زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۶
» اجتماعی » گذر و نظری بر آثار هنری سپیده سحابی 
تاریخ انتشار : 2020/12/03 - 13:25
 کد خبر: 124377
 516 بازدید

گذر و نظری بر آثار هنری سپیده سحابی 

نیما نوربخش- شبرای این شماره به سراغ نقاش جوانی رفتیم که نامش سپیده سحابی است و متولد ۱۳۶۷ در شهر کرمانشاه. او همچون بسیاری از هنرمندان از همان دوران کودکی علاقه و استعدادش را در رنگآمیزی و نقاشی بروز داد و خیلی زود در ایام نوجوانی در مسابقات مدارس استان کرمانشاه مقام برتر را کسب کرد.

گذر و نظری بر آثار هنری سپیده سحابی 

همین شد که پدر و مادرش انگیزه مضاعفی یافتند تا این استعداد او را پر و بال دهند و به تماشای موفقیتهایش بنشینند. در نخس

تین گام از حدود چهارده سالگی نزد منصور چهره پرداز به یادگیری اصول نقاشی پرداخت و به مرور نزد اساتید دیگری چون هاشمی و پروینی و دیگران تجاربش را در سبکها و تکنیکهای مختلف آبرنگ ، مداد رنگی ، سیاه قلم و رنگ روغن تکمیل کرد.

 

سحابی که اکنون حدود دو دهه فعالیت هنری مستمر دارد به تدریج عرصههای دیگر هنرهای تجسمی همچون مجسمه سازی، طراحی زنده و تجسم را نزد استاد خاورزاده آموخت. او پیرامون چرایی این عشق به نقاشی میگوید : «هنر همیشه بیان احساسات درونی و صیقل روح من روی بوم و کاغذ بوده است. تا آنجا که وقتی نقاشی میکشم انگار ارتباطم با دنیای بیرون قطع میشود و غرق در سرزمین رنگها میشوم. درست شبیه یک عشق درونی که با من به دنیا آمده و با من بزرگ شده است».

 

درباره این نقاش خوش ذوق لازم به ذکر است که در کارنامهاش دریافت گواهینامههای متعدد و حضور در نمایشگاههای گروهی بسیاری به چشم میخورد که از جمله آنها میتوان به این موارد اشاره کرد : نمایشگاه شوق زندگی در برج میلاد ، نمایشگاه رنگ صلح در باغ موزه قصر ، نمایشگاه هنرمندان معاصر در موزه فلسطین ، نمایشگاه مهر عاشقان در فرهنگستان هنر و نمایشگاههای آفرینش و نگاره تنها در نگارخانه کرمانشاه.

 

منبع: هفته نامه تدبیر تازه


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ
ارسال دیدگاه