زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بین الملل » آغاز واکسیناسیون کرونا در ترکیه از 2 هفته دیگر
تاریخ انتشار : 2020/12/01 - 20:59
 کد خبر: 124082
 91 بازدید

آغاز واکسیناسیون کرونا در ترکیه از 2 هفته دیگر

ترکیه قرارداد خرید 50 میلیون دوز واکسن چینی "سینوواک" را منعقد کرده و با شرکت آلمانی "بایوتک" نیز برای خرید 25 میلیون دوز واکسن در حال مذاکره است.

آغاز واکسیناسیون کرونا در ترکیه از 2 هفته دیگر

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ” فخرالدین کوجا” وزیر بهداشت ترکیه امروز(سه شنبه) اعلام کرد فاز نخست واکسیناسیون سراسری ترکیه از تاریخ 14 دسامبر (2 هفته دیگر) با واکسیناسیون کادر درمان این کشور آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت ترکیه با اشاره به اینکه طی 3 ماه آینده (دسامبر، ژانویه و فوریه) 50 میلیون دوز واکسن خریداری شده از شرکت “سینوواک” چین وارد ترکیه خواهد شد، افزود در ماه دسامبر نیز 1 میلیون دوز واکسن “بایوتک” آلمانی خریداری شده قرار است وارد ترکیه شود و مذاکرات برای خرید 25 میلیون دوز دیگر از این واکسن با شرکت آلمانی در جریان است. قرار است واکسیناسیون کادر درمانی ترکیه با واکسن آلمانی آغاز شود.

وزیر بهداشت ترکیه گفته است در مجموع قرار است در سال آتی میلادی 75 میلیون دوز واکسن چینی و آلمانی وارد ترکیه شود و برای واکسیناسیون عمومی و بر اساس اولویت‌بندی افراد دارای ریسک بالا و دیگر شهروندان مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین گفته طبق برنامه ریزی‌های وزارت بهداشت، تولید انبوه واکسن تولید داخل ترکیه نیز از ماه آوریل سال 2021 آغاز خواهد شد و این واکسن نیز در روند واکسیناسیون عمومی شهروندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دولت ترکیه اعلام کرده واکسیناسیون کووید19 در این کشور رایگان خواهد بود.

همچنین بنابراعلام وزیر بهداشت ترکیه 16 پروژه تولید واکسن با پشتیبانی وزارت بهداشت این کشور در دست مطالعه و طی مراحل آزمایش‌های بالینی است که برخی از این واکسن‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

متخصصان بر این باورند که حتی با واکسیناسیون 10 درصد از افراد دارای ریسک بالا در جوامع و رعایت اصول بهداشتی شامل فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک می‌شود روند رو به رشد “پاندمی” کرونا را متوقف و آمار مرگ و میرها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

آغاز واکسیناسیون کرونا در ترکیه از 2 هفته دیگر

بر اساس نظر متخصصان، همه‌گیری کرونا زمانی متوقف خواهد شد که دستکم 60 درصد از افراد جامعه با واکسیناسیون نسبت به این بیماری ایمن شوند.

 


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه