زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » مفیدترین دانه‌هایی که سلامت بدنتان را تضمین می‌کنند
تاریخ انتشار : 2021/01/22 - 15:11
 کد خبر: 129755
 513 بازدید

مفیدترین دانه‌هایی که سلامت بدنتان را تضمین می‌کنند

محققان می‌گویند برخی دانه‌ها به دلیل خواص بی نظیری که دارند می‌توانند به تامین سلامت بدن کمک کنند.

مفیدترین دانه‌هایی که سلامت بدنتان را تضمین می‌کنند

دانه‌ها یکی از غنی‌ترین مواد غذایی هستند که طیفی گسترده را تشکیل می‌دهند. به دلیل آنکه این مواد غذایی فواید بی شماری دارند، متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند افراد باید آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

از جمله دانه‌هایی که باید به دلیل خواص فراوان در مصرف آن اهتمام داشته باشید می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- برنج وحشی

برنج وحشی برخلاف نامش نوعی برنج نیست، بلکه دانه‌های یک گیاه است. برنج وحشی دارای سطح پروتئین و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به غلات کامل و برنج سفید است. همچنین این دانه سرشار از فولات، روی، فسفر، منیزیم، نیاسین و ویتامین B۶ است.

۲- تخم کدو

یکی از بهترین تنقلاتی که می‌توانید به عنوان میان وعده مصرف کنید تخم کدو است. تخم کدو سرشار از منیزیم است. منیزیم یک عنصر معدنی مهم در سلامت قلب، افزایش انرژی بدن و افزایش قدرت عضلات است. می‌توانید آن را به سالاد و سایر مواد غذایی افزوده و یا به صورت بوداده استفاده کنید.

۳- دانه‌های انار

انار بمب آنتی اکسیدان‌ها و سرشار از ویتامین C است. یک فنجان از دانه‌های انار دارای ۱۳۰ کالری انرژی است. آنتی اکسیدان‌های این میوه می‌توانند در مبارزه با سلول‌های سرطانی و محافظت از سلول‌های بدن در مقابل آسیب دیدگی موثر باشند. همچنین ویتامین C موجود در آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۴- دانه‌های کنف

دانه‌های کنف یکی از غنی‌ترین دانه‌ها و سرشار از پروتئین هستند. ۲ قاشق غذاخوری از این دانه دارای ۷ گرم پروتئین است. از این رو، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند می‌توانند از دانه‌های کنف به عنوان یکی از منابع تامین کننده پروتئین بهره ببرند. این گیاه همچنین یکی از اصلی‌ترین منابع اسید چرب امگا ۳ است. می‌توانید به راحتی این دانه را به غذاهای مختلف و سالاد خود بیافزایید.

از دیگر دانه‌های مفید و پرخواص می‌توان به چیا، تخم آفتابگردان، کنجد، کوینو و تخم کتان اشاره کرد.


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سلامت , علمی
ارسال دیدگاه