زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» بین الملل » آیا واحد ویژه ترور موساد دانشمند ایرانی را هدف قرار داده است؟
تاریخ انتشار : 2020/11/30 - 17:28
 کد خبر: 123888
 138 بازدید

آیا واحد ویژه ترور موساد دانشمند ایرانی را هدف قرار داده است؟

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز در گزارشی به روش خاص ترور دانشمند هسته‌ای ایران پرداخت.

آیا واحد ویژه ترور موساد دانشمند ایرانی را هدف قرار داده است؟

به نقل از القبس کویت، روزنامه ساندی تایمز انگلیس در گزارشی با بیان اینکه روش ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران، نشانه‌هایی دارد که احتمال انجام این ترور به وسیله واحد ویژه اطلاعات رژیم صهیونیستی (کیدون) را مطرح می‌کند.

این روزنامه نوشت: عملیاتی که با هدف قرار دادن کاروانی متشکل از سه اتومبیل در یک جاده عمومی آغاز می‌شود سپس عاملان آن در حالی ناگهانی محل را ترک می‌کنند که هدف خود را کشته‌اند. این روش «موساد» است که از دهه‌ها قبل برای حذف دشمنان خود از آن استفاده می‌کند.

در این گزارش آمده است: ترور فخری زاده همه نشانه‌های برنامه ریزی موساد برای انجام این کار را دارد چرا که در روز روشن و در خاک ایران رخ داده است و مردی را به روشی وحشیانه هدف قرار داده‌اند و این بدان معناست که عملیات با دقت بالا برنامه ریزی شده بود و بدون آنکه اثری از خود برجای بگذارد، آن را اجرایی کردند.

این روزنامه اعلام کرد: واحد «کیدون» از شاخه عملیاتی «قیصریه» اداره می‌شود و از روند جمع آوری اطلاعات جدا است و بیشتر افراد آن «لوخامیم یا مبارزان» نامیده می‌شوند و از یگان‌های عملیات ویژه انتخاب شده اند و آن‌ها در پشت خطوط هدف مورد نظر آموزش می‌بینند و هر عملیاتی که این واحد بخواهد انجام دهد به دستور مستقیم نخست وزیر اسرائیل نیاز دارد.

ساندی تایمز نمونه‌هایی از عملیات‌هایی که این واحد انجام داده برای مقایسه با ترور شهید محسن فخری زاده مطرح می‌کند.

این روزنامه می‌نویسد: این واحد بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ چهار دانشمند هسته‌ای ایران را به قتل رساند. با تیراندازی از راه دور مسئول برنامه هسته‌ای سوریه را در سال ۲۰۰۸ به قتل رساند. در سال ۱۹۹۶ در تلفن یحیی عیاش، فرمانده نظامی حماس مواد منفجره کار گذاشت. این واحد فتحی شقاقی، موسس جهاد اسلامی فلسطین را در سال ۱۹۹۲ در مالت به قتل رساند. در سال ۱۹۹۷ خالد مشعل، رهبر حماس را در امان مسموم کرد که ترور ناموفق بود.

واحد ویژه اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) با نام «کیدون» که به معنای نیزه است افرادی ویژه و برخی زنان از کشور‌های غربی را برای انجام عملیات‌های جاسوسی، ربودن و ترور در کشور‌های مختلف به کار می‌گیرد.

دکتر فخری زاده عصر روز جمعه در اقدامی تروریستی که رد پای عوامل صهیونیستی در آن مشهود است در منطقه آبسرد تهران به شهادت رسید.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی پیشتر در گزارش‌های مختلفی این دانشمند برجسته ایرانی را هدف نخست وزیر‌های متعدد رژیم صهیونیستی و مدیران مختلف موساد و جزء برنامه ترور و خرابکاری این رژیم اعلام کرده بود و برخی رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که رد پای موساد در این عملیات مشخص است.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه