زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » اینترنت ایران در رتبه چندم جهان قرار دارد؟
تاریخ انتشار : 2020/11/30 - 17:40
 کد خبر: 123893
 274 بازدید

اینترنت ایران در رتبه چندم جهان قرار دارد؟

وب سایت Speedtest میزان سرعت اینترنت کشور‌های مختلف جهان را منتشر کرده و ایران در رتبه نسبتا مناسبی قرار دارد.

اینترنت ایران در رتبه چندم جهان قرار دارد؟

یکی از مهمترین مولفه های فضای مجازی برای کاربران، سرعت اینترنت مورد استفاده توسط آن‌هاست. در سال‌های اخیر شرکت‌های رائه دهنده خدمات اینترنت داخلی، تا جای ممکن سعی کرده‌اند سرعت اینترنت ثابت و همراه را افزایش دهند تا افراد بتوانند بدون دغدغه از این شبکه جهانی استفاده کنند.

به تازگی نیز وب سایت Speedtest گزارشی از وضعیت اینترنت در جهان و در ماه اکتبر را منتشر کرده است که اعلام می‌کند متوسط سرعت دانلود جهانی اینترنت همراه یا موبایل چیزی حدود ۳۱.۹۵ مگابیت بر ثانیه و سرعت متوسط آپلود جهانی حدود ۱۱.۳۲ مگابیت بر ثانیه است. میزان پینگ یا همان تاخیر در انتقال اطلاعات در اینترنت همراه جهانی ۳۸ میلی ثانیه گزارش شده است.

در بخش اینترنت ثابت نیز باید گفت سرعت متوسط دانلود اینترنت جهانی حدود ۸۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۴۷.۱۶ مگابیت بر ثانیه بوده، گفتنی است؛ میزان تاخیر در انتقال اطلاعات نیز حدود ۲۱ میلی ثانیه بوده است.

وضعیت ایران در اینترنت جهانی

رتبه ایران در سرعت مربوط به اینترنت ثابت جهانی در حال حاضر ۱۲۸ از ۱۷۶ کشور است، این در حالی است که در دو ماه پیش سرعت اینترنت ثابت و کشور ۸ رتبه بالاتر در جایگاه ۱۲۰ قرار داشت. در بخش اینترنت همراه نیز باید گفت ایران در جایگاه ۷۸ از ۱۳۹ کشور قرار دارد، گفتنی است؛ رتبه ایران در بخش اینترنت همراه نیز با یک رتبه تنزل همراه شده است.

میانگین سرعت داتلود اینترنت همراه در ایران ۲۶.۹۳ مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود ۱۱.۶۳ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است؛ میزان پینگ اینترنت همراه نیز ۳۵ میلی ثانیه اعلام شده است. میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت کشور در حال حاضر ۱۹.۰۸ مگابیت بر ثانیه گزارش شده و میانگین سرعت آپلود نیز ۱۱.۳۵ اعلام شده است. میزان تاخیر در انتقال اطلاعات اینترنت ثابت حدود ۴۱ میلی ثانیه است.


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه