زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اسلایدر دوم » چند بازی‌ِ دورهمی و خانوادگی در تعطیلات نوروزی
تاریخ انتشار : 2021/03/22 - 11:46
 کد خبر: 132874
 185 بازدید

چند بازی‌ِ دورهمی و خانوادگی در تعطیلات نوروزی

تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای تفریح، گردش و یک استراحت حسابی است تا خستگی کار و مشغله‌های یک سال را از تن به‌در کنید. این تعطیلات، فرصت خوبی‌ست برای اینکه با اعضای خانواده وقت‌ بگذرانید. یکی از سرگرمی‌هایی که می‌توانید در جمع خانوادگی خود انجام دهید، بازی‌های گروهی و خانوادگی‌ست. به‌همین دلیل امروز در این مطلب، چند بازی گروهی را که می‌توانید با آن‌ها ساعت‌ها سرگرم و شاد باشید به شما معرفی می‌کنیم تا از این فرصت کنارهم بودن استفاده کنید و اوقات خوشی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. با ما همراه باشید.

چند بازی‌ِ دورهمی و خانوادگی در تعطیلات نوروزی

بازی‌های سرگرم کننده‌ی خانوادگی

۱. نقاشی لامسه‌ای

در این بازی به گروه‌های دونفره تقسیم می‌شوید. اعضای هر گروه پشت هم قرار می‌گیرند. کسی که در پشت سر هم گروهی خود ایستاده باید یک کاغذ بر روی کتف نفر جلویی خود بگذارد و یک چیز را نقاشی کند. نفر جلویی باید از طریق حس لامسه، تصویری را که هم گروهی‌اش بر روی کاغذ روی کتفش کشیده را ترسیم کند. هرچقدر نقاشی‌های عضو هرگروه شبیه به هم بود، آن گروه برنده است.

۲. حدس بزن، برنده شو!

با چند قطعه کاغذ و خودکار و بیشتر از چند نفر به راحتی می‌توانید این بازی را انجام دهید. به این صورت که یک نفر را انتخاب می‌کنید و او را به بیرون از اتاق می‌فرستید. سپس با بقیه تصمیم می‌گیرید، نام یک شخص تخیلی یا حقیقی یا نام یک کارتون یا فیلم را انتخاب می‌کنید و آن را روی یک قطعه کاغ می‌نویسید. سپس آن بازیکنی را که برای شروع انتخاب کرده‌اید صدا می‌کنید تا بیاید و رو‌به‌رویان بنشیند و شما آن کاغذ را به پیشانی‌اش می‌چسبانید.

سپس باید از او بخواهید تا نامی را که روزی کاغذ نوشته شده حدس بزند. شما می‌توانید برای جذاب‌تر شدن این بازی زمان و تعداد سوال‌ها را محدود کنید. مثلا تعداد ۳۰ سوال در ۱۵ دقیقه. شما می‌توانید برای بازیکنانی که نمی‌توانند درست حدس بزنند، مجازات تعیین کنید و به برنده‌ها پاداش دهید. هرچقدر نام‌هایی انتخاب کنید که کمتر عجیب و غریب باشند از عواقب احتمالی بعد از بازی در امان خواهید بود!

بازی‌های سرگرم کننده‌ی خانوادگی

۳. اسم و فامیل

وقتی اسم بازی‌های گروهی به میان می‌آید بی شک اولین گزینه بازی پر طرفدار اسم و فامیل است! برای انجام این بازی همان طور که می‌دانید نیاز به وسایل چندانی ندارید، با کمک چند قلم و کاغذ می‌توانید بازی را شروع کنید، صفحه را برای اسم، فامیل، شهر، کشور، غذا، اشیا و … ستون بندی کنید. به نوبت و یا به ترتیب حروف الفبا شروع به پرکردن کنید، توجه داشته باشید که حضور ذهن و سرعت عمل فاکتور‌های برتری در این بازی هستند.

هر چقدر تعداد نفرات بیشتر باشد هیجان این بازی هم بیشتر می‌شود. شیوه امتیازدهی این بازی به این صورت است که به جواب‌های صحیح ۵ امتیاز تعلق می‌گیرد و اگر کسی برای یکی از ستون‌ها اسمی منحصر بفرد را نوشته باشد که بقیه آن را خالی گذاشته باشند، ۱۰ امتیاز به آن تعلق می‌گیرد.

۴.مافیا

شرکت‌کنندگان در این بازی به دو دسته اصلی مافیا (یا دزدها) و شهروندان تقسیم می‌شوند. بسته به تعداد افراد، شهروندان نقش‌های مختلفی شامل پلیس و پزشک می‌گیرند. در آغاز بازی یک نفر به عنوان حاکم یا کدخدا انتخاب می‌شود. با پخش کردن کارت‌ها بین افراد نقش‌ها مشخص می‌شود. کسی نباید نقش خود را فاش کند. سپس کدخدا اعلام می‌کند که شب شده و همه باید چشم‌ها را ببندند. با اعلام کدخدا مافیا چشم‌ها را باز می‌کنند، یکدیگر را می‌شناسند، تصمیم به حذف یکی از شهروندان می‌گیرند و به خواب می‌روند.

همه این‌ها را با زبان اشاره و بدون اینکه شهروندان متوجه شوند، انجام می‌دهند. با اعلام کدخدا روز می‌شود. در هر روز شرکت‌کنندگان باید با بررسی سرنخ‌ها و واکنش‌های افراد یکدیگر را قانع کنند که اعضای مافیا را شناسایی کرده‌اند و برای حذف آن‌ها به توافق برسند. در این بین اعضای مافیا هم با در پوست شهروند هدف خود را پیش می‌برند! بازی تا جایی ادامه دارد که یکی از دو گروه مافیا یا شهروندان برنده شوند. این بازی دارای کارت‌های مخصوصی است که نقش افراد را تعریف کرده‌اند. اما شما می‌توانید خودتان نقش‌ها را روی کاغذی نوشته و ویژگی آن‌ها را مشخص کنید.

بازی‌های سرگرم کننده‌ی خانوادگی

۵. بازی کنترل خنده

این یک بازی شاد و مفرح است که می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. یک نفر باید انتخاب شود تا بقیه را بخنداند. هرکس که بتواند خنده‌ی خود را کنترل کند برنده است. هرکسی هم که بخندد از بازی بیرون می‌شود. به همین راحتی.

۶. بازی بگو چیه؟

تعدادی اشیا را داخل یک سبد بریزید. به نوبت چشم شرکت کنندگان را ببندید و از آن‌ها بخواهید که یکی از اشیای داخل سبد را بردارند و با لمس آن حدس بزنند که آنچه از سبد برداشته اند، چیست. البته باید سبد را طوری بپوشانید که شرکت کنندگان نتوانند محتویات آن را ببینند.

۷. پانتومیم

یکی از بازی‌های گروهی خنده دار و سرگرم کننده بازی ساده پانتومیم است. این بازی را در هرجایی میتوان انجام و هیچ ابزار خاصی نمی‌خواهد. تعدادی کلمه یا عبارت را داخل برگه بنویسید و آن‌ها را تا بزنید و داخل یک کاسه یا ظرف بریزید.

به دو گروه تقسیم شوید. بعد از یارکشی، گروه مقابل، یک نفر از تیم حریف را انتخاب می‌کند و او باید یکی از کاغذ‌های داخل کاسه بردارد و بدون لب زدن با حرکات دست و بدن خود آن کلمه یا عبارت را به اعضای گروه خودش بفهماند. در این بازی گروهی برای بالا بردن هیجان یک زمان مشخص، برای حدس زدن کلمه انتخاب کنید.

بازی‌های سرگرم کننده‌ی خانوادگی

۸. دروغ یا حقیقت

همه‌ی افراد باید به صورت دایره دور هم بنشینند. هر فرد دو حقیقت و یک دروغ را برای خودش در نظر می‌گیرد. بازی از یک نفر شروع می‌شود و هرنفر که دروغ‌ و حقیقت‌های خود را گفت، نفر سمت راستی او باید تشخیص بدهد کدام حرف دروغ بوده کدام حقیقت. اگر درست حدس بزند بازی با خود آن فرد ادامه پیدا می‌کند، وگرنه از بازی خارج می‌شود. کسی که تا آخر بازی در دایره بماند، برنده نهایی بازی است.

۹. مشاعره

مشاعره یکی از بازی‌های نوستالژیک در جمع‌های ایرانی است که نیاز به معلومات ادبی دارد. برای اجرای این بازی جذاب می‌توانید قوانین خاص خود را داشته باشید. به‌طور معمول روند بازی این‌گونه است که یک نفر یک بیت شعر می‌خواند و نفر بعدی باید با هر حروف الفبایی که شعر تمام شده یک بیت شعر بخواند. می‌تواند برای خنده‌دار شدن بازی، از آهنگ‌های روزمره به‌جای شعرهای ادبی استفاده کنید.

۱۰. بازی با لیوان یک‌بار مصرف و بادکنک

بازی‌های سرگرم کننده‌ی خانوادگی

در این بازی گروهی هیجان آور نیاز دارید به:

چند لیوان یک بار مصرف
چند بادکنک
دو میز

نحوه بازی به این صورت است که هر فرد باید با کمک بادکنک که سر آن در دهانش هست و هوای دهن خود، لیوان‌ها را که روی میز ۱ بصورت کنارهم مرتب شده‌اند، یکی یکی بردارد و آن را روی میز دو با آرایش خاص قرار دهد. هر کسی سریع‌تر بتواند لیوان‌ها را بچیند برنده می‌شود.

اگر لیوان بیفتد چه در مسیر و چه در میز ۲، باید به میز۱ برگرداننده شود تا فرد دوباره آن را با کمک بادکنک و بدون دخالت دست به میز شماره ۲ ببرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , تله تایپ , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه