زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » ازدواج نامناسب؛ نقطه شروع رضایت نداشتن از زندگی
تاریخ انتشار : 2020/11/30 - 16:56
 کد خبر: 123870
 201 بازدید

ازدواج نامناسب؛ نقطه شروع رضایت نداشتن از زندگی

یک جامعه شناس در رابطه با ازدواج نامناسب برخی از افراد توضیحاتی داد.

ازدواج نامناسب؛ نقطه شروع رضایت نداشتن از زندگی

ازدواج موضوع و انتخاب بسیار مهم در زندگی هر فردی است که به دلیل حساسیت‌های ویژه‌ای که دارد باید با دقت و شناخت کافی انجام شود، اما نه وسواس گونه که باعث شود فرد از گزینه‌های مناسبی هم که دارد صرف نظر کند.

در این میان نمی‌توان نقش ازدواج مناسب را هم کتمان کرد، چرا که ازدواج نامناسب, یکی از موضوع های بسیار مهمی است که از اتفاق افتادن آن در زندگی خود هراس داریم و به همین خاطر تمام تلاش خود را می‌کنیم که این اتفاق بروز ندهد و یا از آن اجتناب می‌کنیم، اما با این وجود افراد زیادی هستند که با تمامی حساسیت‌ها و نگرانی‌هایی که برای این منظور دارند باز هم با افرادی ازدواج می‌کنند که مناسب آن‌ها نیستند.

رویا نوری, جامعه شناس در رابطه با برخی از دلایل ازدواج نامناسب افراد اظهار کرد: یکی از دلایل ازدواج نامناسب این است که ما خودمان مشکلات پیچیده‌ای داریم که هر زمانی می‌خواهیم به دیگران نزدیک تر شویم, این مشکلات نمایان می‌شوند.

وی بیان کرد: ما فقط از دید افرادی که ما را به خوبی نمی‌شناسند, طبیعی و نرمال به نظر می‌رسیم و اگر در جامعه‌ای زندگی می‌کردیم که میزان آگاهی و خودشناسی افراد بالاتر بود, سوال رایجی که در اوایل هر رابطه‌ای پرسیده می‌شد این بود: ” دیوانه بازی هات چه جوری است؟ ”

این جامعه شناس تصریح کرد: شاید وقتی کسی با ما مخالفت می‌کند از درون خیلی خشمگین می‌شویم یا فقط مواقعی که کار می‌کنیم احساس آرامش داریم و شاید هم قلقِ خاصی برای نزدیکی عاطفی داریم یا واکنش مان در برابر تحقیر شدن سکوت محض است، چرا که هیچ فردی کامل نیست، اما مشکل اینجاست که ما به ندرت قبل از ازدواج, پیچیدگی‌های رفتاری خودمان را بررسی می‌کنیم.

نوری گفت: هر زمانی که رابطه‌های عادی دوستانه به مرحله تهدیدآمیز برملا کردن نقاط ضعف مان می‌رسد, طرف مقابل را مقصر می‌انگاریم و از رابطه کناره گیری می‌کنیم و از طرفی دوستانمان هم آنقدر به ما اهمیت نمی‌دهند که زحمت روشنگری ذهن ما را بکشند و در زندگی مجردی هم فکر می‌کنیم که زندگی مشترک با ما بسیار آسان است.


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه