زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» انتخاب سردبیر » بشار اسد: به پایان بحران در سوریه نزدیک می شویم
تاریخ انتشار : 2018/05/31 - 15:12
 کد خبر: 12223
 305 بازدید

بشار اسد: به پایان بحران در سوریه نزدیک می شویم

رئیس جمهور سوریه در گفتگو اختصاصی با یک شبکه روسی اعلام کرد:با هر پیروزی به پایان بحران سوریه نزدیکتر می شویم.

بشار اسد:  به پایان بحران در سوریه نزدیک می شویم

بشار اسد در گفتگوی اختصاصی با روسیاالیوم گفت: با هر نبرد و هر پیروزی و آزادسازی منطقه جدید به پایان درگیری نزدیکتر می شویم.

من همواره گفته ام که بدون دخالت خارجی ظرف یکسال بحران سوریه پایان می یابد اما در عین حال با هر پیشروی ارتش سوریه و هر پیشرفت سیاسی که اوضاع را به ثبات نزدیک می کند دشمنان ما که در راس آنها آمریکا و ادوات اروپایی و منطقه ای آن و نیز مزدوران در سوریه تلاش می کنند که پایان بحران دیرتر شود و این با حمایت از تروریستها و کشاندن تروریستهای بیشتر به سوریه یا مانعی تراشی در روند سیاسی صورت می گیرد.

از این رو موضوع پر کردن این شکاف میان طرحهای آنها و طرحهای ما است و به نظر من ما موفق خواهیم شد اما در عین حال سخت است که فردی زمان آن را اعلام کند اما اوضاع به خط پایان نزدیک می شود و این بدیهی است.

وی افزود: جنگ گزینه سختی است و همه سوری ها بر این واقعیت متفق القول هستند اما در برخی اوقات گزینه دیگری نیست زیرا گروههای تروریستی مانند القاعده، و داعش و جبهه النصره و دیگر گروههایی که تفکرات مشابه دارند مانند جیش الاسلام و احرار الشام آماده گفتگو نیستند. آنها طرح سیاسی ندارند. آنها فقط تفکر کور دارند تنها زبان مقابله با آنها زبان زور است.

در عین حال ما در مناطق دیگر مصالحه هایی را موفق شدیم که اجرایی کنیم که نقش مردم این مناطق در سوق دادن گروههای مسلح به مصالحه و فشار بر آنها موثر بوده است. به نظر من بهترین گزینه تحقق آشتی است اما هنگامی که موفق نشود تنها راه توسل به زور است.

اسد درباره ادلب گفت: ما همواره گفته ایم که همه سوریه را آزاد خواهیم کرد و غیر ممکن است که منطقه ای از خاک سوریه را رها کنیم تا خارج از سیطره دولت باشد. تروریستها با حمایت ترکیه از سال 2015 بر ادلب مسلط شده اند. النصره و برخی گروههای حامی آن بر آن مسلط شده اند.

بشار اسد و پایان بحران در سوریه

هنگامی که ما مصالحه را شروع کردیم هر گروهی تمایل داشت که به ادلب برود. این گواه آن است که همگی همان تفکر را دارند زیرا مایل به رفتن به منطقه تحت سیطره جبهه النصره هستند و منطقه دیگر را انتخاب نکردند. ما آنها را نفرستادیم خود آنها خواستند به آنجا بروند.

طرح تروریستها و حامیان آنها درگیر کردن ارتش سوریه در کل سوریه بود و این برای ارتش خوب نیست اما طرح ما انها را در یک یا دو منطقه یا سه منطقه قرار داد. اگر دو، سه یا چهار جبهه داشته باشی به مراتب بهتر از 10 جبهه یا بیش از صد جبهه است. آنها به ادلب رفتند و این از نظر نظامی هم برای ما بهتر است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , بین الملل , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه