زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » شهرداری؛ بزرگترین بدهکار بانکی کشور
تاریخ انتشار : 2018/06/09 - 18:01
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 12485
 447 بازدید

شهرداری؛ بزرگترین بدهکار بانکی کشور

شهرداری تهران به ۹ بانک در کشور بدهکار است و شهردار جدید تهران رایزنی‌های خود را برای پرداخت دیون آغاز کرد.

شهرداری؛ بزرگترین بدهکار بانکی کشور

شهرداری تهران به ۹ بانک بدهی دارد. بر اساس این گزارش میزان بدهی شهرداری تهران تا اول شهریور سال ۹۶ به بانک ملی ۲۵۶۳ میلیارد تومان بوده است.

شهرداری؛ بزرگترین بدهکار بانکی کشور

همچنین میزان بدهی به بانک ملت ۴۸۱ میلیارد تومان، بانک سپه ۱۶۵ میلیارد تومان، بانک سرمایه ۱۶۷ میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن ۴۵۰ میلیارد تومان و بانک سامان ۷ میلیارد تومان تجارت ۲ هزار و ۸۷۱ و بانک صادرات ۸۱۳ بوده است.

همچنین میزان بدهی شهرداری به بانک شهر ۱۰ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بود که طی تفاهم‌نامه‌ای که در تاریخ ۱۳ تیرماه سال ۹۶ بسته شد با واگذاری املاک در حاشیه چمران، دردشت و ملکی در کرج و همچنین پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان عوارض بخشی از بدهی‌های بانک شهر کاسته و میزان بدهی‌ها ۲۵۴۷ میلیارد تومان رسید.
واگذاری شهروند و شهر آفتاب فعلا منتفی است

همچنین در آن تفاهم نامه واگذاری ۶۰ درصد فروشگاه شهروند و شهر آفتاب بر اساس مصوبه شورای چهارم دیده شده بود که در صورت جلسه آمده بود، البته بعداً اعلام شد واگذاری شهروند و شهر آفتاب فعلا منتفی است.

همچنین محمد علی افشانی شهردار جدید تهران نشستی با مدیران بانکی کشور در این زمینه برگزار کرد.

شهردار تهران نیز در خصوص این نشست گفت: خوشبختانه مدیران بانکی کشور بالاتفاق روی دشواری و مشکلات عدیده کلانشهر تهران و مسائل شهرداری واقف بوده و شرایط اقتصادی موجود نیازمند حمایت و همکاری همه ذینفعان اقتصادی با مدیریت شهری است.

وی افزود:تهران، پایتخت ایران و صرفاً مرکز استان تهران نبوده بلکه این شهر پایتخت کل کشور و دارای تنوع قومی و دینی بوده و همه آن‌ها به واسطه قدرت رأی‌شان، صاحب حق هستند.

افشانی ادامه داد: تهران مرکز ثقل و گرانیگاه ایران است و دولت، مجلس، نظام بانکی، مدیران شهری و تمام ذینفعان در اداره این کلانشهر مسئولیت مدنی مشترک دارند و باید موجبات افزایش احساس همگرایی بیشتر و ایفای نقش مسئولیت مدنی مشترک در بین همگان شوند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بانک‌ها نقش مؤثر و مفیدی در توسعه کشور دارند و اکثریت پروژه‌های اقتصادی و عمرانی با مشارکت بانک‌ها اجرا شده یا می‌شوند؛ از این‌رو کارگروه مشترک شهرداری و بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری بیشتر در شهر و تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک‌ها تشکیل می‌شود که نقش مؤثری در توسعه شهر خواهد داشت.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اقتصاد کلان , اقتصادی , خبر داغ , شهری , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه