زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» بین الملل » درخواست کرونایی ژاپن از اعضای جی‌20
تاریخ انتشار : 2020/11/22 - 13:49
 کد خبر: 122630
 111 بازدید

درخواست کرونایی ژاپن از اعضای جی‌20

«سوگا یوشیهیده» نخست وزیر ژاپن از گروه ۲۰ خواست است تا برای در دسترس بودن واکسن و درمان ویروس کرونا برای مردم سراسر جهان با یکدیگر همکاری کنند.

درخواست کرونایی ژاپن از اعضای جی‌20

به گزارش شبکه خبری «ان. اچ. کی»، سوگا روز یکشنبه در دومین روز اجلاس آنلاین گروه ۲۰ که به میزبانی عربستان سعودی در حال برگزاری است افزود: گروه ۲۰ باید به وضوح در پاسخگویی به همه گیری کرونا، بازگرداندن رشد اقتصادی، از سرگیری سفرهای بین المللی و ایجاد نظم بین المللی بعد از کووید ۱۹ پیشگام باشد.

اجلاس سران گروه ۲۰ از روز گذشته به صورت مجازی آغاز شده است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین از جمله رهبرانی بودند که در روز نخست این اجلاس دو روزه شرکت کردند.

سوگا در ادامه سخنانش به اهمیت ایجاد فضایی اشاره کرد که در آن همه در سراسر جهان می توانند به درمان ها، واکسن ها و تشخیص ها دسترسی پیدا کنند.

وی گفت که این امر به تلاش همه جانبه از جمله در تولید، توزیع و تحویل داروها نیاز دارد در این راستا ژاپن قصد دارد به ایجاد پوشش جهانی بهداشت کمک کند که در آن مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا برای همه ارائه می شود.

نخست وزیر ژاپن تصریح کرد: برای دستیابی به بهبود اقتصاد جهانی و از سرگیری سفرهای بین المللی، در حالی که اقداماتی برای جلوگیری از شیوع عفونت ها انجام می شود، نباید از هیچ تلاشی فروگذار کرد.

در مورد المپیک و پارالمپیک توکیو که به سال آینده موکول شده اند سوگا گفت که مصمم است که آنها را برگزار کند تا غلبه بشر بر ویروس کرونا را نشان دهد.

وی تاکید کرد که دولت وی تمام تلاش خود را برای برگزاری امن و ایمن بازیها انجام خواهد داد.

نشست مجازی سران گروه ۲۰ به میزبانی عربستان روز شنبه با سخنرانی پادشاه این کشور آغاز به کار کرد.

نشست سران گروه ۲۰ در تاریخ ۲۱ و ۲۲ نوامبر (۱ الی ۲ آذر) به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی این کشور برگزار می‌شود عربستان اولین کشور عربی است که این اجلاس را میزبانی می‌کند.

کارشناسان معتقدند که عربستان با برگزاری نشست گروه جی ۲۰ در پی بهبود وجهه خویش و جلب سرمایه‌های خارجی است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه