زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » اردوغان: نشست جی ۲۰ می‌تواند در مهار پیامدهای نامطلوب پاندمی کرونا بسیار مهم باشد
تاریخ انتشار : 2020/11/22 - 12:03
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 122578
 108 بازدید

اردوغان: نشست جی ۲۰ می‌تواند در مهار پیامدهای نامطلوب پاندمی کرونا بسیار مهم باشد

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، تصمیماتی که در نشست جی ۲۰ امسال اتخاذ می‌شوند در تلاش‌های جهانی برای مهار تاثیرات نامطلوب پاندمی کرونا و برآورده کردن انتظارات جهان از این گروه تعیین‌کننده خواهند بود.

اردوغان: نشست جی ۲۰ می‌تواند در مهار پیامدهای نامطلوب پاندمی کرونا بسیار مهم باشد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پیامی ویدئویی که در حساب توییتر “جی ۲۰ عربستان سعودی” به اشتراک گذاشته شده، گفت: تصمیماتی که در نشست ریاض اتخاذ می‌شوند نه تنها در کاهش تاثیرات منفی پاندمی کرونا بلکه در برآورده کردن انتظارات از گروه ۲۰ نیز تعیین‌کننده خواهند بود.

نشست رهبران جی ۲۰ امسال به میزبانی عربستان سعودی روز شنبه به خاطر پاندمی کرونا به صورت آنلاین آغاز شد.

اردوغان ضمن اشاره به “تاثیر بسیار زیاد” پاندمی کرونا بر تمامی جنبه‌های زندگی بشر گفت: این پاندمی همچنین یکبار دیگر به همه ما خاطر نشان کرد که ما فارغ از مذهب، زبان، منطقه و نژاد اعضای خانواده بزرگ بشریت هستیم.

وی افزود: ترکیه در مبارزه با این پاندمی و همچنین برآورده کردن نیازهای مردم دست یاری خود را به سوی ۱۵۶ کشور و ۹ سازمان بین‌المللی دراز کرده است.

اردوغان اظهار داشت: باور دارم که پاندمی کرونا مسئولیت و اهمیت جی ۲۰ را افزایش داده است؛ گروهی که بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را زیر یک سقف گرد هم می‌آورد. امیدوارم نشست رهبران جی ۲۰ که در زمانی برگزار شد که ما درک بهتری از ارزش همکاری جهانی در مواجهه با یک مشکل جهانی داریم، برای کشورهایمان و کل بشریت امیدبخش باشد.

وی همچنین از پادشاه عربستان و مقامات این کشور به خاطر دوره ریاست موفقیت‌آمیزشان علی‌رغم شرایط چالش‌برانگیز پاندمی کرونا تشکر کرد.

اعضای جی ۲۰ متشکل از آلمان، آمریکا، آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، اندونزی، فرانسه، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، هند، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، کانادا، مکزیک، روسیه، عربستان، ترکیه و اتحادیه اروپا است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه