زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» انتخاب سردبیر » بایدن به دنبال روی کار آوردن مقام‌های با تجربه با هدف بازیابی اعتماد عمومی
تاریخ انتشار : 2020/11/29 - 13:47
 کد خبر: 123714
 319 بازدید

بایدن به دنبال روی کار آوردن مقام‌های با تجربه با هدف بازیابی اعتماد عمومی

گزینه‌های جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای سمت‌های کابینه‌اش با چالشی دوگانه روبرو هستند: اجرای سیاستها در عین تلاش برای بازیابی روحیه و اعتماد عمومی بعد از چهار سال دولت ترامپ.

بایدن به دنبال روی کار آوردن مقام‌های با تجربه با هدف بازیابی اعتماد عمومی

به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهار سال پیش با وعده “کشیدن سیفون” وارد واشنگتن دی.سی شد و در حالی که او در حذف “منافع ویژه” شکست خورد، اما موفق شد تعدادی از مقام‌های کهنه کار دولتی را کنار بگذارد یا نفوذ آنها را ضعیف سازد.

ترامپ در طول ریاست جمهوری خود مرتبا مقامها و کارشناسان سیاسی کهنه کار را تضعیف کرده و تیم انتقال قدرت بایدن که با مقامها و کارشناسان سیاسی کهنه کار پر شده گفته که نیاز به زمان دارد تا ابعاد تلاشهای ترامپ برای “توخالی کردن” دولت فدرال را بفهمد.

جن ساکی، مشاور تیم انتقال قدرت بایدن روز چهارشنبه گفت: ما چشمانمان کاملا به روی این حقیقت که نیاز به بازسازی اعتماد به دولت و نهادها و پیام رسانده شده به مردم آمریکا داریم، باز است.

ساکی مشخصا به آژانسهای مسئول حوزه سلامت در آمریکا بعد از تلاشهای ترامپ در هشت ماه گذشته در زدن حرفهای متناقض با صحبتهای مقامهای سلامت عمومی دولتش درباره همه گیری مرگبار ویروس و به حاشیه راندن مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در پاسخگویی‌ها، اشاره کرد.

هر چند که همه گیری ویروس لزوم بازیابی اعتماد به مرکز پیشگیری و کنترل بیماری را برجسته کرده، این مساله در قبال چند سازمان و وزارتخانه دیگر نیز اعمال می‌شود.

رکس تیلرسون، وزارت امور خارجه آمریکا را از درون تهی کرده و توقف استخدام نیرو در آن را اعمال کرد. جانشین او یعنی مایک پامپئو که اغلب درگیر مناقشه بوده، هر چه بیشتر گروه‌های دیپلماتیک را از نیرو خالی کرد.

دولت ترامپ وزارت امنیت داخلی آمریکا به عنوان یک سازمان وسیع مسئول نظارت در حوزه‌های امنیت سایبری، مبارزه با تروریسم و اعمال قوانین مهاجرت را تبدیل به سازمانی کرد که عمدتا مترکز بر محدود کردن مهاجرت بوده و در آنجا نیز چندین سمت بلندپایه خالی ماند. مقامهای کهنه کار در وزارت امنیت داخلی آمریکا شاهد بوده‌اند که آژانسهایی همچون آژانس اعمال قوانین مهاجرت و گمرک و آژانس محافظت از مرز و گمرک تبدیل به بازوهای رویکرد دولت ترامپ برای سرکوب مهاجرت قانونی و غیرقانونی شده‌اند.

هر چند که بی اعتمادی به برخی از این آژانسها به قبل از دوره ترامپ بر می‌گردد اما در چهار سال گذشته اعتماد به نهادها و اغلب بر مبنای مسائل سیاسی، هر چه بیشتر تضعیف شده است.

به نظر می‌رسد راه حل بایدن در نظر گرفتن نامزدهایی با تجربه وسیع کار دولتی برای کابینه است و همکاران سابق معتقدند که آنها در صورت تایید شدن احترام را جلب خواهند کرد.

در همین راستا رئیس جمهور منتخب آمریکا آلخاندرو مایورکاس را برای رهبری وزارت امنیت داخلی نامزد کرده است. او در صورت تایید شدن اولین مهاجری خواهد بود که این سازمان را رهبری می‌کند. مایورکاس همچنین به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی در دولت اوباما کار کرده و آژانس خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا را نیز رهبری کرده است.

بایدن همچنین اعلام کرد، آنتونی بلینکن که چندین دهه با این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا کار کرده نامزدش برای پست وزیر امور خارجه است. تام شانون که در دولت ترامپ برای مدت کوتاهی وزیر امور خارجه موقت بود، اظهار کرد: تونی ساختمان را به خوبی می‌شناسد و با کسانی که در ساختمان کار میکنند آشنا است و می‌داند چطور کارها را انجام دهد.

شانون خاطرنشان کرد: با توجه به روابط او با بایدن و مشاور امنیت ملی، وزارت امور خارجه را در تمامی مسائل سیاست خارجی در جلو و مرکز قرار خواهد داد و این یک تقویت روحیه بزرگ است.


برچسب ها :
دسته بندی : انتخاب سردبیر , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه