زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» سلامت » پروژه آموزش پرستار دیابت در ایران رونمایی شد
تاریخ انتشار : 2020/11/25 - 18:19
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 123262
 126 بازدید

پروژه آموزش پرستار دیابت در ایران رونمایی شد

همزمان با هفته ملی دیابت و در راستای شعار فدراسیون بین‌المللی دیابت در سال 2020 (پرستاران در دنیای دیابت تغییر ایجاد می‌کنند، و همینطور اهمیت نقش پرستار در افزایش سطح کیفی و مراقبت از بیماران دیابتی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی برگزار شد، از پروژه آموزش پرستار دیابت در ایران رونمایی شد.

پروژه آموزش پرستار دیابت در ایران رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری تدبیرتازه نیوز، هاله اتابکی مدیر ارشد امور عمومی و تامین بازار نوونوردیسک پارس نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه این شرکت سال‌هاست که در زمینه مدیریت دیابت در جهان کار می‌کند و علاوه بر تامین دارو تلاش کرده در حوزه‌های آموزشی و مسوولیت اجتماعی نیز فعال باشد، توضیح داد: یکی از حوزه‌های کاری در این زمینه حمایت از بیماران و توانمندسازی آنها است. در این راستا لازم است تا گروه‌های پزشکی و پرستاری اینقدر وقت و مهارت کافی را داشته باشند که بتوانند به بیماران آموزش دهند و از آنها حمایت کنند. در واقع پیش‌نیاز توانمند کردن بیماران این است که بخشی از گروه پزشکی و پرستاری مهارت‌های لازم را کسب کنند.

وی افزود: افزایش مهارت پزشکان و پرستاران و ارتقای سطح آموزش به بیماران باعث می‌شود تا بحث پیشگیری بر درمان ارجحیت پیدا کند و این موضوع یکی از اهداف نوونوردیسک نیز است. پرستار دیابت در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا نیز راه‌اندازی شده و پرستاران در این حوزه آموزش می‌بینند. در ایران نیز آموزش پرستار دیابت به صورت پایلوت شروع شده است و امیدواری با برگزاری موفق اولین دوره آن، این دوره به صورت منظم برگزار شود و قطعا اگر این دوره در سایر نقاط کشور و با حضور دانشگاه‌ها برگزار شود، نوونوریسک نیز از آن حمایت خواهد کرد.


برچسب ها :
دسته بندی : سلامت
ارسال دیدگاه