کردن در بنیاد در کنار هم در بهبود رابطه آن‌ها مؤثر بوده است.

ملیندا در بخشی از کتاب خود دلیل این مسئله را این‌گونه بیان کرده است: «او باید یاد می‌گرفت که چطور با من به عنوان فردی برابر با خودش رفتار کند و من نیز باید یاد می‌گرفتم که چطور رشد کرده و همتای او شوم.»

جدای از فعالیت‌هایش در بنیاد گیتس، ملیندا در سال ۲۰۱۵ یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام Pivotal Ventures را با هدف تمرکز بر زنان و خانواده‌ها تأسیس کرد. وی در این رابطه گفت: «دنیا بالاخره دارد به این واقعیت می‌رسد که ما نمی‌توانیم با عقب نگه داشتن نیمی از خود پیشرفت کنیم. داده واضح است: زنان قدرتمند جوامع را تغییر می‌دهند.»


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه