زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» انتخاب سردبیر » شهاب الدین عزیزی خادم رییس جدید فدراسیون فوتبال را بهتر بشناسید
تاریخ انتشار : 2021/03/02 - 12:27
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 131865
 322 بازدید

شهاب الدین عزیزی خادم رییس جدید فدراسیون فوتبال را بهتر بشناسید

پس از ماه ها کش و قوس و مراوده با فیفا، بالاخره انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دیروز برگزار شده و شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد تا در ۴ سال پیش رو رهبری فوتبال ایران را در اختیار داشته باشد.

شهاب الدین عزیزی خادم رییس جدید فدراسیون فوتبال را بهتر بشناسید

نکته جالب در مورد این انتخاب این بود که شاید عزیزی خادم در مقایسه با دیگر کاندیداها چهره کمتر شناخته شده تری به نظر می رسید. در کنار حذف زودهنگام علی کریمی از رقابت ها و صحبت های جنجالی او پس از ترک سالن محل رأی گیری، انتخاب شدن شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال یک ماجرای دراماتیک است. او در ۸ سال اخیر در عرصه ورزش حضور داشته و بارها تلاش کرده بود به نحوی به فدراسیون فوتبال راه یابد که هر بار ناکام مانده بود. اما شهاب الدین عزیزی خادم کیست؟

شهاب الدین عزیزی خادم متولد اول بهمن ۱۳۵۶ در پلدختر است و سابقهٔ عضویت در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال را در بین سال‌ های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ در کارنامه دارد. او دارای مدرک دکتری در رشته روابط بین الملل بوده و از فعالیت های ورزشی او می توان به عضویت در تیم ملی فوتبال دانشجویان و تیم فوتبال نیروی زمینی اشاره کرد. خادم در سال ۱۳۹۰ نیز توانست در رقابت با علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، به عضویت هیئت رییسه فوتبال درآید. از دیگر فعالیت ها و پست های شهاب الدین عزیزی خادم می توان به عضویت در تیم مدیریت ایران خودرو، مدیریت شرکت های زیر مجموعه وزارت رفاه، هیئت مدیره باشگاه سایپا و پیکان، شرکت های پتروشیمی شازند و امیر کبیر اشاره کرد.

نکته جالب اینکه خادم در سال ۱۳۹۵ نیز برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران ثبت نام کرده بود اما با توجه به نداشتن سابقه مرتبط و کافی در زمینه مدیریت دولتی رد صلاحیت شد و در نهایت آرای خود را به مهدی تاج داد. بعد از انتخاب تاج، خادم به دبیرکلی فدارسیون رسید هر چند بعدها اختلافاتی بین این دو رخ داد. اما این بار با حذف بند مربوط به داشتن حداقل سابقه مدیریتی، توانست در این رقابت حضور یافته و در نهایت پیروز انتخابات شود. همچنین زمانی که باشگاه استقلال زیر نظر وزارت رفاه و تامین اجتماعی بود، عزیزی خادم معاونت پارلمانی و حقوقی این وزارتخانه را بر عهده داشت که با قهرمانی استقلال در لیگ برتر همراه بود. او در انتخابات سال جاری فدارسیون فوتبال اولویت خود را حضور تیم ملی فوتبال مردان در رقابت های جام جهانی اعلام کرده و هدف خود را مدرن سازی فوتبال ایران با رویکردی دانش بنیان اعلام کرده است.

در دور نخست انتخابات فدراسیون فوتبال که دیروز برپزار شد، از ۸۷ رأی ماخوذه، علی کریمی با ۹ و مصطفی آجرلو با ۱۸ رأی خیلی زود از رقابت کنار رفتند اما عزیزی خادم با ۳۵ و کیومرث هاشمی با ۲۴ رأی به دور دوم رفتند. در دور دوم نیز عزیزی خادم با ۴۹ رأی در برابر ۳۸ رأی کیومرث هاشمی توانست برنده انتخابات شده و برای ۴ سال به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شود. خادم که به وضوح از انتخاب خود هیجان زده بود گفت: «”ما با کمک باشگاه‌‌‌ها نگاهی نو و جدید خواهیم داشت تا در راه توسعه فوتبال قدم برداریم. خودم را موظف و مکلف به مشورت و تعامل سازنده می‌دانم… انشاءالله در کنار هم با افتخار و اقتدار و افتخار را به فوتبال برگردانیم. امروز شاهد تبلور دموکراسی و نگاه‌های جدید در فوتبال بودیم».

علی کریمی نامزد جنجالی و متفاوت این انتخابات پس از اینکه مشخص شد تنها ۹ رأی بدست آورده، سالن را ترک کرد و بعد از تبریک گفتن طعنه آمیز روز مهندس (اشاره به مهندسی شدن انتخابات)، گفت: «از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی می‌افتد، اما به این دلیل حضور پیدا کردم که فردا نگویند حالا که شرایط برای حضور فوتبالی‌ها در انتخابات فراهم شد و کسی هم نیامد، بهانه به دست کسی ندهم. خوشحالم از این بابت که وقتی در انتخابات شرکت کردم، تمام بینندگان در سرتاسر کشور و جهان متوجه شدند ۹ نفر در فوتبال ایران حضور دارند که دوست دارند این فوتبال تغییر کند. رأی تمام اعضای مجمع قابل احترام است و هر کسی حق رأی دارد. طبیعی است اگر من هم جای آنها بودم به آن کسی که دوست داشتم رای می‌دادم… امیدوارم طرف پیش وجدان خود خیالش راحت باشد و به فوتبال خیانت نکرده باشد… باید با تأخیر روز مهندس را به تمام مهندسان تبریک بگویم و برا‌ی آنها آرزوی موفقیت کنم».


برچسب ها : , ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه