زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » روحانی: دو هفته آینده حساس است/دولت و مردم باید باهم پیش روند
تاریخ انتشار : 2021/04/24 - 11:19
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 134600
 78 بازدید

روحانی: دو هفته آینده حساس است/دولت و مردم باید باهم پیش روند

رییس جمهور گفت: دو هفته آینده حساس است و امکانات بهداشتی و درمانی ما نامحدود نیست و محدودیت دارد. نیروی انسانی ما هم توان مشخصی دارد و سطح تحمل مردم نیز سطح خاصی است.

روحانی: دو هفته آینده حساس است/دولت و مردم باید باهم پیش روند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه همه آنانی که نظارت و کنترل را به دست دارند باید کارشان را تشدید کنند، اظهار کرد: اگر جز این باشد نمی‌توانیم به راحتی از این موج خلاص شویم؛ البته مردم هم آنطور که باید پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند که لازم است در این زمینه هم مردم توجه بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: دو هفته آینده حساس است و امکانات بهداشتی و درمانی ما نامحدود نیست و محدودیت دارد. نیروی انسانی ما هم توان مشخصی دارد و سطح تحمل مردم نیز سطح خاصی است. پس هم دولت و هم مردم وظایفی دارند و باید باهم پیش روند.

رییس جمهوری با بیان اینکه بیشتر استان‌های ما در مسیر پیک این بیماری هستند و به پیک نهایی آن نرسیدند، اظهار کرد: ۱۸ استان به طور ویژه نام برده شد که شرایط‌شان مساعد نیست و هفت استان از این استان‌ها، شرایط‌شان بدتر است.

وی ادامه داد: ۱۲ استان شرایطی دارند که اگر مراقبت کنند، وضعیت بهتری خواهند داشت. سایر استان‌ها از نظر ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها شرایط نگران‌کننده‌ای دارند و باید در این شرایط مراقبت کنیم.

روحانی تاکید کرد: مردم هم باید مراقبت را بالا ببرند. امروز گزارش داده شد که مردم هم مراقبت نمی‌کنند و سرجمع رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۶۰ درصد است در حالی که رعایت پروتکل‌ها باید بالای ۸۰ و ۹۰ درصد برسد تا از این موج عبور کنیم.

رییس‌جمهوری با یادآوری اینکه مردم رعایت پروتکل‌ها را به عنوان وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی بینند، اظهار کرد: آنهایی که بهداشت عمومی را با خطر روبه‌رو می‌سازند، اقدام‌شان علیه بهداشت عمومی است و یک جرم در این زمینه وجود دارد و قوه قضاییه می‌تواند اقدام کند.

وی با اشاره به آمارها و ارقام‌ نگران‌کننده، تصریح کرد: باید با همه توان‌مان مراعات کنیم. دولت وظیفه دارد مایحتاج عمومی مردم را تامین کند. در هفته‌های گذشته دیدید وقتی برای تامین یکی از مایجتاج دشواری ایجاد شده بود، مردم چه دشواری برایشان ایجاد و چه صف‌هایی ایجاد شد.

روحانی با بیان اینکه در زیرساخت‌های شهری نیز دولت باید تلاش کند، افزود: شرایط آبی و برق ما متفاوت است. مصرف برق نسبت به پارسال بالاتر رفته است. در خشکسالی هستیم و مردم باید مراعات کنند. دولت می‌داند اگر یک روز آب، برق، تلفن و اینترنت نباشد، چه سختی برای مردم ایجاد می‌شود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه