زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» بین الملل » دست رد اردوغان به درخواست آزادی یک نیکوکار و دمیرتاش
تاریخ انتشار : 2020/11/23 - 12:24
 کد خبر: 122832
 102 بازدید

دست رد اردوغان به درخواست آزادی یک نیکوکار و دمیرتاش

رئیس جمهوری ترکیه درخواست‌ها از سوی یک متحد نزدیکش را برای آزادی سیاستمدار اپوزیسیون کرد و یک نیکوکار از زندان رد کرده است.

دست رد اردوغان به درخواست آزادی یک نیکوکار و دمیرتاش

به نقل از خبرگزاری رویترز، فعالان حقوق بشری، قدرت‌های غربی و برخی از احزاب اپوزیسیون ترکیه همگی خواستار آزادی صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر اپوزیسیون و عثمان کاوالا، نیکوکار ترکیه‌ای شده‌اند که در پی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ علیه دولت آنکارا دستگیر شده و به زندان افتاده‌اند.

بولنت آرینچ، معاون سابق نخست وزیر ترکیه که اکنون ریاست اداره مشاوره ارشد ریاست جمهوری ترکیه را برعهده دارد، روز پنجشنبه خواستار آزادی این دو تن شده بود.

اما رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی برای اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه گفت:‌ حتی اگر ما در گذشته با یکدیگر کار کرده باشیم، هیچ اظهارنظر شخصی را نباید به رئیس جمهوری یا دولت یا حزب مرتبط کنیم.

دمیترتاش،‌ رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق و یکی از سیاستمداران برجسته ترکیه با چندین مورد اتهام از جمله تروریسم در ارتباط با اعتراضات خشونت آمیز علیه عدم اقدام ارتش ترکیه در جریان اشغال شهر کوبانی سوریه به دست داعش در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ روبروست. اما وی این اتهامات را رد می‌کند.

کاوالا که در فوریه سال جاری میلادی از اتهامات مرتبط با اعتراضات خیابانی ۲۰۱۳ که تهدیدی برای قدرت اردوغان به شمار می‌رفت، تبرئه شد، بار دیگر در همان روز با اتهامات مرتبط با کودتای نافرجام علیه دولت ترکیه که دست داشتن در آن را رد می‌کند، دستگیر شد.

اردوغان در صحبت‌هایش گفت: این افراد که در حال حاضر در دست قانون هستند، باعث مرگ مردم ما شده‌اند، اینها مسئول رویدادهای کوبانی هستند و رجب طیب اردوغان یا متحدان هم نمی‌توانند از آنها دفاع کنند.

رئیس جمهوری ترکیه ماه گذشته میلادی وعده داده بود که در سال آتی میلادی دست به اصلاحات قضایی بزند و آن را در اولویت قرار دهد.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه