زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» بین الملل » ترامپ وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی را به اطلاع از “تقلب” ادعایی متهم کرد
تاریخ انتشار : 2020/11/30 - 12:12
 کد خبر: 123789
 142 بازدید

ترامپ وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی را به اطلاع از “تقلب” ادعایی متهم کرد

رئیس جمهوری فعلی آمریکا، وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال کشورش را به "مطلع بودن" از توطئه ادعایی برای تقلب انتخاباتی علیه خودش متهم کرد.

ترامپ وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی را به اطلاع از “تقلب” ادعایی متهم کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمپین ترامپ مقام‌های حزب دموکرات در چندین ایالت سرنوشت‌ساز را به تقلب انتخاباتی گسترده به ویژه در رای پستی متهم کرده است. دموکرات‌ها، رسانه‌های جریان اصلی و حتی برخی از جمهوری‌خواهان این ادعاها را رد کرده و از ترامپ خواسته‌اند به شکست اذعان کند.

دونالد ترامپ صبح یکشنبه در مصاحبه تلفنی با فاکس نیوز گفت: این تقلب کامل است و اینکه چطور اف‌بی‌ای و وزارت دادگستری اجازه دادند که مردم از زیر بار آن شانه خالی کنند، باورنکردنی است؛ نمی‌دانم شاید خودشان دست دارند. این انتخابات متقلبانه بود. این انتخابات یک تقلب محض بود.

او افزود: آنها مدت‌هاست که هستند. برخی از آنها در دوران روسای جمهوری مختلف حضور داشتند و دیدگاه‌های خودشان را دارند. تمام آنچه می‌توانم بگویم این است که… با توجه به تمام تقلبی که رخ داده، هیچکس نزد من نیامده و نگفته که “اف‌بی‌آی افرادی که این دسیسه‌چینی را انجام دادند، دستگیر کرده است.”

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گلایه کرد که اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری درباره فعالیت‌های غیرقانونی بالقوه مقام‌های دوره اوباما تحقیق نکرده‌اند، از جمله درباره جاسوسی از کمپین ۲۰۱۶ ترامپ.

ترامپ با اشاره به جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی، اندرو مک‌کیب، معاون سابق اف‌بی‌آی و جان برنان، مدیر سابق سیا و نقش آنها در تحقیقات روسیه‌گیت پرسید: کار آنها با کومی، مک‌کیب، برنان و دیگران به کجا رسید؟ آنها به کنگره دروغ گفتند، آنها دروغ گفتند، آنها افشاگری کردند…آنها با این افراد به کجا رسیدند؟

ترامپ با بیان اینکه جهان در حال تماشای ماجرایی است که با ادعاهای تقلب انتخاباتی در ایالات متحده همراه است، گفت که رهبرانی از دیگر کشورها با او تماس گرفته و می‌گویند که انتخابات سوم نوامبر “آشفته‌ترین انتخاباتی است که ما دیده‌ایم.”

ترامپ تاکید کرد که کمپین او “صدها” شهادت تحت سوگند برای پشتیبانی از ادعاهای تقلب دارد. او با اشاره به وضعیت رای‌گیری در میشیگان، پنسیلوانیا و دیگر نقاط که ابتدا به نفع خودش بود، گفت: ناگهان من از برد با اختلاف زیاد، به باخت با اختلاف اندک رسیدم و در برخی موارد مدتی زمان برد. قضات ایالت‌ها و رسانه‌ها از مسوولیت خودشان برای رسیدگی به شکایت‌های کمپین من و پوشش تقلب‌های انتخاباتی شانه خالی کردند. رسانه‌های اجتماعی بزرگ هم سانسور کردند. رسانه نمی‌خواهد درباره آن حرفی بزند. آنها می‌دانند این انتخابات چقدر آلوده به تقلب بوده است.

ترامپ همچنین درباره قضات در ایالت‌های سرنوشت‌ساز گفت که آنها به کمپین او اجازه ندادند تا مدارکش را ارائه کند. او گفت: به ما اجازه ندادند مدارکی ارائه کنیم. آنها گفتند “حرف شما بی‌اساس است.” به وکلایم گفتم که می‌خواهم شکایتی بزرگ، خوب و زیبا و مملو از مستندات ارائه کنند. ما شهادت مردمی را داریم. ما صدها و صدها برگه شهادت داریم و مردمی هستند که حاضرند آن را امضا کنند. اینها مردم مورد احترامی هستند. اینها مردمی هستند که جان خودشان را به خطر انداخته‌اند. ولی آنها نمی‌خواهند این شهادت‌ها را ببینند. بعد آنها می‌گویند که ما مدرکی نداریم.

او همچنین ابراز تردید کرد که آیا این شکایت‌های انتخاباتی می‌تواند به دیوان عالی آمریکا برسد یا خیر. او گفت: مشکل این است که رسیدن به دیوان عالی سخت است. من بهترین حامیان دیوان عالی را دارم که اگر پرونده به آنجا برسد، می‌خواهند به آن رسیدگی کنند. اما آنها می‌گویند که رساندن یک پرونده به آنجا دشوار است.

ترامپ بار دیگر گفت که امکان ندارد بایدن توانسته باشد هشتاد میلیون رای به دست آورده یا در جوامع سیاه‌پوست به آرایی بیش از آن چیزی که اوباما به دست آورده بود، رسیده باشد.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه