زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » اولین زن در راس سازمان اطلاعات و امنیت ملی امریکا
تاریخ انتشار : 2020/11/28 - 16:20
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 123640
 111 بازدید

اولین زن در راس سازمان اطلاعات و امنیت ملی امریکا

وی همچنین متهم است که علیه متهمان، از روش های شکنجه استفاده کرده است. همچنین استفاده از حملات پهپادی در سراسر جهان، اعتراض منتقدان را به دنبال داشت.

اولین زن در راس سازمان اطلاعات و امنیت ملی امریکا

“آوریل هینز” قرار است از سوی جو بایدن به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا منصوب شود.
به گزارش عصرایران، او نخستین زن در تاریخ امریکاست است که در این سمت قرار می گیرد.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا به عنوان عالی ترین سمت اطلاعاتی آمریکا به شمار می رود. او بر 12 سازمان اطلاعاتی این کشور نظارت می کند.

اولین زن در راس سازمان اطلاعات و امنیت ملی امریکا

وب سایت بی بی سی عربی در این باره نوشت: ناظران می گویند این انتصاب در کنار حضور فعلی خانم جینا هاسپل در سمت ریاست فعلی سازمان اطلاعات و امنیت امریکا (سیا) نشان دهنده تحولی شفافی در فعالیت زنان در دستگاه های اطلاعاتی آمریکاست

هینز 51 ساله از خانواده طبقه متوسط در نیویورک است. مادرش نقاش و پدرش دانشمند شیمی است.
او دارای لیسانس فیزیک از دانشگاه شیکاگو و دکتری حقوق است.

وی به عنوان یکی از اعضای کادر میانی سازمان های اطلاعاتی آمریکا توصیف می شود. یعنی جو بایدن برخلاف ترامپ، مسوولیت سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا را به یکی از نیروهای اطلاعاتی این کشور خواهد سپرد؛ فردی از داخل مجموعه و نه خارج از آن.

فعالیت در دفتر مشاوره حقوقی در وزارت خارجه و کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا بین سال های 2007 تا 2008 و به هنگام ریاست جو بایدن در این کمیته از جمله فعالیت های اوست.

“آوریل هینز” همچنین در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سمت های اطلاعاتی – امنیتی فعالیت داشت و از جمله، معاون مشاور امنیت ملی در کاخ سفید بود.

او در آن مقطع به دلیل برنامه هایش درباره حملات پهپادی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
گروه های حقوق بشری می گویند این برنامه منجر به کشته شدن صدها نفراز غیرنظامیان در مناطق مختلف جهان در حملات پهپای آمریکا شد.

وی همچنین متهم است که علیه متهمان ، از روش های شکنجه استفاده کرده است.

همچنین انتخاب این خانم که از نیروهای بخش میانی دستگاه های اطلاعاتی به شمار می رود به عنوان بازگشت به نیروهای اطلاعاتی برای اداره سازمان های اطلاعاتی توصیف می شود.

این در حالی است که ترامپ تلاش می کرد هم پیمانان سیاسی خود را برای این سمت ها انتخاب کند.

ناظران می گویند که او موضع سختگیرانه ای خواهد داشت و با برخی از هم پیمانان سیاسی و حامیان ترامپ که در سمت های امنیتی منصوب شده باقی مانده اند؛ درگیر خواهد شد.

خبرنگار امور امنیتی بی بی سی می گوید که این نگرانی وجود دارد که ترامپ تلاش می کند افرادی از حامیان خود را در دستگاه های امنیتی امریکا منصوب کند تا بتوانند بعد از آغاز به کار جو بایدن رئیس جمهور جدید امریکا نیز در سمت های امنیتی ادامه کار دهند.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه