زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » تامین اجتماعی عجله‌ای ندارد! / اصلاح احکام بازنشستگان به اواخر اردیبهشت موکول شد
تاریخ انتشار : 2021/04/11 - 13:35
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 133881
 189 بازدید

تامین اجتماعی عجله‌ای ندارد! / اصلاح احکام بازنشستگان به اواخر اردیبهشت موکول شد

روز پنجشنبه که فیش‌های حقوق فروردین بازنشستگان صادر شد، آن‌ها متوجه شدند که افزایش حقوق سالانه و مرحله دوم همسان‌سازی اجرایی شده است اما دریافتی‌ها آن رقمی نیست که با فرمول‌های مورد انتظار تطابق داشته باشد.

تامین اجتماعی عجله‌ای ندارد! / اصلاح احکام بازنشستگان به اواخر اردیبهشت موکول شد

حرف بازنشستگان تامین اجتماعی این بود: «به جای این‌که افزایش حقوق سالانه ما را با پایه حقوق اسفندماه 99 حساب کنند، حقوق تیر 99 را در نظر گرفته‌اند که قبل از مرحله همسان‌سازی بود و مبلغش پایین‌تر؛با این کارهمه ما را فریب داده‌اند.»

در پی این اتفاق ناخوشایند، نمایندگان کانون‌ها و انجمن‌های کارگری بازنشستگان شروع به اعتراض کردند که ما نیز دیروز در گزارشی با عنوان «زرنگ‌بازی تامین اجتماعی!» به این موضوع پرداختیم که تامین اجتماعی نیز قول داد طی 24 ساعت نتیجه بازنگری را اعلام کند. ظهر دیروز تامین اجتماعی نتیجه این بازنگری را اعلام کرد که اگرچه بیش از یک‌ماه زمان برای اصلاح این اشتباه خواستار شده است اما بازنشستگان امیدوارند پس از این زمان فیش‌های حقوق‌شان بر مبنای تازه‌ترین پایه حقوق محاسبه شود نه به زمان قبل از اجرای همسان‌سازی که تیرماه 99 است. به هر روی تامین اجتماعی دیروز در اطلاعیه‌ای آورد:

نظر به انعکاس نقطه‌نظرات مستمری‌بگیران سازمان از سوی مدیران کل استان‌ها و کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور مبنی بر وجود پاره‌ای اشکالات و ابهامات در چگونگی افزایش مستمری فروردین ‌۱۴۰۰ برخی از غیرحداقل‌بگیران، با وصول نظرات و بررسی کارشناسی به عمل آمده؛ وجود بعضی ایرادات نرم‌افزاری در محاسبات مستمری متناسب‌سازی‌شده در خصوص متوسط‌بگیران(غیرحداقل بگیران) ملاحظه شد که مستلزم اصلاح فنی و نرم‌افزاری است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر این اساس مقرر شد به منظور جلوگیری از توقف در پرداخت مستمری‌ها، پرداخت بر مبنای محاسبات فعلی استمرار یابد و همزمان نسبت به بررسی و رفع ایرادات نرم‌افزاری و اعمال اصلاحات و صدور احکام جدید برای مستمری‌بگیران فوق تا پایان اردیبهشت سال جاری، اقدام لازم انجام شود.

در همین زمینه بیات رئیس کانون‌عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هم عصر دیروز گفت: در جلسه‌ (صبح دیروز) با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد ایراداتی که در زمینه صدور احکام جدید بازنشستگان وجود داشت، برطرف شود. وی افزود: مقرر شد احکام مجدداً موردبازبینی و اصلاح قرار گیرند و مبنای صدور احکام با لحاظ متناسب‌سازی مردادماه ۹۹، افزایش سنواتی و مرحله دوم متناسب‌سازی باشد. توقفی در پرداخت مستمری‌ها نخواهیم داشت و تغییرات جدید در فیش اردیبهشت‌ماه مستمری‌بگیران لحاظ و پرداخت می‌شود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , شهری , صنعت،معدن و تجارت
ارسال دیدگاه