زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۳۰
» بین الملل » اردن: استراتژی روشنی برای حل بحران سوریه وجود ندارد/خطر تروریسم همچنان پابرجاست
تاریخ انتشار : 2020/12/06 - 12:40
 کد خبر: 124619
 76 بازدید

با تاکید بر لزوم آغاز مذاکرات جدی و سازنده

اردن: استراتژی روشنی برای حل بحران سوریه وجود ندارد/خطر تروریسم همچنان پابرجاست

وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه استراتژی روشنی برای حل بحران سوریه وجود ندارد، آغاز مذاکراتی جدی و سازنده برای حل این بحران را خواستار شد.

اردن: استراتژی روشنی برای حل بحران سوریه وجود ندارد/خطر تروریسم همچنان پابرجاست

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در سخنرانی که در سمینار گفتگو درباره چالش‌های منطقه‌ای و تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها در چارچوب شانزدهمین کنفرانس گفتگوی منامه داشت، با تاکید بر لزوم افزایش تلاش‌ها جهت رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه که حافظ وحدت و همبستگی این کشور بوده و امنیت و ثبات آن را بازگرداند، اظهار کرد: باید رویکردهای موثری برای حل این بحران در پیش گرفته شوند که به این فاجعه پایان داده و امنیت، وحدت و ثبات سوریه را تضمین کنند.

الصفدی در ادامه گفت: استراتژی روشنی برای حل بحران سوریه وجود ندارد و اعراب باید در توسعه این استراتژی به شکلی که ضامن دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای این بحران باشد، نقش بسزایی ایفا کنند.

وزیر خارجه اردن درباره مساله فلسطین نیز گفت: صلح عادلانه و جامع و متکی بر راه‌حل دو کشوری تنها گزینه استراتژیک کشورهای عربی برای تقویت امنیت و صلح منطقه و جهان است.

او در ادامه بر لزوم آغاز مذاکراتی جدی و سازنده بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و ایجاد افقی سیاسی برای پیشروی به سوی حل این درگیری تاکید کرد.

همچنین این مسؤول اردنی با تاکید بر اهمیت حمایت از عراق در برابر پیامدهای هر گونه اختلافات منطقه‌ای جهت تقویت امنیت این کشور و کل منطقه گفت: عراق پیروزی بزرگی را در نبرد با تروریسم رقم زد، باید در کنار برادرانمان در عراق بایستیم و از تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی، بازگرداندن و تقویت امنیت و ثبات، حمایت از حاکمیت عراق و دور نگه داشتن آن از هر گونه برنامه و یا پیامدهای منطقه‌ای حمایت کنیم.

الصفدی افزود: خطر تروریسم هنوز وجود دارد و نیازمند آن است که با یک روش جامع با آن مقابله شود، رویکردی که ریشه آن در نشست‌های العقبه است که عبدالله دوم، پادشاه اردن سال‌ها قبل آن را کلید زد.

وی با اشاره به اینکه تروریسم دشمن مشترکی که هیچ ارتباطی با اسلام و ارزش‌های آن از جمله صلح، آشتی، احترام به دیگران و محبت ندارد، نسبت به خطر گیر افتادن در دامی که تروریست‌ها به دنبال آن هستند یعنی جلوه دادن نبرد با آنها به عنوان درگیری میان جهان اسلام و غرب هشدار داد و تاکید کرد: این درگیری میان تروریست‌ها و تمام کسانی است که با ظلم و بیداد آنها مخالف هستند.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه