زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» خبر داغ » به بهانه انتخاب تویوتا به‌عنوان خودروی سال اروپا
تاریخ انتشار : 2021/04/04 - 11:22
 کد خبر: 133461
 958 بازدید

به بهانه انتخاب تویوتا به‌عنوان خودروی سال اروپا

یکی از جذاب‌ترین رخدادهای خودرو در اروپا، برگزاری جشنواره سالانه جایزه خودرو برگزیده سال است. این بار تویوتا در این رخداد از خودروی مدرن خود با عنوان "یاریس" رونمایی کرد. این خودرو درنهایت با کسب حداکثر آراء به‌عنوان خودروی سال 2021 اروپا انتخاب شد.

به بهانه انتخاب تویوتا به‌عنوان خودروی سال اروپا

هرچند جشنواره مزبور متأثر از اپیدمی کرونا به اینترنتی و در قالب آنلاین برگزارشده بود و امکان حضور فیزیکی برای همگان وجود نداشت. اما آنچه مسلم است آن است که کیفیت در برتری برند تویوتا حتی در شرایط کرونا و زیر سایه شوم این ویروس منحوس نیز نتوانست از نگاه تیزبین داوران و مشتریان مخفی بماند و درنهایت این غول بزرگ خودروسازی توانست گوی سبقت را از رقبای قدرتمند و دیرینه خود ربوده و همچنان به یک محصول یکه‌تاز در عرصه خودروسازی جلوه‌نمایی کند.

از نگاه مفسران آنچه برای تویوتا مزیت رقابتی محسوب می‌شود و سبب اقبال مشتریان به آن شده است طراحی جذاب و بی‌نظیر و یا تجهیزات راحتی مشتریان نیست بلکه وجود عواملی نظیر صرفهٔ اقتصادی، آسیب کمتر به محیط‌زیست و مصرف کمتر انرژی و سایر پارامترهای فنی و اجتماعی مزید بر آن شد. از سوی دیگر از منظر فنی نیز صرف‌نظر از سرعت مناسب، می‌توان به رفع نقاط ضعف در طول چرخه حیات محصولات تویوتا و تأکید جدی بر نقاط قوت، و ایجاد گزینه‌های جدید در مقایسه با نسخه‌های قبلی محصولات این شرکت اشاره نمود.

بااین‌حال نباید از اصل مهم مشتری مداری که همواره سرلوحهٔ وظایف تویوتا بوده است را نیز از یاد برد. توجه به خواسته مشتری در قالب اجرای دقیق و جامع سیستم‌های صدای مشتری و رعایت کامل استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی در یک سطح بالاتر به‌عنوان یک عامل مهم امتیازآور برای تویوتا ایفای نقش مؤثر نموده است.

از سوی دیگر اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در سطح وسیع و نیز استفاده از انرژی‌های پاک نظیر برقی نمودن خودروها از امتیازات خودروهای جدید تویوتا محسوب می‌شود که از آن با عنوان روند هیبریدی نمودن (ترکیب بنزین و الکتریسیته) یاد می‌شود که به طور جدی در معماری سیستم‌های جدید مدنظر طراحان قرارگرفته است.

آنچه از منظر عوامل بیرونی تویوتا را برجسته ساخته است توجه به معیارهای کیفی محصول است و این در حالی است که در ورای خروجی‌های ملموس تویوتا می‌توان فرایندهای مؤثر و موفق مدیریت و برنامه‌ریزی منابع مادی و معنوی توسط مدیران این شرکت را نیز موردتوجه قرارداد که می‌توان الگویی مناسب و شایسته برای کیفی سازی تولیدات در عرصه صنعت و نه‌فقط صنعت خودروسازی باشد. یکی از جلوه‌های بارز این مدیریت مؤثر و موفق را می‌توان در استقبال از پیشنهادهای مشتریان و مشارکت کارکنان در این شرکت مشاهده نمود.

منبع: روزنامه نقش اقتصاد


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , خودرو , گزارش , یادداشت
ارسال دیدگاه