زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » اشتباهات رایج خانم ها در اصلاح موهای بدن که به پوست صدمه وارد می کند
تاریخ انتشار : 2021/04/02 - 19:24
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 133269
 379 بازدید

اشتباهات رایج خانم ها در اصلاح موهای بدن که به پوست صدمه وارد می کند

زنان بیشتر از ۵۸ روز از عمر خود را صرف اصلاح موهای بدن خود می کنند. بیشتر زنان برای این کار از تیغ استفاده می کنند که علتش بی درد و مقرون به صرفه بودن و سهولت است. و گرچه زدن موهای بدن با تیغ کار چندان پیچیده ای نیست اما اشتباهات رایجی در مورد آن وجود دارد که می تواند اثری جدی بر سلامت و ظاهر شما داشته باشد.

اشتباهات رایج خانم ها در اصلاح موهای بدن که به پوست صدمه وارد می کند

در ادامه با این اشتباهات آشنا خواهیم شد.

۱- از ژیلت های مخصوص خانم ها استفاده می کنید

ژیلت های مردانه تیغ های به هم چسبیده تری دارند که برای زدن موهای ضخیم صورت آقایان طراحی شده اند. از آنجایی که ژیلت های مردانه برای حرکت در قسمت چانه و گردن ساخته می شوند، سر آن ها قوس دقیقی دارد که احتمال بریده شدن پوست را به حداقل می رساند.

۲- تیغ های ژیلت تان خیلی زیاد است

گرچه استفاده از ژیلتی با ۴ یا ۵ تیغ می تواند احساس اصلاح دقیق تری را به شما دهد، اما این مسأله می تواند باعث وارد شدن صدمه به پوست شود. وقتی تیغ را روی پوست خود می کشید، پوست خود را می برید و استفاده از ژیلتی با ۱ یا ۲ تیغ می تواند احتمال سوزش پوست بر اثر استفاده از تیغ را به حداقل برساند.

۳- جهت تیغ زدن تان اشتباه است

وقتی تیغ را به سمت بالا روی پوست می کشید، در حقیقت دست به کاری غیر طبیعی می زنید که احتمال بریدن پوست تان را بیشتر می کند. تیغ زدن به سمت بالا می تواند باعث سوزش پوست، صدمه دیدن فولیکول های مو و رشد موهای زیرپوستی هم شود. اما اگر تیغ را به سمت پایین بکشید احتمال تحریک شدن پوست به حداقل می رسد و دچار سوزش هم نخواهید شد.

۴- برای زدن موها در حمام عجله می کنید

بهتر است زدن موها را برای انتهای حمام نگه دارید چون آنوقت پوست تان گرم تر است و موهای بدن تان نرم ترند. اگر موها را با پوست خشک یا بدون استفاده از کرم یا ژل بزنید، ممکن است پوست تان دچار سوزش و خارش شود.

۵- از ژیلت مشترک استفاده می کنید

استفاده از ژیلت مشترک راحت ترین راه برای تبادل میکروب ها است. از تیغ ژیلت عفونت هایی مثل فولیکولیت یا عفونت قارچی می تواند منتقل شود. باکتری های عامل هرپس و هپاتیت هم می توانند در قسمت های مرطوب میان تیغ های ژیلت رشد کنند.

۶- تیغ ژیلت تان را دیر به دیر عوض می کنید

وقتی تیغ ژیلت تان کُند شد یا آن نوار مرطوب کننده ی بالایش پاک شد، یعنی وقت عوض کردن آن فرا رسیده است. زدن موهای بدن با تیغ های قدیمی و کُند ممکن است منجر به تحریک و سوزش پوست شود. تیغ های قدیمی می توانند حامل باکتری هایی باشند که وارد منافذ تازه باز شده ی پوست می شوند.

۷- ژیلت تان را در حمام نگه می دارید

نگهداری از ژیلت در یک مکان خشک مانع از زنگ زدن تیغ ها و لانه کردن باکتری ها لا به لای آن ها می شود. بهترین راه برای نگهداری ژیلت این است که آن را صاف در یک مکان باز بگذارید تا تیغ ها بتوانند به طور کامل خشک شوند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه