زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» بین الملل » حمله نظامی به ایران محدود نخواهد بود
تاریخ انتشار : 2020/11/30 - 14:33
 کد خبر: 123833
 117 بازدید

حمله نظامی به ایران محدود نخواهد بود

یک کارشناس مسائل هسته ای به گفت اگر حمله ای به ایران صورت بگیرد محدود نخواد بود و کل منطقه را گرفتار خواهد کرد.

حمله نظامی به ایران محدود نخواهد بود

دکتر حسن بهشتی پور کارشناس مسائل هسته ای درباره احتمال حمه نظامی آمریکا به ایران گفت: حمله به ایران اگر رخ دهد، حمله محدودی نخواهد بود. ایران پاسخ خواهد داد و آنها هم بی پاسخ نمی گذارند و کش پیدا می کند. مساله دیگر این است که نطنز مرکز هسته ای و در حال فعالیت است. حمله کردن به مرکزی که در حال فعالیت و زیر نظر آژانس است، نقض آشکار همه قوانین بین الملل است و آلودگی اش هم همه منطقه را فرا می گیرد . فقط محدود به شمال غرب ایران نشود و آمریکا باید به باقی کشورهای منطقه هم پاسخگو باشد. بنابراین چیزی که مطرح شده یک بلوف سیاسی است.

آمریکایی ها در موقعیتش هم نیستند. 230 هزار کشته داده اند. خود ترامپ هم همیشه می گفت بوش جنگ را به ما تحمیل کرد که میلیاردها دلار خرج بر روی دست مالیات دهندگان گذاشت. ترامپ اصرار دارد که نیروهای آمریکا را از عراق و افغانستان هم خارج یا حداقل از تعداد آنها کم کند. در چنین سیاستی چطور باید حمله به ایران را طراحی کند؟

ترامپ و مشاورانش می دانند که این یک اتفاق محدود نیست و حتی ممکن است به جنگی منطقه ای بیانجامد. من بعید میدانم که ترامپ چنین ریسکی را بپذیرد. آنها سیاست فشار حداکثری را هم اینطور توصیف می کردند که ما می توانیم با این فشار یک فروپاشی درونی در ایران ایجاد کنیم که بدون شلیک یک گلوله حکومت در ایران ساقط شود.

آنها دنبال چنین سیاستی بودند و چنین حمله ای یا نشان میدهد که به طور کامل از سیاست فشار حداکثری شکست خورده اند و دیده اند که به جایی نرسیده و دولتشان هم به سر آمده. من فکر نمی کنم عملا چنین اتفاقی بیفتد.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه