زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بانک و بیمه » نقش بانک انصار در اقدامات جهادي مبارزه با کرونا
تاریخ انتشار : 2020/12/02 - 15:35
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 124227
 131 بازدید

در گفتگو با مهدي رضايي مديرعامل بانک انصار بيان شد:

نقش بانک انصار در اقدامات جهادي مبارزه با کرونا

درپي رويکرد نوين سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامي در تشکيل گروه‌هاي جهادي ضدکرونايي که از تعهدات ارزش‌محور و مسئوليت هاي اجتماعي اين نهاد بالنده و سربلند ناشي مي شود، کمک‌رساني به نيازمندان در دوران اوج گيري شيوع کرونا در سرلوحه فعاليت هاي اين بانک ارزشي قرارگرفته است.

نقش بانک انصار در اقدامات جهادي مبارزه با کرونا

به گزارش پایگاه تدبیرتازه نیوز، بانک انصار با همکاري گروه جهادي مدرسه عالي شهيد مطهري اقدام به ايجاد سامانه‌اي جهت گردآوري کمک‌هاي مردمي تحت عنوان «نذرضدکرونايي» کرده است. اين بانک با ابزارهاي متنوع زير کد USSD، دستگاه هاي خودپرداز، پيشخوان بانکي يا سيستم غيرنقدي، اينترنت بانک، همراه اول و سايت اصلي بانک اقدام به جمع آوري نذورات مردمي براي کمک به نيازمندان آسيب ديده از همه گيري کرونا کرده است.

در گفتگو با مهدي رضايي مديرعامل بانک انصار تلاش کرده ايم تا از کم و کيف فعاليت هاي بانک انصار در اين کارزار نيکوکارانه باخبر شويم.

پيرو عملياتي شدن همکاري مشترک مدرسه عالي شهيد مطهري و بانک انصار در لبيک به دعوت مقام معظم رهبري نسبت به کمک مومنانه و نيز رويکرد سپاه پاسداران به نذرضدکرونايي، لطفا ديدگاهتان درباره اين حرکت را بيان کنيد.

اقدام به اين عمليات ريشه در منابع الهي و به ويژه قرآن کريم و نيز دستاوردهاي جهادي انقلاب اسلامي دارد. سوره بقره، آيه ۲۶۱ مي فرمايند: «کساني که اموال خود را در راه خدا انفاق مي کنند، همانند بذري هستند که هفت خوشه بروياند که در هر خوشه، يکصد دانه باشد و خداوند آن را براي هر کس بخواهد دو يا چند برابر مي کند و خدا واسع و داناست».

بانک انصار که مجموعه اي از نيروهاي ارزشي و ولايي را دراختيار دارد، دراجرايي شدن اين امر خير و مبارک چه نقشي داشته است؟

اساس وجودي انصار به عنوان بانکي مردم‌پايه در قالب هاي صندوق قرض الحسنه، موسسه اعتباري و بانک را کمک به رزمندگان و خانواده هاي آنان و سپس عموم مردم تشکيل مي دهد تا کار حرفه اي خود را در چارچوب‌هاي فقهي و شرعي انجام و مسئوليت اجتماعي را محور اين تلاش ها قرار دهد. تشکيل قرارگاه محروميت زدايي و حمايت‌هاي اجتماعي در اين بانک، نماد ارزش‌گرايي و مسئوليت اجتماعي اين بانک است که همواره همه فعاليت‌هاي نيکوکارانه را با مشارکت حداکثري نيروهاي انساني‌اش تحت عنوان گروه ها و فعاليت‌هاي جهادي انجام داده است. نقش ما در نذر ضدکرونايي و کمک‌هاي مومنانه نيز حضور و فعاليت حداکثري براساس فلسفه وجودي و پيشينه خيرخواهانه‌مان است.

باتوجه به همکاري خوب شما در بسترسازي وحمايت از اين حرکت، چه پيش بيني‌اي از استقبال مردم و مومنان داريد؟

اين، وعده اي الهي و امري يقيني است که مردم مومن ايران اسلامي در امور خيريه بازهم پيشگام خواهند شد. تجربه نشان داده است که همدلي، اطلاع رساني مناسب و اهتمام عمومي به امور نيکوکارانه، به ثمر خواهد نشست. من با خوش بيني تمام، اطمينان دارم که عاشقان ارزش هاي اسلامي، دلسپردگان به ثارالله، و منتظران حضرت مهدي موعود، بازهم از اين آزمون الهي سرافراز بيرون خواهند آمد.

آيا براي تشويق پرسنل بانک انصار براي مشارکت در اين کارزار نيکوکارانه، برنامه‌ريزي و براي اطمينان از موفقيت آن، امکان سنجي کرده‌ايد؟

از آنجا که مشارکت در امور عام المنفعه در بانک انصار نهادينه شده و قرارگاه محروميت زدايي و حمايت هاي اجتماعي تجربيات گرانبهايي در عمليات خيرخواهانه دارد، اطمينان دارم که پرسنل انصار مشارکتي حداکثري را به نمايش خواهند گذاشت. بهترين ابزار تشويقي براي کارکنان ما ارجاع آن ها به فلسفه وجودي و ذات نيکوکارانه‌شان است. همچنين، پيشينه امور عام المنفعه انصار، ابزار مطمئني براي پيش بيني موفقيت عمليات فراهم مي کند.

ضمن قدرداني از همکاري جنابعالي و مجموعه تحت امر، آيا پيشنهادهاي ويژه اي نسبت به اين موضوع داريد؟

تأکيد بر انفاق و معامله با خداوند و ارزش هاي فرهنگي و ملي، اطلاع رساني گسترده، انجام تبليغات موجه و موثر، استفاده از نمادهاي ديني، مشارکت گسترده رسانه هاي همگاني، حضور فعال افراد خير و هنرمندان موجه در شبکه هاي اجتماعي، مشارکت حداکثري صدا وسيما، مشارکت موثر مقامات براي جلب پرسنل سازمان ها و ادارات دولتي و خصوصي و نيز مشارکت مقامات عالي رتبه مذهبي براي جلب مردم متمکن به اين کارزار معنوي، مي تواند به موفقيت عمليات کمک شايان کند.

بدون ترديد اين بانک براي جلب مشارکت و همکاري ساير بانک ها و به ويژه بانک  سپه به عنوان بزرگترين بانک کشور، تلاش کافي خواهد کرد و اين امر خير با مشارکت شبکه بانکي کشور به پيش خواهد رفت.


برچسب ها :
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه