زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » معجزه «نون خ» برای سعید آقاخانی
تاریخ انتشار : 2020/11/21 - 13:34
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 122394
 201 بازدید

معجزه «نون خ» برای سعید آقاخانی

کارگردان سریال محبوب «دزد و پلیس»، پس از یک دوره ناموفق دوباره با «نون. خ» حضور موفقی در تلویزیون داشته است

معجزه «نون خ» برای سعید آقاخانی

در سال‌های اخیر یکی از سریال‌های طنزی که در فصل اول شیرین و موفق ظاهر شد، مجموعه «نون. خ» ساخته سعید آقاخانی است که اکنون فصل سوم آن در حال ساخت است. آقاخانی با تولید این سریال بار دیگر به روزهای خوب خود در تلویزیون بازگشته و ناکامی سریال‌هایی را که در سال‌های اخیر جلوی دوربین برده، جبران کرده است.

در جست وجوی موفقیت «دزد و پلیس»

سعید آقاخانی پیش از «نون. خ» در سال‌های گذشته همزمان با سینما، فعالیت خود را در تلویزیون پیگیری کرده و سریال‌های مختلفی مثل «خروس»، «روزهای بد به در»، «بیمار استاندارد» و «شب عید» را در ژانر کمدی جلوی دوربین برده است، اما هیچ کدام از این سریال‌ها نتوانستند موفقیت مجموعه «دزد و پلیس» را تکرار کنند و مانند این سریال مورد توجه تماشاگران قرار بگیرند. آقاخانی سال ۹۱ در این سریال با برادران قاسمخانی همکاری بسیار موفقی داشت. زوج کمدی بهنام تشکر و هومن برق‌نورد با این سریال معرفی شدند و پس از آن در آثار دیگری تکرار شدند. هومن برق‌نورد نیز پس از این مجموعه از لحن شبیه به کاراکتر «داود» در بعضی از نقش‌های خود استفاده کرد.

همکاری با کمدین‌های محبوب

سعید آقاخانی پس از «دزد و پلیس» از سال ۹۲ تا سال ۹۶، چهار سریال ساخت اما همان طور که اشاره شد، این سریال‌ها مانند «دزد و پلیس» توقعاتی را که از سعید آقاخانی وجود داشت برآورده نکردند. ناموفق بودن این سریال‌ها باعث نشد آقاخانی برای مدتی سریال‌سازی را کنار بگذارد و سریال‌های جدیدی را که دستاورد ویژه‌ای برای او نداشتند، به کارنامه خود اضافه نکند. او در هرکدام از این سریال‌ها با نویسندگان خوش‌سابقه‌ای مانند مصطفی کیایی، برزو نیک‌نژاد و امیر وفایی همکاری کرد و در ترکیب بازیگران هم از محبوب‌ترین چهره‌های ژانر کمدی مانند حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، مهران غفوریان، مریم امیرجلالی، هومن برق‌نورد و مرجانه گلچین استفاده کرد، اما این سریال‌ها به اندازه کافی دیده نشدند و مورد توجه قرار نگرفتند.

استفاده از بازیگران بومی شناخته‌نشده

سعید آقاخانی سال ۹۷، اثر متفاوتی مانند سریال «نون. خ» را در غرب کشور جلوی دوربین برد تا نوروز ۹۸ از شبکه یک پخش شود. او در این سریال که قصه آن درباره شخصیتی به نام «نورالدین خانزاده» بود، سراغ گروه متفاوتی از بازیگران رفت و نقش آن را خودش ایفا کرد. هر چند که چهره‌های مشهوری مانند حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی و نعیمه نظام‌دوست در این مجموعه حضور داشتند، اما خانواده «نورالدین» و اهالی روستای او که نقش پررنگی در قصه داشتند، چهره‌های بومی کردستان و کرمانشاه بودند که به خوبی با لهجه کردی و کرمانشاهی صحبت می‌کردند و بسیار خوب از پس ایفای نقش خود برآمدند.

آمار خوب مخاطبان «نون. خ»

این کارگردان نوروز ۹۸، شش سال پس از مجموعه محبوب «دزد و پلیس» بار دیگر موفق شد توجه تعداد زیادی از مخاطبان را به ساخته جدید خود جلب و رضایت بالای آنان را کسب کند. فصل اول سریال «نون. خ» پربیننده‌ترین سریال نوروزی شد و این مجموعه به رقیبی برای «پایتخت» تبدیل شد. هرچند که شیوع کرونا باعث شد فصل دوم «نون. خ» ناتمام بماند و تعداد قسمت‌های آن کمتر شود، اما این مجموعه موفق شد موفقیت فصل اول را تکرار کند و حتی بیشتر از آن دیده شود. «نون. خ ۲» با ۵۶ درصد بیننده، سریال «زیرخاکی» را که ستاره‌هایی مانند پژمان جمشیدی و هادی حجازی‌فر در آن حضور داشتند و ۵۱ درصد مخاطب داشت، جا گذاشت. آمار خوب مخاطبان «نون. خ» می‌گوید موفقیت سعید آقاخانی با این سریال همچنان در نوروز ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد داشت.

حضور متفاوت اکبر عبدی

علاوه بر استقبال مخاطبان از فصل های اول و دوم «نون. خ»، فصل سوم این سریال یک برگ برنده مهم دارد که باعث می‌شود به نتیجه کار سعید آقاخانی در «نون. خ ۳» امیدوار باشیم. اکبر عبدی کمدین محبوب سینما و تلویزیون هم در فصل سوم حضور دارد و طبق گفته سیروس میمنت، کُردی صحبت می‌کند. این بازیگر که تا به حال بارها توانایی خود را در ایفای نقش‌های متفاوت ثابت کرده، در «نون. خ ۳» چالش مهمی پیش رو داشته است. بی‌شک حضور اکبر عبدی در کنار دیگر بازیگران سریال مانند سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ و شقایق دهقان می‌تواند به جذابیت آن اضافه کند.

نقش کرونا در قصه

از جزئیات داستان سریال «نون. خ ۳» هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده است، اما ماسک‌هایی که کاراکترهای سریال زده‌اند و عکس‌هایی که منتشر شده، نشان می‌دهد در قصه فصل سوم به موضوع کرونا هم اشاره‌هایی شده است. «نون. خ» در فصل دوم هم به اتفاقات مهم بی‌توجه نبود و این فصل از سریال با محوریت زلزله کرمانشاه روایت شد، بنابراین اصلا بعید نیست که سعید آقاخانی در فصل سوم هم شیوع ویروس کرونا را دستاویزی برای روایت قصه خود قرار داده باشد. پیوند داستان با ویروس کرونا که مردم مدت زیادی است با آن زندگی می‌کنند هم برگ برنده مهمی برای موفقیت فصل سوم است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , جذاب ترین ها , خبر داغ
ارسال دیدگاه