زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » نیکی‌هیلی: آماده توافق با ایرانیم/ به پوتین و روسیه اعتماد نداریم
تاریخ انتشار : 2018/07/24 - 16:17
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 12980
 268 بازدید

نیکی‌هیلی: آماده توافق با ایرانیم/ به پوتین و روسیه اعتماد نداریم

نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه ای پس از آنکه ایران را متهم کرد که امضاکنندگان توافق هسته ای را از اقدام های آتی خود ترسانده است، برای گفت و گو بر سر توافق هسته ای جدید با ایران ابراز آمادگی کرد.

نیکی‌هیلی: آماده توافق با ایرانیم/ به پوتین و روسیه اعتماد نداریم

نیکی هیلی در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی بی ان با تائید توییت ترامپ که خطاب به حسن روحانی نسبت به عواقب تهدید آمریکا هشدار داده بود، گفت: رئیس جمهور آنان را آگاه ساخته که آمریکا را تهدید نکنند چرا که ما تمام تهدیدها را جدی می گیریم و به نفع شما است که مجبور نشویم بر این مبنا اقدامی انجام دهیم. اگر می خواهید که پای میز (مذاکره) آمده و روی توافق جدیدی کار کنیم ما هم آماده گفت و گو خواهیم بود ولی با تهدید شما چنین کاری را انجام نمی دهیم.

هیلی مدعی شد: ایران مشروعیت خود را از راه لفاظی ساخته یا کسب کرده است. (ایران) کشورهای اروپایی و تمامی کشورهایی را که در توافق هسته ای دخیل بودند از اقدام های محتمل خود ترسانده است. ما فریب (اقدام های ایران را) نمی خوریم.

به نوشته تارنمای سی بی ان، هیلی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران سر به سر بد رئیس جمهوری گذاشته بدون درنگ گفت: کاملاً همینطور است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا دیروز صبح در در توییتی به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران وتمکنش نشان داد: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت خود در باره سخنان دیروز روحانی که تاکید کرده بود ‘آمریکایی ها باید خوب بفهمند صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست’، نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن و گرنه متحمل عواقبی می شوی که مانند آن را معدودی در طول تاریخ متحمل شدند.

ترامپ در ادامه افزوده است: ما کشوری نیستیم که گفته های خشونت آمیز و مرگ شما را تحمل کنیم.

روحانی روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه توطئه آخر آمریکا، تلاش برای خسته کردن ملت ایران است، تصریح کرد: بدانید، ملت ایران آقاست و هرگز نوکر کسی نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه «تنگه های زیادی داریم، تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست»، افزود که قادر نیستید ایرانیان را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید.

رییس جمهوری اظهار کرد: به ملت ایران اعلام جنگ می کنید و دم از حمایت می زنید؟ در همه منطقه پهن شده اید، معنای حرف هایتان را بفهمید.

روحانی تاکید کرد: آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , خبر داغ , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه