زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » هشدار اسرائیل به بایدن در خصوص بازگشت به برجام
تاریخ انتشار : 2021/01/27 - 11:57
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 129952
 117 بازدید

هشدار اسرائیل به بایدن در خصوص بازگشت به برجام

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به بازگشت دولت جدید آمریکا به توافق هسته ای هشدار داده و مدعی شد که این اقدام موجب اشاعه تسلیحات هسته‌ای در منطقه می شود.

هشدار اسرائیل به بایدن در خصوص بازگشت به برجام

به گزارش روزنامه ماینیچی، آویو کوچاوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره بازگشت به توافق هسته ای، حتی در صورت سخت تر شدن شروط آن، هشدار داده و گفت که به نیروهایش دستور داده است آمادگی برای اقدام تهاجمی احتمالی علیه ایران در سال آینده را بالا ببرند.
کوچاوی در سخرانی اش در اندیشکده مطالعات امنیت ملی، گفت که بازگشت به توافق حتی با برخی اصلاحات، «از نظر عملی و از نظر استراتژیکی بد است».

او اجازه دادن به ایران برای پیش برد یک برنامه هسته‌ای را تهدیدی غیرقابل پذیرش خواند که به ادعای وی به اشاعه تسلیحات هسته ای در منطقه منتهی خواهد شد.

این مقام صهیونیست با گفتن این که با توجه به تهدید ناشی از ایران، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی پیدا می کند تا اگر حمله ای لازم بود انجام دهد، افزود: به ارتش دستور داده ام که علاوه بر برنامه های عملیاتی موجود، برنامه های دیگری را نیز آماده کنند. ما به این برنامه ها رسیدگی می کنیم و در سال آینده آن ها را گسترش می دهیم. البته کسانی که تصمیم می گیرند آن ها را اجرا کنند، مقامات سیاسی هستند، اما این برنامه ها باید روی میز باشند.

بر اساس این گزارش، ادعای این مقام صهیونیست درباره پیامد بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و پیش برد برنامه هسته ای ایران در زمینه اشاعه تسلیحات هسته ای در حالی مطرح شده است که بنا بر فتوای مقام معظم رهبری ایران، تولید، نگه داری و به کار گیری تشلیحات هسته ای حرام است و مقامات ایران بر این اساس گفته اند که برنامه هسته ای ایران، اهدافی صلح آمیز را دنبال می کند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشت دولت بایدن به توافق هسته ای در پی این مطرح می شود که بایدن در وعده های انتخاباتی اش گفته بود «در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش» آمریکا هم به توافق باز می گردد.

ایران در نتیجه خروج دولت دنالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸، برخی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاش داد. البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه