زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » کاخ سفید در فکر رفع محدودیت‌های سفر اروپایی
تاریخ انتشار : 2020/11/25 - 17:04
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 123356
 119 بازدید

کاخ سفید در فکر رفع محدودیت‌های سفر اروپایی

ایسنا/ منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند، کاخ سفید در حال بررسی لغو ممنوعیت‌های ورود برای اکثر شهروندان غیر آمریکایی است که اخیر در برزیل، بریتانیا و ۲۶ کشور اروپایی دیگر حضور داشتند.

کاخ سفید در فکر رفع محدودیت‌های سفر اروپایی

این مقام‌ها گفتند، دولت ترامپ این محدودیت‌ها را به منظور کنترل پاندمی کرونا اعمال کرد. این دولت لغو ممنوعیت ورود جداگانه‌ای که علیه اکثر شهروندان غیر آمریکایی هست و شامل کسانی می شود که به تازگی در چین یا ایران بودند، بررسی نمی‌کند.
این طرح مورد حمایت اعضای کارگروه کروناویروس در کاخ سفید، مقام‌های حوزه سلامت و دیگر آژانس‌های فدرال قرار گرفته اما دونالد ترامپ هنوز تصمیم نهایی را نگرفته و زمان اجرای آن هنوز مشخص نیست.
کاخ سفید، وزارت امنیت داخلی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این رابطه اظهارنظری نکردند.
بسیاری از مقام های دولت آمریکا استدلال می کنند که این محدودیت‌ها دیگر منطقی نیستند چون اکثر کشورهای سراسر جهان هدف این ممنوعیت ورود قرار ندارند. آنها لغو این محدودیت را مایه تقویت خطوط هوایی آمریکا می‌دانند که شاهد ۷۰ درصد افت سفر بین‌المللی بوده‌اند.
مقام‌ها می‌گویند، با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا در اروپا، ترامپ ممکن است همچنان عدم لغو این محدودیت‌ها را انتخاب کند. یکی از موانع بالقوه این حقیقت است که کشورهای اروپایی احتمالا به این زودی اجازه نخواهند داد اکثر آمریکایی‌ها سفرهایشان را از سر بگیرند.
کشورهای اروپایی که هدف محدودیت‌های ورود به آمریکا قرار گرفته‌اند، شامل ۲۶ عضو منطقه شنگن می شوند که اجازه دارند در سراسر مرزهای باز سفر کنند.
محدودیت های آمریکایی که مانع از حضور مسافران از اروپا می شود، از اواسط مارس برقرار شد و ممنوعیت ورود برزیلی ها هم ماه مه اجرایی شد. ترامپ اولین ممنوعیت روی اکثر مسافران غیر آمریکایی از چین را ۳۱ ژانویه اعلام کرد و بعد ایران را در ماه فوریه به آن افزود.
این محدودیت های ورود برای سکنه غیر آمریکایی است که در ۱۴ روز گذشته در آن کشورها بوده‌اند اما وزارت خارجه آمریکا برخی استثناهای امنیت ملی داشته و به مسافرانی از اروپا که “سفر بشردوستانه، واکنش به سلامت عمومی و امنیت ملی” داشتند اجازه ورود می‌دهد.
ایالات متحده همچنین موارد استثنایی برای برخی از مسافران بیزنس اروپایی، سرمایه گذاران، چهره های آکادمیک، دانشجویان و خبرنگاران دارد. تقریبا تمام اروپا همچنان اکثر مسافران آمریکایی را از سفر منع می کند، در حالیکه بریتانیا و ایرلند به مسافران آمریکایی اجازه ورود می‌دهند اما به محض ورود قرنطینه دو هفته‌ای اجرا می کنند. برزیل هم به مسافران آمریکایی اجازه ورود می دهد.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه