زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » خواص شگفت انگیز یک میوه زمستانی برای بدن
تاریخ انتشار : 2020/11/30 - 17:04
 کد خبر: 123875
 183 بازدید

خواص شگفت انگیز یک میوه زمستانی برای بدن

میوه «به» با خواص فوق العاده خود خیلی از بیماری‌ها را تسکین می‌بخشد، همچنین دانه‌های آن به گلو درد کمک می‌کند.

خواص شگفت انگیز یک میوه زمستانی برای بدن

«به» میوه زمستانی، معطر و متعلق به خانواده‌ گل سرخیان است که تقریبا به گلابی شباهت دارد.

برگ این میوه هم به عنوان داروی گیاهی برای درمان انواع بیماری‌ها به کار می رود. یکی از فواید بارز میوه «به»، آزاد کردن ماده ضد ویروسی است که توصیه می‌شود هنگام سرماخوردگی به صورت چای دم کرده و مصرف کنید. چای گرم برگ درخت «به» تسکین کننده خوبی برای علائم سرماخوردگی مانند سرگیجه، تب، سرفه و عطسه بوده همچنین حس سبکی خاصی را در بدن ایجاد می‌کند.

شما می توانید به چای برگ به، مقداری لیمو، زنجبیل و عسل را هم اضافه کرده و به عنوان دمنوش میل کنید. این میوه سرشار از ویتامین‌های آ، ب و املاح آهکی و تانن ، پروتئین، لیپید و آب است.

به برای درمان بیماری‌های معده بسیار موثر بوده و متوقف کننده اسهال‌های ساده و خونی است. افرادی که دچار بیماری‌های حاد ورم روده‌ای، همچنین خونریزی‌های قاعدگی و بواسیر می‌شوند، می‌توانند از دمنوش میوه به یا برگ آن استفاده کنند. این میوه نه تنها می‌تواند سیستم دستگاه گوارش را تقویت کند، بلکه در بهبود مخاط و سرفه های مکرر افراد موثر خواهد بود.

تخم های داخل میوه «به»، خاصیت بی نظیری در بهبود بیماری ها دارد. لعاب تخم «به» برای درمان سرماخوردگی، مخاط ریه، سرفه و انواع زخم‌ها کاربرد دارد. شکوفه این میوه در رفع انواع سردردها، مشکلات دستگاه گوارش و بیماری‌های ریوی نقش بسزایی دارد و به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود.

کاهش تورم چشم‌ با دمنوش برگ «به»

یکی از راه های بهبود تورم چشم استفاده از برگ به، آن هم به طور مستمر در برنامه غذایی است. برای این امرمی توان جوشانده را مصرف کرد و یا از برگ‌های نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد کاهش ورم چشم‌ها استفاده کرد.

تقویت موی سر با میوه «به»

همه افراد دغدغه ریزش موهایشان را دارند. برای کاهش این استرس می‌توانید با استفاده از دمنوش برگ به و شکوفه های آن مانع از ریزش مو شوید. به این صورت که جوشانده برگ«به» را تهیه سپس مو‌های سر را به آن آغشته کرده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید، بعد از گذشت زمانی می‌توانید سرتان را بشویید.

رفع عارضه اسهال با دمنوش برگ «به»

یکی از فواید سلامتی برگ درخت به کنترل و درمان اسهال است. شما می توانید از دم نوش برگ درخت به، به عنوان یک مکمل برای رفع مشکلات گوارشی خود مانند اسهال استفاده کنید.

تنظیم فشار خون با میوه «به»

طبق بررسی های انجام شده، برگ درخت به حاوی پکتین است که به گردش خون کمک کرده و در نتیجه مصرف منظم آن می‌تواند به فشار خون نرمال کمک کند.


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه