زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » راهکارهایی برای کوچک کردن منافذ پوست
تاریخ انتشار : 2021/01/02 - 12:56
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 128434
 433 بازدید

راهکارهایی برای کوچک کردن منافذ پوست

مسدود شدن منافذ پوست، ژنتیک، سن و صدمات ناشی از نور خورشید اصلی ترین دلایل بزرگ شدن منافذ پوست هستند. اما این بدان معنی نیست که راهی برای کوچک کردن آن ها وجود ندارد. این کار به طور قطع ممکن است اما به شرط آنکه شیوه ی مناسبی را انتخاب کنید و از روش های اصولی برای پاکسازی پوست استفاده کنید.

راهکارهایی برای کوچک کردن منافذ پوست

در ادامه راهکارهایی برای کوچک کردن منافذ پوست به شما یاد خواهیم داد.

۱- تنها از شوینده هایی استفاده کنید که با pH طبیعی سد دفاعی پوست سازگارند

شاید دوست داشته باشیم شوینده های مختلفی را امتحان کنیم اما گاهی فراموش می کنیم تعادل pH آن ها را چک کنیم. متخصصان حوزه ی آرایش و زیبایی این امر را واجب می دانند. محصولات پوستی شما باید پوست تان سازگار باشند. pH پوست معمولاً بین ۴/۷ و ۵/۷۵ است. شوینده ی نامناسب می تواند از خاصیت ارتجاعی پوست بکاهد و به حساسیت آن بیافزاید. این امر علاوه بر اینکه باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شود، به مشکلات پوستی مختلفی مثل درماتیت و روزاسه هم می انجامد.

۲- وقتی بینی تان چرب است به آن کرم نزنید

شاید عجیب به نظر برسد اما متخصصان پوست توصیه نمی کنند وقتی بینی چرب است یا جوش سرسیاه دارید کرم بزنید. این کار می تواند منجر به بزرگ تر شدن منافذ پوست شود. هنگام خرید کرم ضد آفتاب دقت داشته باشید فاقد چربی باشد.

۳- برای باز کردن منافذ مسدود شده از اسید گلیکولیک استفاده کنید

اگر منافذ پوست تان بزرگ و مسدود شده است متخصصان پوست اسید گلیکولیک را توصیه می کنند. این ماده حتی برای پوست های خشک هم قابل استفاده است. استفاده از محصولات پوستی حاوی اسید گلیکولیک ممکن است به کاهش منافذ بزرگ پوست کمک کند چون این ماده سلول های مرده ی پوست و چربی ای را از بین می برد که درون منافذ باقی مانده است.

۴- صورت خود را دو بار در روز با آب گرم بشویید

معمولاً این مسدود شدن منافذ و چرب بودن پوست است که باعث بزرگ شدن منافذ آن می شود. صورت خود را یک بار صبح ها و یک بار هم شب ها قبل از خواب بشویید تا منافذ مسدود شده باز شوند. اما فراموش نکنید که آب نباید خیلی داغ باشد چون می تواند حساسیت پوست را حتی بیشتر کند. پوست وقتی تحریک می شود، منافذ آن بزرگ تر به نظر می رسد.

۵- از ضد آفتاب های فاقد چربی استفاده کنید

کرم ضدآفتاب تان هم می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست تان شود.

۱- برای پوست های مستعد جوش و چرب از ضد آفتاب های فاقد چربی استفاده کنید. ضدآفتاب باید بافت خیلی سبکی داشته باشد و ممکن است حاوی زینک باشد.

۲- بهتر است از استفاده از ضدآفتاب های ضد آب خودداری کنید چون امکان تنفس از پوست گرفته می شود و منافذ پوست بیشتر مسدود می شوند.

۳- برای پوست های خشک باید از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که از خاصیت مرطوب کنندگی برخوردارند، نه ضد آفتاب های چرب.

۶- با خود پدهای جذب چربی به همراه داشته باشید

پوست های چرب بیشتر دچار مشکل بزرگی منافذ پوست می شوند تا پوست های خشک، به همین خاطر بهتر است پدهای مخصوص جذب چربی به همراه خود داشته باشید. این روش برای کسانی که پوست مختلط دارند هم مفید است، نوعی از پوست که در آن گونه ها خشک، اما بینی چرب است. پد را به آرامی روی پوست خود فشار دهید تا چربی اضافی را به خود جذب کند، اما از کشیدن پد روی پوست خودداری کنید.

۷- از استفاده از مواد آرایشی مایع برای پوست های چرب و مختلط خودداری کنید

مواد آرایشی مایع از جمله کرم پودر می توانند وضع را برای منافذ بزرگ پوست بدتر کنند. شما باید نوع پوست خود را بدانید. حتی اگر گونه های خشکی دارید هم به این معنی است که می توانید برای تمام صورت تان از یک لوسیون فوق مرطوب کننده استفاده کنید. متخصصان پوست توصیه می کنند کسانی که منافذ بزرگ دارند از مرطوب کننده های سبک استفاده کنند.

۸- مصرف لبنیات را کم کنید

متخصصان پوست توصیه می کنند روزانه ۲۰۰ میلی لیتر شیر گاو یا جایگزین های آن مثل شیر بادام یا نارگیل را مصرف کنید چون برای پوست بهترند. برخی از هورمون های رشد در شیر گاو هستند و مصرف آن ها باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شود. می توانید با یک متخصص در مورد شیر مناسب تان مشورت کنید.

۹- به قسمت هایی که منافذ بزرگ دارند زینک اکساید بزنید

زینک اکساید در بسیاری از کرم های سوختگی نوزاد و همینطور ضدآفتاب های معدنی وجود دارد. این ماده برای انواع مختلفی از پوست قابل استفاده است و اثر حفاظتی دارد. پزشکان توصیه می کنند گهگاه یک لایه ی نازک لوسیون زینک اکساید به قسمت هایی از پوست که منافذ بزرگ دارند بزنید.

۱۰- یک روش لایه برداری انتخاب کنید که مناسب نوع پوست تان باشد

در مورد لایه برداری پوست تان باید با احتیاط عمل کنید. اول از همه باید نوع پوست تان را مشخص کنید.

۱- کسانی که پوست خشک، حساس و مستعد جوش دارند بهتر است از یک لایه بردار شیمیایی ملایم استفاده کنند چون لایه بردارهای قدرتمند مکانیکی می توانند پوست را بیش از اندازه تحریک کنند.

۲- کسانی که پوست چرب و کلفتی دارند می توانند از روش ها و لایه بردارهای شیمیایی قوی تر استفاده کنند. اما اگر رنگ پوست تان تیره است یا وقتی پوست تان می سوزد لکه های تیره رنگی روی آن ظاهر می شود بهتر است از این کار خودداری کنید.


برچسب ها :
دسته بندی : خبر داغ , سلامت , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه