زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » خطیب‌زاده خطاب به رسانه ترکیه:از ساختن شایعات دست بردارید علی‌اف دوست ایران است/پاسخ ایران کوبنده خواهد بود/شهادت سربازان ایران در سوریه صحت ندارد
تاریخ انتشار : 2020/11/22 - 15:12
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 122668
 110 بازدید

خطیب‌زاده خطاب به رسانه ترکیه:از ساختن شایعات دست بردارید علی‌اف دوست ایران است/پاسخ ایران کوبنده خواهد بود/شهادت سربازان ایران در سوریه صحت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کانادا از استانداردهای دوگانه دررفتارهای خود دست بردارد و به تعهداتش عمل کند.

خطیب‌زاده خطاب به رسانه ترکیه:از ساختن شایعات دست بردارید علی‌اف دوست ایران است/پاسخ ایران کوبنده خواهد بود/شهادت سربازان ایران در سوریه صحت ندارد

«سعید خطیب‌زاده» صبح یکشنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه، با گرامیداشت روز بسیج اظهار کرد: بسیج میراث امام خمینی است و امیدواریم این شجره طبیه به حیات خود ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات سیاست خارجی در هفته گذشته اظهار داشت: ۲۷ آبان پیرو اقدامات سیاسی، مخرب و ضد حقوق‌بشری کانادا در همراهی با تروریسم اقتصادی آمریکا و جریان‌های ضدانقلاب، سفیر ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا را احضار کردیم. دولت کانادا به تعهدات خود پایبند باشد و از استانداردهای دوگانه در گفتار و عمل دست بردارد. زمینه‌های همکاری زیادی وجود دارد. با این حال رویکرد دولت کانادا در این سال‌ها مخرب بوده است.

خطیب‌زاده همچنین با اشاره به گفت‌وگوی ظریف با همتای انگلیسی خود گفت: هر دو طرف در این گفت و گو درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی در روزهای گذشته برخی از سفرا، رونوشت استوارنامه‌هایشان را به ظریف تقدیم کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شروط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام در زمان ریاست‌جمهوری جو بایدن خاطرنشان کرد: درخصوص بازگشت آمریکا به برجام و مباحثی که در این باره مطرح می‌شود، تا دولتی مستقر شود، نمی‌توان اظهارنظر کرد. رفتار دولت آمریکا برای ما مهم است و نه اظهارات آنها و ما با هوشیاری تمامی تحولات را پیگیری می‌کنیم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه ظریف هم در مصاحبه اخیرشان مواضع ایران را بیان کردند، ابراز داشت: فشار حداکثری به شکست حداکثری برای آمریکا رسیده و هرکس به کاخ سفید برسد، باید به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

خطیب‌زاده درباره اصابت موشک به سفارت ایران در کابل بیان کرد: نگران همسایه عزیز خود هستیم. همسایه زخم‌خورده‌ای داریم. زخم تروریسم، جنگ و تجاوز آمریکا و کشتار مردم بی‌گناه ولی پرغرور افغانستان مسئله‌ای است که سعی می‌کنیم رفع شود.

وی یادآور شد: اتفاق دیروز، حملات راکتی به مناطق مختلف کابل بود و محوطه سفارت ایران هم مورد اصابت قرار گرفت که البته خسارت جدی برای افراد حاضر در سفارت نداشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در همان لحظات اول با سفارت و وزارت خارجه افغانستان در ارتباط بودیم، تصریح کرد: مسئولیت این ماجرا را به عهده کسانی می‌دانیم برخلاف ملت افغانستان بر خواست خود پافشاری می‌کنند.

مشروح نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه را به نقل از ایرنا می‌خوانیم:
تروریسم در هر شکل و رنگی محکوم است

خطیب زاده با بیان اینکه تروریسم در هر شکل و رنگی محکوم است، یادآور شد: توسعه افغانستان از مسیر گفت‌وگوهای بین الافغانی می‌گذارد که جمهوری اسلامی ایران همواره از آن حمایت کرده و همه گروه‌ها و جریان‌ها باید به آن پایبند باشند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره سفر پمپئو به منطقه و اظهارات ضد ایرانی او عنوان کرد: سفر وزیر امور خارجه آمریکا که دوران مسئولیتش در حال تمام شدن است، به نظر می‌رسد بیش از آنکه پیگیری‌ سیاست دولت آمریکا باشد، به برخی ماهیگیری‌های سیاسی در آینده مرتبط باشد.

وی اضافه کرد: برخی کشورها دوران ترامپ را پنجره فرصتی تلقی می‌کردند. در حالی که این پنجره فرصت نیست بلکه پنجره‌ای برای تمامی مضایقی است که این کشورها با بی‌آبرویی برای خود ایجاد کردند.

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: سه، چهار کشور بدنام که در میان مردم خود هم منزوی هستند، بعید است از این نمد برای خود کلاهی درست کرده باشند.

وی با بیان اینکه برخی از حکام کشورهای منطقه تمامی آبروی خود را در سبد کسانی گذاشتند که مردم آمریکا هم حکم به اخراجشان دادند، گفت: این کشورها هر چه زودتر به همکاری منطقه‌ای بازگردند، بهتر است.
بی‌شرمی رژیم فعلی کاح سفید و خیانت برخی حکام دو روی سکه است

خطیب زاده سفر وزیر خارجه رژیم آمریکا به مناطق اشغالی را دردناک خواند و افزود: اگر خیانت برخی حکام کشورهای عرب نبود، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی نمی‌رفت و قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا نمی‌گذاشت و سرکشانه هر اقدام ضد بشری اسراییل را سفید نمایی نمی‌کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بی‌شرمی رژیم فعلی کاح سفید و خیانت برخی حکام دو روی سکه است و کسانی که این فضا را ایجاد کردند باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: اظهارات و سفر وزیر خارجه آمریکا محکوم است. آرمان فلسطین مقدس است همه باید به آن پایبند باشند.
ایران نسبت به کشورها مسوولانه رفتار می‌کند

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های دفاعی ایران با ونزوئلا اظهار داشت: سیاست ایران، صادرات سلاح نبوده و نیست. البته با انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی این حق را داریم و از آن استفاده خواهیم کرد اما از آن مسوولانه استفاده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: چنانچه نیازهای کشورها براساس حقوق بین‌الملل و قانون ایران باشد، این همکاری قابل انجام است. ایران نسبت به کشورها مسوولانه رفتار می‌کند که کمک ایران برای کمک به ثبات آن کشور و آن منطقه باشد.

این دیپلمات ارشد درباره حمایت دولت عربستان از قرار گرفتن انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: این موضوع جای تعجب ندارد. عربستان چندین سال است که مردم بیگناه یمن را می‌کشد و این کشور را در حالت قطحی سراسری قرار داده است. بر اساس صدها گزارش مستقل بین‌المللی عربستان با تسلیحات خوشه‌ای این کشور را بمباران کرده است.
ایران با افتخار در کنار مردم یمن ایستاده است

خطیب‌زاده با بیان اینکه برخی از محلات یمن بیش از ۱۷ بمباران شده است، خاطرنشان کرد: عربستان امروز یمن را محاصره کرده و از هر تلاشی برای حل بحران یمن نه تنها استقبال نمی‌کند بلکه علیه آن سنگ‌اندازی می کند.

وی درباره نظر ایران برای حل بحران یمن ابراز داشت: تنها راه حل بحران یمن به رسمیت شناختن خواست ملت یمن و گفت‌وگوهای یمنی – یمنی و اجازه دادن به فرایندهای بین‌المللی است تا این بحران را به سمت درست هدایت کند. ایران با افتخار در کنار مردم یمن ایستاده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره آخرین وضعیت مطالبات ایران از کره جنوبی بیان کرد: مشکلات مرتفع نشده و مذاکرات در جریان است. برخی پیشرفت‌ها بوده اما مذاکرات باید به نقطه خود برسد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان برخی سنگ‌اندازی و عدم همراهی‌ها نسبت به تعهدات کره جنوبی وجود دارد. البته بانک مرکزی و ایران از دولت کره دعوت می‌کنند که به این فرایند سرعت بدهند اما سرعت و روند این فرایند چندان رضایت بخش نیست.
سعی می‌کنیم با روش‌های صلح‌آمیز بحران‌ها حل شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات الهام علی‌اف مبنی بر اینکه ایران مانع ارسال سلاح روسیه به ارمنستان شد، یادآور شد: سیاست ایران اصولی است و به همین خاطر، در درگیری اخیر و هیچ درگیری دیگری، بی‌تفاوت نیستیم و .

وی با تاکید بر اینکه به هیچ طرفی اجازه ندادیم به انتقال سلاح دست بزند، عنوان کرد: این فقط مربوط به یک طرف نیست بلکه مربوط به همه طرف‌ها است. منطقه ما تحمل بیش از این بحران و جنگ را ندارد و با توجه به آتش بس، باید همه طرف‌ها باید وارد مذاکرات فراگیر شوند تا این بحران سه دهه‌ای در چارچوب حقوق بین‌المللی که ایران در طرح خود به آن اشاره کرده است، حل شود.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارچه چه زمانی به باکو و مسکو می‌رود، گفت: با توجه به اینکه در دولت ارمنستان در سطح وزارت خارجه تغییراتی وجود داشت، فقط قرار بود سفر آقای ظریف به مسکو و باکو انجام شود ولی با توجه به اعلامیه هیات دولت درباره بودجه، این سفر به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه محوریت اصلی سفر ظریف به باکو و مسکو رایزنی درباره بحران قره‌باغ بود، اظهار داشت: البته با هر کدام از این کشورها موضوعات دوجانبه و چندجانبه مهمی داریم. روابط ایران و روسیه، راهبردی است و روابط با باکو هم روابط رو به گسترشی است. ما در یک نقطه تاریخی قرار داریم که روابط دو کشور را به ارتقا ببخشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست ایران حسن همسایگی و تلاش برای به صفر رساندن مشکلات برای کشورهای منطقه است، ادامه داد: ایران سعی کرده است روابط متوازن و شناخته شده با همه همسایگان داشته باشد هرچند برخی از کشورها به دلیل اشتراکات فرهنگی از اهمیت بیشتری برای ما برخوردار هستند.

خطیب زاده درباره آخرین وضعیت سند ۲۵ ساله ایران و چین هم گفت: در سفر ظریف به چین، این گفت‌وگوها ادامه می‌یابد. این توافق، نقشه راه است و طبیعی است دو کشور ملاحظات جدی درباره آن داشته باشند. به محض اینکه دو طرف به متن مورد توافق برسد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی گفت: با جدیتی که در طرف چینی و خودمان سراغ داریم امیدوارم به زودی به نقاط جدی در این باره برسیم.
سیاست خارجی موضوعی جناحی نیست

خطیب زاده درباره برخی از اظهارنظرها از سوی جناحهای سیاسی درباره انجام مذاکره از سوی وزارت امور خارجه هم گفت: سیاست خارجی موضوع جناحی نیست. ما سیاست خارجی این جناح و آن جناح نداریم. البته صداهای مختلفی در کشور وجود دارد و شکوه و زیبایی ایران در همین چند صدایی است اما در سیاست خارجی تکصدایی بوده و واحد عمل می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: سیاست خارجی ایران یک امر حاکمیتی است و براساس منافع و اصول ایران تنظیم و اعلام می‌شود.

وی درباره آینده روابط ایران و آمریکا با وجود موضوعاتی مانند شهادت سردار سلیمانی هم گفت: آینده روابط ایران و آمریکا ساده‌ نیست چون آمریکا در ۴۰ سال گذشته جنایات مکرری بر ضد ملت ایران مرتکب شده و لیست جنایات آمریکا در طول جنگ تحمیلی، کمک به رژیم صدام در شیمیایی کردن فرزندان این ملت، تحریم‌ها و شهادت سردار سلیمانی و… موجود است.

به گفته رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، این لیست نه کوچک و نه فراموش می‌شود. رژیم فعلی آمریکا سیاست‌های شکست خورده و خودش هم بهتر از هر کسی می‌داند نمی‌تواند ادامه دهد. ایران هیچ وقت این لیست را فراموش نمی‌کند و مطالبات ما از آمریکا سر جای خودش است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر ترور المصری نفر دوم القاعده در ایران هم خاطرنشان کرد: گزارش‌های منتشره در برخی رسانه‌های خاص تنها گزارش‌های ساختگی برای فرار مسئولیت از سوی کشورهایی است که القاعده را تشکیل داده و امروز آن را تقویت می‌کنند.

وی با بیان اینکه معلوم است ایران برای مقابله با این گروه‌های تکفیری چقدر هزینه داده است، ابراز داشت: ایران اکنون هم در حال مبارزه با این گروههاست. این وصله بیشتر به آمریکا و بانیان و حامیان القاعده می‌چسبد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سخنان وزیر خارجه آلمان درباره لزوم وارد کردن مسائل دیگر به توافق هسته‌ای هم بیان کرد: اینکه نیت برخی طرف‌های برجامی چه باشد به خودشان برمی‌گردد. موضع ما کاملا روشن است. مهمترین اقدامی که آلمان و سه کشور متعهد اروپایی باید انجام دهند، اجرای کامل و بدون شرط برجام است.
مذاکرات برجام انجام و تمام شده است

خطیب‌زاده با بیان اینکه بیش از دو سال است که این سه کشور ناقض برجام بوده‌اند، یادآور شد: بهتر است آنها برادری خود را اثبات کنند و به اجرای کامل برجام برگردند. برجام مذاکره شده و تمام شده است.

وی یادآور شد: ما با کشورهای اروپایی روابط منظم و دیپلماتیک داریم و احتیاج به پیام‌رسانی‌های رسانه‌ای نبوده است و همه مواضع به روشنی گفته شده است و اظهاراتی که ورای آن مطرح می‌شود ارزشی ندارد.

این دیپلمات ارشد در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های اقتصادی ایران با سوریه و عراق عنوان کرد: همکاری‌های ایران با سوریه و عراق در حوزه‌های مختلف با جدیت دنبال می‌شود. بخشی از مشکلات به زیرساخت‌های اقتصادی و بخشی هم به مسائل امنیتی و همکاری‌های سیاسی ایران با این کشورها مربوط می‌شود که کمیته‌هایی این موضوع را پیگیری می کنند.

وی افزود: هر چه روند بازسازی سوریه سرعت بگیرد، آرامش و ثبات و پایان درد و رنج مردم سوریه نزدیک‌تر خواهد بود.
تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسیم

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره هشدار آلمان به اتباع ایرانی مقیم این کشور برای سفر به ایران گفت: قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است و ما طبق قانون مدنی تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسیم.در عین حال تمامی اتباع از مصونیت‌ها و حقوق و مسئولیت‌های یکسانی برخوردارند.

وی یادآور شد: اینکه دولت آلمان که خودش در برخی گروگانگیری افراد ایرانی نقش داشته، افراد و شخصیت‌های ایرانی را به بهانه‌های بسیار واهی در فرودگاه‌های کشور خود از جمله فرانکفورت دستگیر و به رغم تمامی تعهداتش به آمریکا مسترد کرده است و دولتی که معاهدات دیپلماتیک را نقض کرده و نقش موثری در دستگیری دیپلمات ایرانی داشته و رویه بسیار غلطی را بنیان گذاشته از این اظهارات کند، واقعا جای سوال دارد.

وی اظهار داشت: البته افرادی در داخل دولت آلمان هستند که تذکرات لازم را به برخی که جز تخریب روابط به چیزی نمی‌اندیشند، بدهند. لازم نیست کشوری در اروپا به فکر اتباع ما باشد و به مسئولیت‌های خود توجه کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: بیش از چندین میلیون ایرانی از کشورهایی که در آنجا مقیم هستند به ایران می‌آیند و برمی‌گردند و هیچ مشکلی ندارند.در عین حال همه ایرانی‌ها در برابر قانون مسئول هستند و اشک تمساح برخی دولت‌های اروپایی که در نقض حقوق بشر دست دارند،برای ما قابل پذیرش نیست.
ایران درباره امنیت ملی خود با کسی شوخی ندارد

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تلاش امارات و بحرین برای قرار دادن حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی تصریح کرد: حکام این کشورها بسیار حقیرانه در تلاش‌ هستند که دل صهیونیست‌ها را به دست بیاورند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که درباره امنیت ملی خود با کسی شوخی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه حزب‌الله را یک جریان بومی اصیل لبنانی در لبنان برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند بخشی از جامعه لبنان را تحریم کند و هر چقدر در دامان صهیونیست‌ها بیفتند، مردم کشورهای عربی بهتر می‌دانند چه کسانی در راستای عزت مسلمانان و جهان عرب می‌کوشند و چه کسانی به خواری مسلمانان و جامعه عرب نشسته‌اند.

خطیب زاده افزود: کسی به ارباب آنها وقعی نگذاشته است، چه برسد به اینها که خارج از تمامی رویه‌ها در حال سبقت گیری از هم هستند که اثبات کنند با رژیم صهیونیستی دوست هستند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: این دوران گذر است. این کشورها هرچه زودتر این مسیر اشتباه را تصحیح کنند مطمئنا جامعه اسلامی و منطقه آغوش خود را به روی آنها باز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حزب‌الله یک جریان بومی، واقعی و اصیل لبنانی در داخل لبنان است که جز به اعتلا و عزت مردم لبنان نمی‌اندیشد.

همچنین خبرگزاری فارس در مشروح نشست سخنگوی وزارت خارجه نوشت:
شهادت سربازان و سپاهیان ایران را در سوریه تایید نمی‌کنم

وی درباره حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و گزارش‌های منتشر شده درباره شهادت نیروهای ایرانی، شهادت سربازان و سپاهیان ایران را در سوریه تایید نکرد و افزود: رژیم اشغالگر قدس می‌داند فصل بزن دررویی خیلی وقت است تمام شده ولذا بسیار با احتیاط حرکت می‌کند و طبیعی است خوی تجاوزکارانه این رژیم قابل درمان نیست. تنها راه آن مقاومت صد در صدی در تمام جبهه‌هایی است که این رژیم دست به ناآرامی زده و می‌زند.

خطیب زاده تصریح کرد: حضور ایران در سوریه مستشاری است و اگر کسی در این حضور مستشاری خللی ایجاد کند پاسخ کوبنده‌ای می‌گیرد، کما اینکه در گذشته نیز پاسخ‌های کوبنده گرفته و به لانه‌های خود فرار کرده‌اند.
از ساختن شایعات دست بردارید/ رئیس جمهور آذربایجان از دوستان نزدیک ما هستند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آناتولی درباره سفر علی اف به مرز ایران و فیلم منتشر شده و اینکه این فیلم توسط یکی از سربازان سپاه گرفته شده، بیان کرد: اولین بار این شایعه را در آناتولی دیدم و باید شما بگویید این شایعه را از چه منبعی منتشر کردید. طبیعی است رئیس جمهور آذربایجان مثل هر کدام از اتباع آذربایجان محترم هستند و رئیس جمهور آذربایجان از دوستان نزدیک ما هستند و اینگونه سوالات جهت دار و شایعه پراکنی‌ها نه جایی دارد و نه کسی خریدار آن است. نمی‌دانم شما چگونه می‌گویید که یک نفر از اعضای مسلح ایران این کار را صورت داده است، یا شما در داخل نیروهای مسلح بودید یا اینکه متاسفم با ناراحتی عرض کنم که این شایعات را می‌سازید. دست بردارید و این کار خوبی نیست.

وی افزود: روابط ترکیه با ایران و آذربایجان مبتنی بر احترام متقابل بوده و اجازه دهید این مسیر ادامه یابد.
گزارش مخدوش منتشر شده

خطیب زاده در پاسخ به سوالی ارتباط دادن حمله رژیم صهیونیستی به سوریه و اصابت راکت به سفارت ایران در کابل عنوان کرد: این گزارش مخدوشی است. حمله به سفارت ایران در افغانستان نبوده است. ارگ و بسیاری از جاهای دیگر که مورد حمله قرار گرفتند خساراتی داشتند و سفارت ایران در یکی از بهترین محله‌های کابل است و این اقدام صورت گرفته و در چارچوب روابط ایران و افغانستان قابل پیگیری است.
ایران درباره امنیت ملی خود هیچگاه و در هیچ برهه‌ای اهل مصالحه با کسی نبوده/ برای ما مهم نیست چه کسی امروز در کاخ سفید است یا فردا خواهد بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره سفر سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه به برخی از کشورهای منطقه از جمله سوریه، لبنان و عراق و رایزنی با مقامات این کشورها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: گمانه زنی‌های رسانه‌ای بعضی در ایام فقدان خبر تبدیل به خبرسازی شده است. جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت ملی خود هیچگاه و در هیچ برهه‌ای اهل مصالحه با کسی نبوده است.

وی افزود: برای ما مهم نیست چه کسی امروز در کاخ سفید است یا فردا خواهد بود. برای ما منافع مسلم ملت، منافع ملی و امنیت ملی مهم است و این امنیت در هر جا و توسط هر کسی مورد تعرض قرار بگیرد در هر نقطه و زمانی پاسخ کوبنده دریافت خواهد کرد. اینها گمانه زنی است و نه تایید می‌شود و نه ارزش پیگیری بیشتر را دارد.
رایزنان بازرگانی در کشورهای مختلف توسط وزارت صمت انتخاب و اعزام می‌شوند

وی در پاسخ به سوالی بیان کرد: رایزنان بازرگانی در کشورهای مختلف توسط وزارت صمت انتخاب و اعزام می‌شوند و وزارت خارجه تنها تسهیل کننده است. هیچ بخش اقتصادی در هیچ سفارتخانه‌ای کارش کاهش نیافته و در این ایام کار جدی‌تری انجام می‌دهند و این متفاوت از رایزنان بازرگانی است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه