زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اقتصادی » رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید
تاریخ انتشار : 2020/11/30 - 12:01
 کد خبر: 123782
 136 بازدید

رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید

خودروسازی پژو سعی کرده است با تغییرات ظاهری و فنی، رقبای سنتی ۳۰۸ نظیر فولکس واگن، گلف و فورد فوکس را شکست دهد.

رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید

به نقل از تاپ گیر، پژو نسل جدید خودروی محبوب ۳۰۸ را با تغییرات گسترده ای راهی بازار کرده است که از جمله آن ها می توان به کاهش ۱۴۰ کیلوگرمی وزن خودرو اشاره کرد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است. این خودرو مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری است و ۱۱۵ اسب بخار نیز توان دارد. در مدل جی تی این خودرو توان خودرو تا ۲۰۲ اسب بخار نیز افزایش پیدا می کند.

در مدل جدید خودرو۳۰۸ یک صفحه نمایش ۹.۷ اینچی جایگزین کنسول مرکزی مدل قدیمی شده است که به راننده این امکان را می دهد که از طریق آن امور مختلفی نظیر سیستم تهیه هوا، سیستم جهت یابی و سیستم پخش صوت و تصویر را کنترل کند. در مقایسه با رقیب اصلی این خودرو یعنی فولکس واگن گلف، این خودرو با قیمت پایه ۱۵ هزار پوندی، حدود ۳۰۰۰ پوند از همتای آلمانی ارزان تر است و با توجه به تولید ۹۵گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر پیمایش مسیر، مالکان خودرو میتوانند از معافیت عوارض جاده ای در سطح اتحادیه اروپا استفاده کنند. این میزان تولید کربن دی اکسید در مدل جی تی از این هم کمتر و معادل ۸۲ گرم در هر کیلومتر است.

به صورت کلی و بر حسب مدل های مختلف، این خودرو بین ۲۰ هزار ۹۰۰ پوند تا ۳۰ هزار و ۴۸۰ پوند قیمت دارد ( به جز مدل پایه که ۱۵ هزار پوند قیمت دارد). از جمله مزایای این خودرو در مقایسه با مدل های مشابه این کلاس یعنی گلف و فوکوس، خودروی ۳۰۸ راحتی و زیبایی ظاهری بیشتری دارد اما از جمله معایب آن در مقایسه با دو خودروی دیگر می توان به قدرت موتور کمتر، استفاده از ویژگی های آیرودینامیکی کمتر در طراحی بدنه و همچنین سیستم تعلیق ضعیف تر اشاره کرد که می تواند در مسیرهای بین شهری مشکل آفرین باشد.


برچسب ها :
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , خودرو
ارسال دیدگاه