زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر اصلی » اظهارات مهم روحانی درباره یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و ورود به موج سوم کرونا
تاریخ انتشار : 2020/11/21 - 14:29
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 122429
 138 بازدید

مردم پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند تا فشار اقتصادی کم شود / پرداخت وام یک میلیونی به ۱۰ میلیون خانوار

اظهارات مهم روحانی درباره یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و ورود به موج سوم کرونا

رئیس‌جمهور گفت: ما باید همه اصول را مراعات کنیم تا علاوه بر فشار بر کادر درمان، فشار اقتصادی بر کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی هم کم شود.

اظهارات مهم روحانی درباره یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و ورود به موج سوم کرونا

حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: ما یک دوره ای بسیار سخت در آغاز کرونا داشتیم که مقرراتی بود و مردم همکاری کردند و وقتی از فروردین وارد اردیبهشت شدیم فشار کرونایی کم شد و از آن زمان یعنی از اوایل اردیبهشت ۵، ۶ ماه می‌گذرد و در این مدت با موج دوم کرونا و اخیرا هم با موج سوم روبرو شدیم که تصمیم به تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم.

روحانی افزود: هدف اصلی ما این است که انتقال ویروس را کنترل کنیم تا به کمترین حد ممکن برسد و افراد مبتلا را سریعتر شناسایی و افراد قرنطینه را مراقبت کنیم و تجمع و تردد را کاهش دهیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه  بخوانید؛

* ما قبلا می‌گفتیم پروتکل‌ها را مراعات کنید تا فشار از کادر درمان کم شود اما یک مورد دیگر اضافه شده است، اینکه ما همه اصول را مراعات کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی، کم شود زیرا اگر همه مراعات کنیم این دو هفته ممکن است به ۱۰ روز کاهش یابد.

* اولین الزام این طرح، مسئولیت پذیری مردم است و پیام این تعطیلات برای این بود که به مردم بگوییم کرونا خیلی جدی است.

*امروز تصویب شد برای حدود سی میلیون نفر ماهانه برای ۴ ماه تا پایان امسال در هر ماه ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم.

*برای ده میلیون خانواده یک وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته شد.

* امروز آغاز طرح جامعی است که باید در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی اجرایی و عملیاتی شود، ما دوره بسیار سختی در کرونا داشتیم که اسفند پارسال و فروردین امسال بود اما از اردیبهشت که شرایط بهتر شد تا الان، مواجه با موج دوم کرونا و بعد موج سوم کرونا شدیم و تصمیم به تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم.

* ما باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب‌وکارهایی که از امروز ممنوع می‌شوند، زودتر برطرف شود، اگر در این دو هفته هم خدای نکرده به نتیجه مطلوب نرسیم. ممکن است باز هم این تعطیلی ادامه یابد. پس علاوه بر رعایت پروتکل‌ها برای سلامتی خود و خانواده و کاهش فشار بر کادر درمان، باید برای رفع تعطیلی مشاغل هم به رعایت پروتکل‌ها توجه کنیم.

*{ با انتقاد از افزایش دورهمی‌های خانوادگی در ماه‌های اخیر}: قبلاً مطرح بود که اگر کسی مبتلا باشد و در جمع خانوادگی که معمولاً با استفاده نکردن از ماسک هم همراه می‌شود، عطسه یا سرفه کند، می‌تواند پنجاه نفر را مبتلا کند. به خصوص که ممکن است در خانه‌ها سیستم تهویه مناسبی هم وجود نداشته باشد. حتی گفته می‌شود حرف زدن فردی که مبتلاست نیز می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود.

*همه دستگاه‌های انتظامی باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو هفته اخیر همکاری لازم را داشته باشند، همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید در امر انجام این کار همکاری کنند و فقط به نیروهای انتظامی یا دولتی سپرده نشود. همه نیروهای بسیج و معتمدان محلی نیز باید برای هدایت افراد مبتلا به مراکز تست‌گیری کمک کنند و نیز نیازهای روزمره کسانی که در خانه بستری هستند را با کمک خود برطرف سازند.

* اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف و روشن تصمیمات ستاد ملی کرونا و قرارگاه و خود وزارت بهداشت باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد تا بدانند شرایط چگونه است. همچنین باید مردم را اقناع کنیم که هیچ راهی جز رعایت توصیه و پروتکل وجود ندارد.

* موضوع ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در جلسه امروز مطرح شد.

*قرارشد به نزدیک ۳۰ میلیون نفر برای ۴ ماه صد هزار تومان بلاعوض بدهیم و برای ۱۰ میلیون خانوار یک وام یک میلیون تومانی شبیه وامی که در ابتدای سال پرداخت شود مصوب شده است که ۳۰ ماهه باز پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سلامت , سیاسی
ارسال دیدگاه