زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» بانک و بیمه » سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه جذاب شده است
تاریخ انتشار : 2020/12/01 - 16:53
 کد خبر: 124026
 116 بازدید

سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه جذاب شده است

معاون مالی و اقتصادی شرکت بیمه دی با بیان اینکه سهام شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل کاهش ریسک‌های بیمه‌گری، افزایش سود سرمایه گذاری‌ها و همچنین بالا رفتن ارزش املاک و مستغلات آنها، در بازار سرمایه بسیار جذاب شده‌اند، گفت: بخش قابل توجهی‌ای از دارایی‌های شرکت‌های بیمه‌ای در املاک و مستغلات است که می‌توانند از این محل افزایش سرمایه داشته باشند و منافعی برای سهامداران بوجود آورند.

سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه جذاب شده است

“بهروز قزلباش” گفت: عملیات اصلی شرکت های بیمه ای به دو دسته عملیات بیمه گری و عملیات سرمایه گذاری تقسیم شده و عملیات سرمایه گذاری جزئی از فعالیت های عملیاتی یک شرکت بیمه ای محسوب می شود.

وی، با بیان اینکه نگاه شرکت های بیمه ای به بازار بورس نگاهی گذرا نیست، افزود: نگاه صنعت بیمه، نگاهی بلند مدت بوده و شرکت های بیمه ای بخشی از ریسک هایی را که در بازار بیمه می پذیرند به وسیله بازارهای دیگر از جمله بازار سرمایه پوشش می دهند.

معاون مالی و اقتصادی شرکت بیمه دی، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای همیشه از کسری ذخایر فنی رنج می بردند، گفت:  سودهای شناسایی شده حاصل از بازار بورس نباید تقسیم شود زیرا این رشد بازار سرمایه اتفاقی موقتی بوده وفرصتی برای شرکت های بیمه ای به وجود آورد که با شناسایی برخی از سودها صورت های مالی خودرا اصلاح کنند.

قزلباش افزود: اگربازار روندی نزولی داشته باشدباید بخشی از سودها برای کاهش ارزش سهام صرف شود اما اگر روند بازار روبه رشد باشد قطعا پرتفوی شرکت های بیمه ای آسیبی نخواهد دید و صنعت بیمه با رشد خوبی روبرو خواهد بود.

وی اظهارکرد: حدود 70 درصد پرتفوی کل بازار بیمه به بیمه نامه های خودرو و درمان اختصاص دارد که با شیوع ویروس کرونا یک بخش از ریسک هایی که متوجه این دو رشته بیمه ای می شد با کاهشی شدید روبرو شده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت بیمه دی اذعان داشت که این دو رشته درسال های گذشته همواره ضریب خسارت بالایی داشتند که به وسیله بازارهای دیگر مانند بازار سرمایه مدیریت می شد و در سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت خسارت این رشته ها نسبت به دوره مشابه سال ماقبل از آن به شدت کاهش یافته است.

قزلباش افزود: به دلیل کاهش ریسک های  بیمه گری، افزایش سود سرمایه گذاری ها و همچنین بالا رفتن ارزش املاک و مستغلات شرکت های بیمه ای این شرکت ها  در بازار سرمایه بسیار جذاب شده اند زیرا بخش عمده دارایی بسیاری از شرکت های بیمه ای در املاک و مستغلات است که می توانند از این محل افزایش سرمایه داشته باشند و منافعی برای سهامداران کسب کنند.


برچسب ها :
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه